Gå til innhold

Skravletråd i 2. Trimester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble flyttet to dager bak, så er jo ikke all verden ;) ..bare så kjedelig å se det tre-tallet i 31, fremfor to-tallet i 29! :P Jah vi gleder oss veldig til en liten gutt igjen, føler litt sånn nostalgi siden vår første er det og jeg ikke har sett gjennom de eskene med klær siden de ble pakket bort. Kjenner jeg bobler over av glede til å se gjennom og la alle gode minner med eldste komme tilbake!! Utrolig gøy :D

Det er ikke så lett nei når kroppen ikke henger med på det hodet vil. Og ikke er det så lett å forutsi hvordan dagen blir for dere som er dårlig heller. Jeg ønsket jo gjerne å jobbe fult... Men måtte krype til korset da fastlegen foreslo det, og skjønner nå at det var det rette. Også må man bare vurdere fra periode til periode. Blir ikke fult på meg under svangerskapet igjen, men kanskje funker denne løsningen lenge.. Helsa kommer hvertfall i første rekke, har jeg skjønt! :) Men hvis du blir gående på "topp" tante_esel, om det føles ok etterhvert, da kan du ta dagen litt som den kommer og dra hjem om det blir like ille? Krysser fingrene for bedre dager! :D

Er så herlig å lese om deres mirakelbabyer, så utrolig koselig. Helt fantastisk med disse små! :) Jeg syns hver lille baby er et under ❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jippiii 2.trimester !!!:D Får jeg komme hit nå eller må jeg vente et par dager til?:P har vært på ul og sett den lille. Alt sto bra til så langt hun kunne se. Var umulig å se kjønn da men det hadde jeg ikke forventet heller. Så deilig å være i 2.trimester :)

Skrevet

Glalaksen; du kan jo komme hit akkurat når du ønsker!! Og gratulerer med vel overstått første trimester, nå skal det være smooth sailing hele veien inn :) 

Skrevet

Grattis Nellik!  Jeg fikk også flyttet termin fra 2. juni til 31. august.  Synes nesten det er litt kjipt også, for da er jeg sist til å føde igjen :lol:.  Og vi er ikke 20+1 i dag, men 20+2 ;).  Jeg ble i vertfall målt til å være 19+1 forrige torsdag da jeg hadde OUL og hun har skrevet termin 31. mai.

Skrevet

Lite skravling fra denne kanten, er hos bestefar fortsatt etter begravelsen i går. Veldig fin seremoni og etterpålag, men det er slitsomt og mye følelser i sving. Er veldig kvalm og sliter med ekstremt mye hodepine. Fant plutselig ut at legetimen min var på begravelsesdagen, og nå er jeg litt bekymret over at jeg ikke har fått tak i fastlegen da sykemelding går ut på søndag. Må ha et par uker til helt garantert. Er litt satt ut over at jobben er null interessert i dialog med meg, håper de ikke skal kødde det til for meg! Håper jeg greier å gå halvt fra februar til permisjon, hvis ikke får jeg trøbbel med neste fase i jobben som starter 1 mars 2015. Kjenner at jeg blir litt negativ omgitt av så mye negativt og sorg, gleder meg til å komme meg avgårde i morgen. Bare håper kjøreturen på 2,5 timer går greit.

I morgen skal vi stoppe hos ei god venninne hvor vi skal overnatte og kose oss :) tenker nok vi skal skravle og strikke som da vi studerte sammen :)

Mannen savner oss som bare det - og vi får ikke mer enn såvidt kommet hjem før han skal på en ukes kurs... Tenker nok han virkelig får kjent på hvor stusselig livet er uten oss og tar litt ekstra vare på oss senere :) hihi - vi savner han også :)

Kjenner baby i magen stort sett hver dag, men gleder meg til de blir kraftigere og tydelige større deler av dagen. Blir herlig når det kan kjennes utenpå også - mannen gleder seg veldig til akkurat det :)

Skrevet

antoine og Nellik: HURRA dere er over halvveis :P heldiggriser :D

Gladlaksen: seff er du velkommen til skrævlings :P

tenker at sykemelding ordner seg nå, Camillok! du har jo vært sykemeldt så lenge, at du sikkert bare kan ta det over telefonen :)

på jobben min er dete helt motsatt heldigvis.. men sist jeg var der, var jeg så fin form, at jeg kanskje lovte litt for mye gull og grønne skoger.... jaja.. dialogmøte på onsdag... da kommer dommen :P

har bestilt meg akupunkturtime for kvalmen, og håper det hjelper på migrena og!! - hun holder til i nærheten av der du bor, Camillok :P så kan gjerne anbefale henne :) har vært mye hos henne, hun er også privat jormor og jobber 50%på sykehuset i tilleg... kanskje du kjenner henne allerede :P

håper du får en fin tur hjem :) og på videre besøk :) Godt å høre at begravelsen var fin <3 skjønner at du blir tynget av stemningen...

babyen er i farta i magen min og :D vil så gjerne at den skal bli enda sterkere nå :P

Skrevet

Vel hjemme :) formen kunne definitivt vært bedre. Hodepineperiode igjen... Kvalm også, men jeg greier å strikke litt - det er et godt tegn :)

Fortsatt ikke hørt fra legen, men regner med sykemelding er uproblematisk. Sendt meld til jobben om at vi må begynne å tenke på at jeg skal komme tilbake! Har bedre dager innimellom. Håper februar kan bli jobbemnd :)

Burde kanskje teste akupunktur tante esel, har bare så mye annet å bruke penger på... I tillegg er jeg jo litt skeptisk til alternativ medisin selv om jeg oppfordrer til det ;) sikkert litt typisk leger, og jeg har følelse av at det fungerer dårligere jo mer skeptisk du er ;) jaja, kanskje jeg må krype til korset her!

Nå må jeg sove litt før lille gullklump skal hentes :)

Skrevet

skrev på fb gruppa, men kan skrive her og :) akupunktøren mente det kunne være sånn at kvalmen min kom pga migrena :( så hun ville behandle migrena fremover, og se om det hjelper... det er helt greit for meg :) hadde vondt i hodet etter timen, men nå har det roet seg igjen, og jeg er ikke kvalm for øyeblikket :D synes ikke hun er så dyr heller :) hun tar 250 pr time. pluss at hun er veldig fleksibel på tid :D og at hun er jordmor hjelper også på tryggheten å ta akupunktur i svangerskapet :)

HURRA for t du får strikket litt camillok :D

ble forresten 100% sykemeldt en mnd til jeg :/ jeg trenger det, så det er jo bra da... ble enig med jobben om at jeg heller skulle prøve å komme dit litt oftere på besøk. Jobber i bhg, så er liksom litt koselig å holde kontakten med barna, og ikke bare de voksne :)

Skrevet

Vel hjemme :) formen kunne definitivt vært bedre. Hodepineperiode igjen... Kvalm også, men jeg greier å strikke litt - det er et godt tegn :)

Fortsatt ikke hørt fra legen, men regner med sykemelding er uproblematisk. Sendt meld til jobben om at vi må begynne å tenke på at jeg skal komme tilbake! Har bedre dager innimellom. Håper februar kan bli jobbemnd :)

Burde kanskje teste akupunktur tante esel, har bare så mye annet å bruke penger på... I tillegg er jeg jo litt skeptisk til alternativ medisin selv om jeg oppfordrer til det ;) sikkert litt typisk leger, og jeg har følelse av at det fungerer dårligere jo mer skeptisk du er ;) jaja, kanskje jeg må krype til korset her!

Nå må jeg sove litt før lille gullklump skal hentes :)

Nå vet jeg jo ikke hvor du jobber, så er ikke sikkert dette er aktuelt for deg! Men på sykehuset hvor jeg jobber har de et program som heter 'på jobb med barn i magen', og da har vi som ansatte visstnok krav på akupunktur på svangerskapspoliklinikken. Da betaler vi bare for materialkostnadene, jeg betalte 75kr pr time. (Nå skal det også sies at akupunktur ikke funket på meg, men det kan jo være at du har effekt?) :)

Skrevet

Oj, inalille, det kan jo hende de kan tilby det på sykehuset hvor jeg jobber også? Tante esel - sa ikke du at hun du går til også jobber på sykehuset? Hun personaldamen sa at hun kanskje fikk til samtale med meg onsdag eller torsdag. Får pushe litt på i morgen også, ba fastlegen om bare to uker til med 100%. Hun var enig med meg i at vi kanskje måtte pushe de litt på jobben ;)

Fikk et skikkelig spark i stad - må ha vært en fulltreffer for det var et skikkelig dunk :) skvatt til her jeg :)

Har blitt sittende oppe i kveld mens jeg strikket på genseren til guttungen - ble ferdig med det ene forstykket! Må ha en regel på hvor mye jeg kan strikke på neste prosjekt underveis - har nemlig bestilt garn til skappelgenseren i dag :) ønsker meg en diiiiger genser som skjuler magen og er passelig med kun tights til. Gleder meg til å sette i gang - heldigvis er det et så lett prosjekt at jeg ikke trenger å se på det = blir ikke så kvalm.

God natt :)

Skrevet

sender deg PM jeg camillok :)

kn jo godt hende de hr samme tilbud der du jobber :)

Skrevet

Var litt bekymra her i stad da jeg ikke har kjent liv på et døgn.. Tok frem angelsounden å hørte en forferdelig rask hjertelyd, var umulig å telle.. Den har ligget på 160 ved kontroller hos jordmor.. Hva burde jeg gjøre?

Skrevet

Har time til ordinær ultralyd i morgen, og vil ikke føle at jeg "maser". Er 19+0 i dag. Kan det vente til i morgen? Jeg hørte jo en hjertelyd, kan tro den var ca 200 +.

Skrevet

Man maser ikke når det er snakk om babyen sin..:) men jeg vet hva du mener, jeg har følt sånn selv i forhold til å ringe, men så har det likevel plaget meg, så ved to anledninger har jeg endt med å ringe likevel. Den ene gangen beroliget jordmor meg og sa det var helt ok og den andre gangen jeg ringte så fikk jeg beskjed om å komme for en sjekk. Alt var fint, men det er greit å ha noen andre som avgjør om man bør komme inn for en sjekk enn en selv, for det er ikke så lett å vite hva som er normalt og ikke når man er gravid og bekymret. Lykke til!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei jenter! Bare lurer på hvordan det går her? Mtp form, jobb/sykemelding, bevegelse, innkjøp osv :) Gøy å følge med. Selv har jeg kjøpt de første plaggene til lillebror, enda vi har flere esker med babygutteklær etter storebror ;) Men det er så gøy! Og over 5 år siden de første babygutteplaggene ble kjøpt sist. Fant også et badehånkle i lyseblått/grått med hvite bamser på som jeg bare måtte ha ;) hihi! Ser masse bevegelse utenpå og har kjent hikking fra han allerede. Jobber enda 50% og det går foreløbig veldig bra :D

Skrevet

heisann :)

Her er formen helt bånn i bøtta!! bokstavelig talt! har hatt 2 dager og netter nå med kvalme oppkast og vondt i hodet. alt bare pga en tur på jobben på onsdag... der planen var 2 timer, som brått ble til nesten 4... men det skal være sagt at 2 av timene var jeg aktiv, 30 min satt jeg og snakket på pauserommet, og 1,5 timer satt jeg på møte... høres ikke akkurat ut som jeg overdrev... men altså resultatet taler for seg.... blæææ jeg vil jo jobbe!! sjefen er jo til og med villig til å legge alt til rette, men da må jeg orke 20% på jobb... og 2 hlvedager er tydeligvis alt for mye :( var sykemeldt om onsdagen også, så det var bare et besøk på jobb... selv om jeg jobba...litt for min egen del og sjekke hva jeg tåler/ikke tåler...

ellers har jeg bare lyst på HAMBURGER og blåbær hehe... lagde hamburgere med kjøttdeig løk og krydder i går, for at den skulle være litt sunnere... hehe og så tåler jeg ikke brødet, så bakte glutenfritt hamburgerbrød :) var verdt al strevet :) og den roet kvalmen en time eller to :P

ingen innkjøp enda.. skal på OUL til mandg, så kanskje etter det... men stresser ikke...

kjenner masse liv, og nå klarer jeg også å kjenne forskjell på hvilken vei babyen ligger :) er så koselig med de små bekreftelsene :)

Skrevet

gled deg til OUL, det er så herlig :) var i dag og venter en liten gutt :)

Skrevet

gled deg til OUL, det er så herlig :) var i dag og venter en liten gutt :)

åå så koselig :) Gleder meg masse :) grattis med guttebaby :)

Skrevet

en frisk liten jentebaby skjuler seg i magen min

:gravid:

Skrevet

Hei!

Har fulgt med her lenge, men ikke skrevet noe. Jeg er 29 år, førstegangsfødene og bosatt i Oslo. Har idag vært på ordinær ultralyd og sett en frisk liten baby, og jordmor trodde at det var en liten gutt (men kunne ikke være sikker siden han lå litt vanskelig til). Ble og flyttet termin til 28 juni (fra 1 juli som var etter tidlig ultralyd).

Det ble med ett veldig virkelig. Har vært veldig heldig som ble raskt gravid, til tross for både PCOS og overvekt så har hatt vanskelig for å skjønne at det faktisk kan gå.. Men nå gleder jeg meg over den lille gutten som kommer i juni..

Skrevet

GRATULERER så mye til Tante Esel og Ingvild, som har vært på ultralyd og venter jente og gutt!! Så godt når alt ser helt bra ut :)

Skrevet

Jeg var også på ultralyd i går, og venter en liten jente:) Alt så bra ut. Termin 2. juli. Jeg har i likhet mer Ingvild også vært mer observerer enn deltaker her inne så langt:) Gøy å følge med på alle fremover! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...