Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #1 Skrevet 29. desember 2013 Barnet fyller 7 år om en mnd. Han spiser tabletter og piller om han får tak i, og hjemme må dette voktes og låses inn. Når de er på besøk f ex hos bestefireldre, må alt av piller (fra paracet til helsekost) gjemmes bort. Er det normalt at et så stort barn ikke hører etter når han får beskjed om at slikt er farlig ? Greit at man ikke lar det ligge å slenge, men likevel.. ? Anonymous poster hash: c4404...f1b
Pengetreet Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 Noen barn har over gjennomsnittet stor utforskertrang og de forstår ikke alvoret i konskvensene. Jeg kjenner en gutt på 6 år som er slik og foreldrene må passe like godt på han som på lillesøster på 2 år. Han klatrer opp bratte fjellvegger og henger opp ned fra den øverste greina, hvis ikke noen stopper han. Alt må prøves. Han tømte fluorboksen bl.a. Ellers er han helt som andre 6 åringer og suger til seg kunnskap som en svamp.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 Har en gutt på 4 og ei jente på 5. Ingen av dem ville forsynt seg av piller på egen hånd. Man spiser slikt når man er syk, det er mamma som deler de ut og de smaker vondt..... Anonymous poster hash: 30d35...e0c
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Fluortabletter smaker jo godt, så det kan jo være forståelig Men paracet smaker helt grusomt - likevel hiver han seg over. Hi Anonymous poster hash: c4404...f1b
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Mine barn hadde aldri gjort det iallefall, de er 5 og 7. Datteren min spiste en halv boks med flux en gang, da var hun tre år. Men flux smaker jo godt, så det kan man jo forstå. Paracet derimot Anonymous poster hash: 17bd4...471
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #7 Skrevet 29. desember 2013 Jøss, aldri hørt om man som synes tabletter er spennende... Mine er 5, 6, 10 og 12 år gamle og ingen av dem har noen gang forsynt seg av sånt, de tar ikke en halspastill fra esken på kjøkkenbenken uten å spørre først engang. Anonymous poster hash: ebf1c...127
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #8 Skrevet 29. desember 2013 Jøss, aldri hørt om man som synes tabletter er spennende... Mine er 5, 6, 10 og 12 år gamle og ingen av dem har noen gang forsynt seg av sånt, de tar ikke en halspastill fra esken på kjøkkenbenken uten å spørre først engang. Anonymous poster hash: ebf1c...127 hørt om "barn" som synes tabletter er så spennende, skulle det selvfølgelig stå. Anonymous poster hash: ebf1c...127
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #9 Skrevet 29. desember 2013 Tror ikke det er normalt, nei. 7år er jo ganske stort. Han bør forstå at dette kan være farlig. Anonymous poster hash: ce03c...a00
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #10 Skrevet 29. desember 2013 Om pillen smaker godt, ja. Vonde piller som paracet, nei. Har du snakket med noen om dette? Har han andre særegenheter? Anonymous poster hash: 88692...b48
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #11 Skrevet 29. desember 2013 En 1.klassing forventer jeg at er opplært til at man ikke forsyner seg av noen ting hos besteforeldre og andre uten å spørre om lov først. Det er da ikke normalt at så store barn går gjennom skuffer og skap og spiser det de finner? Får et av mine barn lyst på noe å putte i munnen når de er på besøk hos besteforeldre spør de om å få noe å spise og forsyner seg da ikke på egenhånd i andres hus.... Hjemme er det mer fritt selvfølgelig, man kan ta en frukt om man har lyst på o.l. men de forsyner seg aldri av andres ting uten å spørre først, og medisiner vet de jo at kan være farlig og bare skal tas når man er syk eller legen har sagt det. Anonymous poster hash: ebf1c...127
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #12 Skrevet 29. desember 2013 Han har aldr vist interesse for leker, bortsett fra å dunke de i gulvet eller knuse f ex lego. Veldig destruktiv lek. Han leker ikke vanlig. Han er veldig høylydt, og løper rundt og lager hvine og ulelyder inne og ute. Språket har vært dårlig utviklet, men kommer seg litt nå Han klarer ikke sitte stille mer enn veldig korte perioder. Veldig "praktisk" - og liker å hjelpe til med grovarbeid som måke snø, spa i jorda etc Har alltid tullet med søvnen, og kan fortsatt holde foreldre våkbe noen timer om natta. Hi Anonymous poster hash: c4404...f1b
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #13 Skrevet 29. desember 2013 Flere ting som ikke er helt normalt her..... Det trenger jo ikke være noe alvorlig galt eller noen spesifikk diagnose, men noe A4-barn er det helt klart ikke snakk om. Anonymous poster hash: ebf1c...127
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #14 Skrevet 29. desember 2013 Det er ikke ditt barn? Har foreldrene fulgt opp disse tingene i det hele tatt. Høres ikke normalt ut. Anonymous poster hash: 88692...b48
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #15 Skrevet 29. desember 2013 Nei ikke mitt barn. Mor bare ler og sier " jaja, gutter er jo så aktive" når han uuuler og hyler i familiebesøk og omtrent river ned huset.... Anonymous poster hash: c4404...f1b
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #16 Skrevet 29. desember 2013 Snakk med barnets mor, og vis henne følgende sider: autismeenheten.no og norges adhd forenings side, du kan google adhd. høres ut som barnet kan ha noe innen adhd el auismespekeret. min jente er 10år, og er mentalt på alder med en på 5-6år, hun er en aktiv jente som ikke sitter stille, og som har problemer med å forstå enkelte ting, og som er helt rå på andre ting. Jeg synes absolutt skolen burde koble inn ppt, for å få de til å foreta en observasjon. skulle det vise seg og være noe innen auismespekeret el adhd, så er det det beste for barnet at det blir oppdaget tidlig, så det får den hjelpen det trenger..uten tilrettelegging kan hverdagen bli vanskelig. Anonymous poster hash: 94c06...5d5
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #17 Skrevet 29. desember 2013 Pica? Vet om en som hadde det, som spiste alt av tabletter, uansett hvor fælt de smakte. Hun var riktignok voksen, men tilstanden har vel ingen aldersgrense... Hos venninnen min gikk det utover andre ting også. Hun ble så stresset av tankene på å måtte få tak i det hun cravet etter, at det gikk utover konsentrasjonen og tankene hennes. Hun skammet seg veldig over det, og likte helst å være alene (for å spise tabletter)Jeg vil ikke skremme noen, men siden hun skjulte dette så godt var det ingen som visste noe om det før hun kollapset, og de målte leververdiene hennes på sykehuset. Hun ble innlagt på sykehuset en stund, før hun kunne gå til en psykiater når hun var utskrevet. Har ikke mer kontakt med henne i dag, men sist jeg snakket med henne gikk det veldig fint. Hun ble så utrolig lettet da dette ble oppdaget. Anonymous poster hash: 2a0dd...f05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå