Gå til innhold

Noen andre her som sliter med vaskemani?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere ting jeg bare må gjøre i huset i løpet av dagen, uansett om d er skittent eller ikke. Jeg må f.eks støvsuge kjøkken og gang og vaske over badet. Dersom jeg ikke rekker alt dette etter en lang dag, får jeg ofte vondt i magen eller hodet.

Jeg har hatt d slik i sikkert 15 år, og tenker mye på hvordan d påvirker barna. Jeg lurer på om d finnes medisiner som hjelper. Har tidligere prøvd psykolog uten at d hjalp. Flere som sliter med lignende saker?

Anonymous poster hash: 0503a...269

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det problemet har jeg ikke. Svigerinnen min har det slik og det virker slitsomt. Hva med å lage en ukesplan? Slik at du ikke trenger å gjøre alt samme dag, for det er ikke nødvendig!

Skrevet (endret)

I wish....

Ikke misforstå, men jeg kunne kanskje fått en snev av det. For da hadde det kanskje vært mer ryddig her.... 

Endret av Fertila
Skrevet

Har ikke vaskemani, men mer rydde/kaste mani. Går rundt i leiligheten på kveldene og ser om det er noe jeg kan kaste. Samme om det er klær, leker, pynteting osv. Eller når jeg er på jobb, tenker jeg på hva det er jeg kan kaste når jeg kommer hjem. Har kastet bortimot 5 søppelesekker de siste ukene. Begynner å bli et problem, guttungen på 8 år reagerer på at jeg kaster "alt"

Anonymous poster hash: c6640...748

Skrevet

Mannen min er sånn, det er skikkelig slitsomt. For all del, veldig takknemlig for at jeg har en flink mann, men han KAN ikke slappe av, det er alltid noe som må ryddes, vaskes eller bare flyttes litt på. Det er faktisk så ille at barna reagerer. Han er bare ryddig altså, ikke noen kranglefant eller kjip fyr på noen måte, men skulle ønske det var en pille;)

Anonymous poster hash: 700b6...fc5

Skrevet

nei,ikke i det hele tatt.Jeg tror du har tvangstanker,noe som styrer deg høres det ut som.Kanskje trenegr du hjelp?

Det er ikke vanlig å la vaskinga ta over hverdagen din...

Anonymous poster hash: c006d...990
Skrevet

Jeg har samme problem. Klarer ikke å slappe av hvis huset ikke er rent. Varikke klar over at dette var et problem før jeg snakket med en psykolog som mente at dette var tvangstanker. Hun sier at jeg må jobbe med dette ved å la være å vaske. Men det klarer jeg ikke! Ikke så lett..

Skrevet

Nei, men skulle ønske jeg hadde et snev av det...jeg er nok din rake motsetning, men tror ikke det er noen diagnose på min lidelse, annet enn lat...

Gjest lykkeliggift
Skrevet

Sliter med det samme her, kanskje ikke i såååå stor grad. Men jeg klarer ikke å sette meg ned å slappe av med film, bok osv om ikke alt er på plass. Dvs nyvasket og ryddig. Mannen holder på å bli tullete, fordi jeg rydder konstant. Mange ganger han bare skal på do eller noe annet og jeg rydder bort det han holder på med. :-/.

Ser det nå at jo egentlig sliter jeg med det i så stor grad selv også. Eyeopener :-/

Skrevet

Ja jeg har det. Ikke bare vaskemani, men mani når det gjelder det meste i huset. Og det gjør vondt.

Skulle ønske at jeg som mine søsken dreit i å vaske inni og utenpå all kjøkken og baderomsinnredning til stadighet skulle ønske jeg ikke støvsugde 2 ganger om dagen og vasket gulvet hver dag. Skulle ønske jeg ikke ryddet i skaper ukentlig og jeg skulle så inderlig ønske at jeg ikke MÅ ha mitt eget system på ALT som kan systematiseres.

.ufattelig slitsomt!

Skulle så utrolig ønske at jeg kunne se en støvdott og le.

Skrevet

Dette er tvangshandlinger og det er nevrotisk.

Vet at mange får ubehagsfølelser og angst om de ikke får utføre disse handlingene.

Om det går utover ekteskap og familieliv, ville jeg oppsøkt profesjonell hjelp. Klarer dere å leve med det så får det være en bonus at dere iallfall alltid har det ryddig når noen stikker innom :P

Anonymous poster hash: 2886b...506

Skrevet

Skulle ønske jeg hadde litt vaskemani. Bor i en liten og upraktisk leilighet med to små. Det flyter over! Synes små leiligheter er mye vanskeligere å holde ryddig og ren enn de større

Anonymous poster hash: 79abb...765

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...