Antoine Skrevet 5. januar 2014 #101 Skrevet 5. januar 2014 Kan man se på ul i uke 20 om barnet har downs???? Anonymous poster hash: 0f7cc...809 Tror ikke det er så lett å se det her. Men som nevnt sjekkes nesebenet, leppespalte m.m.
Mamma&LilleKrølle Skrevet 5. januar 2014 #102 Skrevet 5. januar 2014 Hei alle damer! Min tur til å hilse på nå Var på UL på fredag, og vi venter ei lillesøster! Er 18 uker påvei, og har ei jente fra før på 6,5 år. Som gleder seg kjempemye til å bli storesøster! Har vært sykemeldt siden før jul, med et bekken som ikke vil fungere. Men selv om jeg ikke er på jobb, har jeg mer enn nok å fylle dagene med. Går barnehagelærerutdanning, og har snart eksamen...så føler ikke dagene er langnok. Spent hvordan det blir med studiene med en baby... Det var ikke helt med i planlegginga da jeg søkte meg inn på 4 årig skole. Men ser veldig frem til babytiden igjen da, siden det er så mange år siden sist. Har en mann som jobber på sjøen, spent på hvordan det blir også. Noen andre som har sjømenn? Hvordan gjorde dere det når d nærma seg termin? Sykemeldte de seg for å holde seg hjemme, eller...? Har slitt endel med tankene og følelsene rundt forrige fødsel, og derfor er det ikke noe alternativ å gå igjennom det alene...
Mirakel <3 Skrevet 6. januar 2014 #103 Skrevet 6. januar 2014 Ikke så lett å få det tilrettelagt på jobb når man har fått ny ledelse... Vi fikk ny øverste ledere i høst og de tenker kun på økonomi og lite på trivsel. Jeg har stått på i 20 år i dette yrket lite/ aldri syk og dette er takken!!! Er egentlig veldig lei meg, får kanskje ikke bli med å velge ut vakter jeg kan jobbe som er best for meg. Jeg jobber i helsevesenet og med psykisk utviklingshemmede og trenger litt tilrettelegging. Er nå 50% sykemeldt. De som har vært gravide før har fått velge ut selv og jeg har vært med dem å satt opp, senest for et år siden.Men jeg kommer til å kjempe for at jeg og den lille skal ha det bra, så da får jeg bare virke sær. Hun som er øverste leder ser helst at jeg blir helt sykemeldt ( kommunen tjener mest på det)... Måtte bare få ut litt frustrasjon...
Camillok Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #104 Skrevet 6. januar 2014 Skikkelig kjipt mirakel det er jo så kjedelig å gå hjemme, det beste er jo å få jobbe så mye som du får til. Personlig lengter jeg etter jobben! Skikkelig dårlig av ledelsen, og de er jo faktisk lovfestet å skulle tilrettelegge. Du får legge det frem sannferdig på møte med Nav om at du ønsker å jobbe med tilrettelegging men at sjefen ikke vil gjøre det. Si gjerne at du har jobbet der i så mange år at du vet dette er fult mulig Jeg leser og leser om vit K, jo mer jeg leser jo skumlere synes jeg det er at noen velger å avstå fra slik behandling på bakgrunn av elendige artikler og synsing. Alle skikkelige artikler er helt klare i sine anbefalinger og alle synse-artiklene legger frem de samme argumentene hvor det ikke er belegg for noenting omtrent. Dere som ikke skal gi vaksinen til deres nyfødte - skal dere gi dråper eller driter dere bare i det og risikerer blødning? Egentlig må jeg nesten si at jeg synes det er lurt at dette gis rutinemessig uten å informere foreldrene fordi det tydeligvis er en del foreldre som i frykt for innbilte og usannsynlige komplikasjoner velger å utsette barna for minst like alvorlige og reelle farer. Når det er sagt så er jo heldigvis de fleste oppegående og inneforstått med at medisinen ønsker å gjøre det beste for de nyfødte. Når det er sagt så er ikke medisinen ufeilbarlig og har ofte tatt feil oppigjennom, men akkurat på dette punktet er vi langt i fra å i det hele tatt vurdere å fjerne sprøyten! Jeg er i dårlig form og må sove litt nå, men skal legge ut en del linker etterpå. Det som inhvertfall er sikkert er at kreftrisiko er bare tull, assossiasjon med autisme er det nesten umulig å finne noe om - kun spekulasjoner inne på autismeforum hvor alle påpeker at barna deres med autisme har fått vit k. Selvsagt! Det er prosedyre i stort sett hele verden (ihvertfall den vestlige hvor barnedødeligheten er lav), og har vært det i mange år. Den eneste artikkelen jeg fant om vitk og autisme hevdet tvert imot at mangel på vit k kunne Gi autisme. Det fins ingen seriøse artikler som understøtter at man kan droppe vit k, tvert imot. Samtlige sier at man må ha tilskudd, men en del artikler mener dråper er like gode som sprøyten, en del hevder sprøyten er mye bedre og at det er sett økt blødning i dråpegruppen. Det var også nevnt risiko for tidlig blodpropp, dette er ene og alene en enkelt persons hypotese som ble lagt frem i et skriv til tildskrift for den norske legeforening i 2006, det er overhodet ikke basert på forskning engang! Legger ut info om litt...
Tante_Esel Skrevet 6. januar 2014 #105 Skrevet 6. januar 2014 gratulerer med jente i magen mamma&lillekrølle. ligger på sofaen jeg og stod opp tidlig, men la meg fort igjen på sofaen, så har sovet noen timer nå magen er sulten og halsen er tørst, så må nok bare stå opp igjen må bare skrive litt på Bim først Mirakel: det finnes vel jordmødre i kommunene, som har ansvaret for at det blir godt tilrettelagt "gravid i arbeid" tror jeg det heter... eller kanskje det bare er noe vi har her i denne kommunen og nabokomunen? jeg støtter forslaget om å si i fra på møtet med nav! du ønsker jo å jobbe, og klarer det tydeligvis også. Og i tillegg har du sikkert masse forslag for tilrettelegging for deg!!!skal på dialogmøte med nav, jobb og lege 15.jan jeg... håper det kommer noe nyttig ut av det møtet vil gjerne prøve meg litt på jobb, men det er overskudd av de dårlige dagene her enda dessverre.... Migrena er uforutsigbar, og jeg er fortsatt stadig kvalm.... ellers elsker jeg de små sparka og magen som vokser :) K-vitamin skal i hvert fall min baby få. Det med autisme, så er det jo vanskelig å oppdage autisme tidlig. så de som har fått barn med autistiske trekk kan jo bare synse og skylde på vaksiner og andre ting når de kommer i den situasjonen. Men det finnes ikke noe målbart holdepunkt. Autisme blir jo ofte oppdaget i barnehagen (i hvert fall f.eks asperberger syndrom og lettere autisme) så hvordan kan man da finne bevis på at det er den og den vaksinen, eller om det faktisk er noe som har skjedd under fødselen eller i mammas mage?
Mirakel <3 Skrevet 6. januar 2014 #106 Skrevet 6. januar 2014 Ja, jeg ønsker å jobbe 50% da det passer bra med ca. 2 dager i uken nå som jeg er i bedre form. Jeg tror nok ikke jeg kommer til å gå i fullt igjen og særlig da det ikke er enkelt med tilrettelegging. Jeg skal ta det med NAV hvis ikke arb. plassen snur, har fått tilbud om omplassering i annen bolig, men jeg vet det kan tilrettelegges der jeg er og det har det blitt gjort før. Jeg kommer til å gi barnet de sprøyter som trengs og som anbefales, men jeg kommer ikke til å ta influensavaksine selv fordi jeg er skeptisk når det ikke er klart hvilken virkning det kan ha på foster og at man kan bli syk av å ta den. Jeg tenker at de leter hele tiden etter årsaker til autisme og andre uforklarlige diagnoser og da er det enkelt å skylde det på vaksiner.
Antoine Skrevet 6. januar 2014 #107 Skrevet 6. januar 2014 Hei alle damer! Min tur til å hilse på nå Var på UL på fredag, og vi venter ei lillesøster! Er 18 uker påvei, og har ei jente fra før på 6,5 år. Som gleder seg kjempemye til å bli storesøster! Har vært sykemeldt siden før jul, med et bekken som ikke vil fungere. Men selv om jeg ikke er på jobb, har jeg mer enn nok å fylle dagene med. Går barnehagelærerutdanning, og har snart eksamen...så føler ikke dagene er langnok. Spent hvordan det blir med studiene med en baby... Det var ikke helt med i planlegginga da jeg søkte meg inn på 4 årig skole. Men ser veldig frem til babytiden igjen da, siden det er så mange år siden sist. Har en mann som jobber på sjøen, spent på hvordan det blir også. Noen andre som har sjømenn? Hvordan gjorde dere det når d nærma seg termin? Sykemeldte de seg for å holde seg hjemme, eller...? Har slitt endel med tankene og følelsene rundt forrige fødsel, og derfor er det ikke noe alternativ å gå igjennom det alene... Gratulerer med lillesøster! Husk at du ikke skal ta utdanning hvis du er sykmeldt fra jobben, det er fy-fy
Antoine Skrevet 6. januar 2014 #108 Skrevet 6. januar 2014 Og kanskje K-vitamintemaet skal få sin egen tråd??? Jeg synes det er såååå deilig å få tilbake kveldene. Er ikke stuptrøtt lengre og det er bare helt fantastisk :jippi:
Mamma&LilleKrølle Skrevet 6. januar 2014 #109 Skrevet 6. januar 2014 Hei alle damer! Min tur til å hilse på nå Var på UL på fredag, og vi venter ei lillesøster! Er 18 uker påvei, og har ei jente fra før på 6,5 år. Som gleder seg kjempemye til å bli storesøster! Har vært sykemeldt siden før jul, med et bekken som ikke vil fungere. Men selv om jeg ikke er på jobb, har jeg mer enn nok å fylle dagene med. Går barnehagelærerutdanning, og har snart eksamen...så føler ikke dagene er langnok. Spent hvordan det blir med studiene med en baby... Det var ikke helt med i planlegginga da jeg søkte meg inn på 4 årig skole. Men ser veldig frem til babytiden igjen da, siden det er så mange år siden sist. Har en mann som jobber på sjøen, spent på hvordan det blir også. Noen andre som har sjømenn? Hvordan gjorde dere det når d nærma seg termin? Sykemeldte de seg for å holde seg hjemme, eller...? Har slitt endel med tankene og følelsene rundt forrige fødsel, og derfor er det ikke noe alternativ å gå igjennom det alene... Gratulerer med lillesøster! Husk at du ikke skal ta utdanning hvis du er sykmeldt fra jobben, det er fy-fy Hvaa? Dette er nytt for meg...Kan jeg ikke studere selv om jeg er sykemeldt? hm... dette har ingen opplyst meg om. Jeg går desentralisert, og studerer hjemme..nettbasert utdanning der vi har samlinger 2 ganger i halvåret. Nå ble jeg litt satt ut her...
Tante_Esel Skrevet 7. januar 2014 #110 Skrevet 7. januar 2014 har studert deltid og vært sykemeldt jeg... du trenger bare sykemeldinger for å bekrefte... (eller jeg trengte bare det) og det var pga stipend og lån, ikke selve studiet... fikk da bachleor...
Mirakel <3 Skrevet 7. januar 2014 #111 Skrevet 7. januar 2014 Jeg er sykemeldt og studerer, men jeg kommer nå til å søke permisjon ifra studier nå. Har vært så mye dårlig og følt at jeg har mistet en del så jeg tar videre studier etter at barnet er 1 år. Nå kan jeg bare fokusere på barnet og nyte tiden Skole er en stressfaktor føler jeg, men vi er forskjellige Når jeg endelig er blitt gravid så er det det viktigeste i mitt liv Har fått igjen svar på blodprøver( duotest) ifra riksen så nå kan jeg slappe av med at alt virker bra i forhold til de tre syndromene de sjekker ut:)
Mamma&LilleKrølle Skrevet 7. januar 2014 #112 Skrevet 7. januar 2014 Snakka med nav idag, og fikk til svar der at så lenge jeg studerer deltid, altså 75% progresjon, så er det ok å studere og være sykemeldt. Hadde jeg gått et 100% studie hadde visst situasjonen stilt seg annerledes. Kan puste lettet ut nå, og hvertfall fullføre eksamen nå i januar som planlagt!! Har også vært mye syk og føler dette har hindret mye av fokuset mitt i studiene. Men dette er eneste sjansen jeg har til gå dette studiet, og det skal aldri starte opp her ute igjen... Så jeg håper å kunne fullføre. Men èn dag om gangen, så får vi se hvordan det blir med studiene når jeg har baby i hus igjen. Vi prøvde i 2 år før det klaffa til oss, så studiene er nok ikke 1.pri akkurat nå!
Tante_Esel Skrevet 8. januar 2014 #113 Skrevet 8. januar 2014 Snakka med nav idag, og fikk til svar der at så lenge jeg studerer deltid, altså 75% progresjon, så er det ok å studere og være sykemeldt. Hadde jeg gått et 100% studie hadde visst situasjonen stilt seg annerledes. Kan puste lettet ut nå, og hvertfall fullføre eksamen nå i januar som planlagt!! Har også vært mye syk og føler dette har hindret mye av fokuset mitt i studiene. Men dette er eneste sjansen jeg har til gå dette studiet, og det skal aldri starte opp her ute igjen... Så jeg håper å kunne fullføre. Men èn dag om gangen, så får vi se hvordan det blir med studiene når jeg har baby i hus igjen. Vi prøvde i 2 år før det klaffa til oss, så studiene er nok ikke 1.pri akkurat nå! aha... jeg gikk også deltid blir kos med baby i hus
Antoine Skrevet 8. januar 2014 #114 Skrevet 8. januar 2014 Dette skal jeg undersøke. Jeg jobber 100% og har et friår nå fra masteren. Studieløpet er med 50% studieprogresjon. Hvis jeg ble 100% sykmeldt fra jobben ville jeg i det minste som arbeidsgiver stusse over at min ansatt ikke kan jobbe, men studere. Skal høre på jobben i morgen med de som har dette som fagfelt
Mirakel <3 Skrevet 9. januar 2014 #115 Skrevet 9. januar 2014 Huff, jeg spottet bitte litt brunt i går og litt i dag tidlig. Blir engstelig... Har lavtliggende morkake så jeg håper at det er grunnen. Så lenge jeg ikke har smerter eller blødninger så tar jeg det litt med ro enda...Er 15+6 i dag.
lioness* Skrevet 9. januar 2014 #116 Skrevet 9. januar 2014 Mirakel, det er god grunn til å anta at lavtliggende morkake er grunnen. Ikke frik ut, du er langt over tiden da spontanaborter er vanlige, så høyst sannsynlig er det en uskyldig blødning. Jeg har blødd 3-4 ganger i dette svangerskapet, sist i uke 12. Ble ganske stresset hver gang. Men jordmor fant to fine hjertelyder på kontrollen i dag, så ting står trolig bra til der inne 16+3. Ring legen om det ikke gir seg, så får du sjekket det opp og kanskje litt ro i sjelen
*Cilie - prøver igjen* Skrevet 9. januar 2014 #117 Skrevet 9. januar 2014 brunt er hvertfall et "godt" tegn, for det er gammelt blod, ikke friskt hadde selv blødinger i uke 6 og 7, og er i dag 17+2
Mirakel <3 Skrevet 9. januar 2014 #118 Skrevet 9. januar 2014 Det er godt å høre. Det har ikke vært noe siden i dag tidlig, så jeg prøver å slappe av med det. Hvis det forverrer seg så ringer jeg til lege.
Antoine Skrevet 9. januar 2014 #119 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har hatt forliggende morkake og blødd mye i denne graviditeten. Har sluttet nå, siste blødning var i uke 17/18 og det har alltid vært brunt ifm dette. Er 20+1 i dag
Tante_Esel Skrevet 9. januar 2014 #120 Skrevet 9. januar 2014 så stille det ble på dere skralvedamer nå hvordan går det med dere? har hatt en dag der jeg har følt meg topp igjen keep them coming :D det er masse liv i magen Håååper så veldig vi snart kan kjenne det utenpå men må sikkert vente noen uker før det skjer i dag fikk jeg 2 mammatights og en mammabukse i posten fra laredoute egentlig synes jeg at mammabuksene fra hm var mer behagelig... men disse var så billige, så klarte ikke la vær... de har så kort område med det der bommulsstoffet som går opp på magen.... kanskje jeg synes det er mer behagelig når det blir vår og varmt synes det nærmer seg oul med stormskritt her... det gleder jeg meg til... samtidig som jeg synes det er litt skummelt... men har enda et par uker til å gruglede meg på
Bambi14 Skrevet 9. januar 2014 #121 Skrevet 9. januar 2014 Gleder meg til å kjenne liv jeg.. Men vet jo alt er ok med lille tutta vår:-)
Tante_Esel Skrevet 9. januar 2014 #122 Skrevet 9. januar 2014 Gleder meg til å kjenne liv jeg.. Men vet jo alt er ok med lille tutta vår:-) ja det skjønner jeg føler meg superheldig!!! er førstegangs, og har kjent liv hver kveld siden uke 14!!! å så heldig jeg er hvor langt har du kommet kalia? vi har jo nesten samme historie hjemmelagede mirakler
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 9. januar 2014 #123 Skrevet 9. januar 2014 Hei jenter! Idag har jeg vært hos fysio for første gang.. Ny time i neste uka allerede. Fikk et par øvelser jeg skal gjøre md bekkenet, og så ble jeg anbefalt både bassengtrening og varme bad. Jeg har ikke bekkenløsning, men bekkenlåsning gitt. Men det funker veldig greit å være 40 % sm, har ikke like vondt etter dagvakt siden jeg ikke jobber noen sen-dag lengre, heller ikke netter. Så føler meg mindre sliten med mindre vondter, og har mer overskudd til å være sammen med barna mine. I tillegg funker det veldig greit å være på jobb nådd et kun er 2-3 dager i uken nå. Så tror nok denne løsningen kan holde lenge *lettet*!! Og så har vi vært på OUL idag, termin ble flyttet noen dager.. Så nå har jeg den 31.mai, akkurat 20+0 idag da. Er spent på om det blir mai- eller juni-baby også så det ut som en velskapt LILLEBROR med alt plassert der det skal være <3 Vi er i lykkerus!! Og storebror syns selvfølgelig det er kjempestas Ååh, som Jeg gleder meg til å finne frem esken etter eldste (5år siden sist pga lillesøster i midten), ordne, styre og stelle i stand med hjemmesydd vognpose i guttefarger, og små strikka og heklapledd til han stoooor stas!! <3 <3
Tante_Esel Skrevet 10. januar 2014 #124 Skrevet 10. januar 2014 så utrolig deilig Nellik gledermeg sååå til OUL overstått ble du flyttet frem? så koselig med liten gutt igjen du er heldig som orker å jobbe Håper jeg snart kommer på jobb og! egentlig så har jeg bedre dager de dagene som er fine nå... men samtidig så er jeg enda mer kvalm og dårligere de dagene som ikke er gode... ikke lett å forutsi hvordan det skulle vært å karre seg på jobb da....trodde jeg skulle være i superform i 2.tri, siden 1.tri var helt tullete... hehe.. men så feil kan man tydeligvis ta... sjefen min snakket om å søke tilretteleggingstilskudd for meg, så jeg kan gå "ekstra"... altså sånn som aktiv sykemeldging var før... problemet med det, er at jeg må friskmelde meg en minimumsgrad, og hun trodde det var 20%! akkurat nå, føles 20% veldig mye... selv om jeg skjønner at det da tilsvarer 1dag pr uke, og kan dele den opp i timer... ååå blir gal av å analysere!!! hjernen vil jo være på jobben, men ikke kroppen!!
Bambi14 Skrevet 10. januar 2014 #125 Skrevet 10. januar 2014 Tante_esel, er vel 19+1 tror jeg etter oul flytta termin. Har nå 7 juni. (Er ennå 3 i mitt hode.. 19+5 hehe:-) Ja vi har ganske lik historie vi 2:-) mirakelbabyer:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå