Gå til innhold

Skravletråd i 2. Trimester

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Bu hu huuu! Sitter og gråter og tuter i kveld fordi jeg synes mediedebatten er så fææl. Både den om abort og den om gravide som sykemelder seg for lett. Jeg, som ikke har vært syk en dag, og som tok feriedag både for tidlig ultralyd og ordinær ultralyd. He he. Må smile litt av meg selv også for jeg antar at det er hormonene som tuller med meg.

Er det noen andre som har blitt hormonelle og nærtagende, eller rare på andre måter?

Endret av Myrtille
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får jo fri for å ta ul i det offentlig hvertfall? Jeg fikk beskjed om at jeg fikk fri med lønn for det, men at de anbefalte å gå til legen utenom arbeidstiden. Da er min stengt dessverre:P

Skrevet

Jeg ble rasende over å lese noen av uttalelsene i media angående sykemelding.. Ikke kom her å si det bare er å ta seg sammen når man kaster opp opp til ti ganger om dagen i 4,5 mnd.. Nei, ingen ikke-gravide hadde gått på jobb om de var så dårlige. Og jeg tror de gravide som sier det er mange som syter og overdriver, ja de kan neppe ha vært skikkelig kvalme eller hatt bekkenløsning. Enig i at graviditet i seg selv ikke er en sykdom, men jammen har den gjort meg syk! Dagens utblåsning! 

Skrevet

helt enig babyboom... hvem går på jobb med omgangssyken liksom?

eller Migrene?

eller med krykker?

synes de heller skulle fokusere på å få folk som går i arbeidsledighetstrygd ut i jobb jeg.... vi gravide går gjennom en enorm forandring, så at noen blir syke av det, er vel ikke så rart?

men hadde jeg vært frisk, så hadde jeg gladelig vært på jobben!

Skrevet

Ja enig.. Jeg skulle mye heller jobbet om jeg kunne!

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg før jeg ble gravid har tenkt at gravide nå til dags sykemelder seg alt for fort. Og det er først nå som jeg selv er gravid jeg skjønner hvor vanvittig teit den tanken er. Ingen andre med spysyken eller bekken på tur som hadde gått på jobben selv. Og liker at det er så mange menn som uttaler seg om saken, de skulle bare visst.. Heldigvis har jeg vært veldig heldig forløpig, og sliter bare med energi. Så jobb har ikke vært noe problem her, men jeg kan bare se for meg om jeg hadde spydd dagen lang i tillegg til det energinivået jeg har nå. All ære til oss kvinner som valser rundt sånn i 9 mnd, og god bedring til alle som sliter med plager :) Heldigvis er premien magisk <3

Skrevet

Man får jo fri for å ta ul i det offentlig hvertfall? Jeg fikk beskjed om at jeg fikk fri med lønn for det, men at de anbefalte å gå til legen utenom arbeidstiden. Da er min stengt dessverre:P

Å ja, ja, man skal få fri MED lønn for alle svangerskapskontroller inkludert ultralyd. Eneste grunnen til at jeg tok fri de dagene var at jeg ville skjule graviditeten så lenge som mulig. Nå er katta ute av sekken for min del og alle kontroller fra nå av kommer jeg til å ta i arbeidstiden, med god samvittighet :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...