Gå til innhold

Skravletråd i 2. Trimester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble et par SA på meg også, men blir lett gravid heldigvis :) på 7 mnd prøving ble det tre graviditeter. Første mann satt på andre forsøk (eller første, hadde ikke EL i første pp).

Jeg må innrømme jeg tenker som deg nellik (kan vi kalle det det, nicket er veldig langt ;) ), så nær sykehuset som vi er så burde vi rekke inn om noe skjer uansett. Jo mer jeg tenker på det jo mer lyst får jeg. Vet det er et par JM her i sånn nogenlunde nærhet som tar på seg hjemmefødsel. Det skader jo i hvertfall ikke å forhøre seg :) hihi, mannen får nok spader, han ville egentlig at jeg skulle ta ks med første pga seteleie, men jeg nektet og ville føde naturlig. Og nå tenker jeg på hjemmefødsel :P han var ikke negativ da jeg nevnte det. Men tipper nok han kommer til å lese seg opp på gjenoppliving av nyfødte på forhånd (vi er leger) ;) Therese, selvsagt skal du ikke føde hjemme når det er første gangen! Det er uaktuelt ja! Men jeg vet jo at jeg føder raskt og greit (selv i seteleie) og takler smertene bra. Du trenger ikke søke om fødeplass nei, her går det automatisk så lenge du er til kontroller og OUL :)

Hadde ikke noe fødekurs sist, synes det var overraskende hvordan kroppen fortalte hvordan alt skulle gjøres :) pusting gjennom rier kom helt naturlig og når pressriene kom var det ikke mye annet valg enn å følge på! Ellers ble jeg klippet veldig mye (gyn ville ha god plass til eventuell tang), og det skapte litt trøbbel i tiden etter fødsel. Fikk vel også litt drypp for enda bedre rier under utdrivingen - ser ikke helt hva poenget med det var. Hadde de bare stilt inn sengen slik at jeg kunne presse i mot i stedet for å tviholde meg fast for å ikke ramle ut så tipper jeg det hadde vært vel så effektivt ;) vil ha så naturlig fødsel som mulig nå, fortrinnsvis i vann og kanskje hjemme?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for det nellik :) her har det gåttt flere år mellom hver graviditet, og at jeg i tilleg har operett bort en eggleder, så har det tatt enda lenger tid. Når jeg først ble gravid, så mista jeg, så har faktisk tenkt tanken om at ivf kanskje ikke var noe for oss... heldigvis ordnet kroppen opp selv :D

Blir min tredje ul til torsdag, etter er det bare oul igjen tenker jeg :) godt at de følger deg opp så mye da nelllik :) kanskje det er den siste tryggheten som gjør at alt går bra :)

Godt at jeg slipper å søke camillok :)

Tror forresten mannnen min hadde dødd om jeg skulle født hjemme :P haha... Han har helt panikk for sprøyter, blod og det meste av sånne ting... rart han holder ut med meg for så vidt :P siden jeg har vært mye på sykehus i tiden vår i sammen :P han dør bare jeg setter en liten sprøyte med blodfortynnende :D hehe... den skrekken der vil jeg nok aldri komme til å forstå, og det har ikke vært lett i forbindelse med ivf, da mannen også må ta div blodprøver før man kan sette i gang :P

Skrevet

husker deg godt Tante_Esel :) veldig godt å se at det går bra med dere også :) og ekstra morro med en "egen produsert" :)

kan vel ikke tenke meg hjemmefødsel, har sett en del av de, men kjenner på 1.fødsel så kan det være greit med tryggheten av et sykehus. dog hadde det vært et privat sykehus så hadde det vært enda bedre :) men å ligge i vann som smertelindring kan jeg tenke meg å prøve :) men spørs hvordan det blir midt i juni, ikke sikkert jeg får, for jeg er vel ikke den eneste som føder på SuS akkurat da, hehe :)

er mer spent på når på døgnet og hvilken dag vannet går. har en mann som jobber ikke langt fra sykehuset, men vi bor et gooodt stykke unna sykehuset, og har han bilen må jeg ringe han, han kjøre hit, og så på sykehuset.... regner med den prosessen kommer til å ta rundt halvannen time med effektiv bilkjøring :P regner med kjære barnefar ikke kommer til å kjøre sakte når han får den telefonen, hehe :)

Skrevet

Hiver meg med jeg også. Jeg er 37 år og dette blir nummer 3 på under fire år:)

Jeg har vært like heldig som i begge de to forrige svangerskapene med minimal kvalme og ingen andre plager. Så jeg jobber 100% og er så heldig at jeg kan springe til og fra jobb. Det er veldig deilig, for med to små er det lite tid til trening etter at de har lagt seg for å si det sånn! Da er det sofaen som gjelder for min del;)

Føler virkelig med dere som har vært og fortsatt er kvalme, håper det gir seg snart!!!

Hjemmefødsel hadde nok mannen aldri i verden gått med på! Pluss at jeg nok ikke hadde fått lov uansett. Selv om jeg har hatt to veldig raske fødsler (3,5 timer tilsammen med begge to) uten komplikasjoner, er første født i uke 32 and andre satt i gang i uke 37 pga dårlig fostervekst. Blir spennende å se fasiten denne gangen! Jeg vil for ALT i verden unngå for tidlig fødsel, så det er mulig jeg blir delvis sykmeldt mot slutten denne gangen. Jeg får heldig vis eksta oppfølging, og skal i tillegg til oul på ul i uke 24 og en gang mellom uke 32-37.

Skrevet

Noen som skal føde på ABC klinikken? 

Nei, men det er fordi jeg har flyttet.  Fødte minstemor der og kan ikke gjøre annet enn å skryte uhemmet.  De leste meg godt, og var kun innim rommet en sjelden gang.  Da jeg fikk pressetrang ringte mannen på JM som kom inn, fylte i karet og tok i mot ;).  Perfekt fødsel om man kan få kalle det det.

Skrevet

Hjemmefødsel er ikke et alternativ for min del, for det første tar jeg gjerne mot smertelindring og for det andre kunne jeg aldri levd med meg selv dersom noe skulle skjedd med barnet (eller meg forsåvidt). Føler meg mye tryggere i hendene til legene, men selvfølgelig, alle er forskjellig. Synes ABC høres ut som et bra alternativ for de som vil ha en mer naturlig ramme rundt det, men hvor man raskt kan overføres til sykehuset v behov.

Kjenner godt til det med å ha dårlig samvittighet i forhold til å ikke jobbe.. For min del føles det ekstra ille at jeg ikke har en jobb en gang.. Flyttet nemlig fra ett utland til et annet, og jeg ble gravid like etter vi kom hit vi bor nå. Hadde da sagt opp den forrige jobben som en del av flyttingen. Så da forsøkte jeg så smått litt jobbsøking i starten, men det tok kun noen få uker før jeg fikk ekstrem svangerskapskvalme og da var jeg jobbsøking og intervju det siste jeg klarte å tenke på. Og nå som formen endelig har bedret seg og jeg nok hadde kunne jobbet litt så har jo magen også kommet., og jeg vet det er ganske umulig å få seg ny jobb 5 mnd gravid.. så her i gården blir det en lang pause fra jobb. Prøver å ikke ha dårlig samvittighet da vi visste dette var en mulighet - vi hadde prøvd fn stund å bli gravide og ønsket ikke ta en pause til tross for flytting. Så da ble det som det ble denne gangen:)

Nei nå tror jeg at jeg må vekke mannedyret ;) jeg er så sulten som bare en gravid kan være og vi skal ut å spise frokost:)

Godt nyttår alle herlige preggiser:D

Skrevet

Vi har visst JM styrt fødeavdeling på sykehuset i Østfold også, så blir det ikke hjemme så blir det forhåpentligvis der :) kjenner at det ikke frister så mye med sykehusfødsel i begynnelsen av juli... Helt sikkert smekk fult og absolutt ikke sikkert man får de hjelpemidler man ønsker.... Jeg MÅ ha badekar! Ikke nødvendigvis til å føde i, men under åpningsfasen. Jeg får ta noen telefoner og forhøre meg litt :)

Rart med det - disse graviditetene kommer aldri når det passer best ;)

Jeg er sååååå kvalm i dag igjen. Siste fire dagene har vært dritt desverre :( greide å unngå oppkastet i går og så langt i dag, men det har jammen vært på nære nippet mange ganger. Må få gått en tur i dag kjenner jeg :)

Har dere noen nyttårsforsetter da? Jeg skal slutte å mase på mannen om å stå opp om morgenen - men akter å opplyse han om at jeg kommer til å skrive ned hvor lenge han sover hver dag han har fri ;) blir bare dårlig stemning av maset og han gidder aldri stå opp likevel... Forøvrig skal jeg være forsiktig med kosten under graviditeten og planlegger mor og barn trening når lille kommer :) akter å holde barseltreffene sunnere enn sist (går ikke ned gram av amming). Jeg er en rimelig ujålete dame, og jeg må ta tak nå når jeg får to barn - ellers kommer jeg til å se ut som et takras resten av livet... Har ikke vært flink til det nå etter første, har vært altfor tykk og ikke hatt noe fine klær. Mister liksom motivasjonen til å være fin hvis ikke kroppen er bra. Er altfor lite flink til å ta meg tid alene på badet til litt stell. Blir stort sett dusj/bad med guttungen og niks tid til shaving, hårpleie og bodylotion... Dette må det bli en ordning på :)

Hvordan fikser dere slikt? Dere som har barn altså? Spesielt to eller tre?

Skrevet (endret)

Man tar seg tid ;).  Jeg er slank og har vel alltid vært det.  Også er jeg heldig som har gått ned raskt ved amming og har vært under matchvekt ila bare noen måneder uten nevneverdig innsats.  Gikk opp 27 kilo med førstemann(!).  Jeg er glad i å trene og tar meg gjerne en times løpeetur mens mannen holder fortet.  Det prioriterer jeg.  Slapp i fisken = dårlig humør ;).

Når det gjelder shaving og slike ting, så tar deg meg et par minutter ekstra i dusjen.  Et tips når de minste henger i bena, er å ha de med på badet og strø litt puffet ris på gulvet.  Da koser de seg og øver på pinsettgrepet mens vi får litt ekstra egentid.  Krem må jeg bruke, hvis ikke føles kroppen stiv og tørr.

Ellers går jeg mye turer i permisjonen, men også en del kaffe og kafé.

PS. jeg har to barn med 19 mnd mellom ;)

Endret av Antoine
Skrevet

Jeg er 24 år og venter nr2 i starten av juni. Har snart vært gift i 1 år og vi har eget hus:)

Har hatt en MA og en SA tidligere, skulle egentlig bli henvist videre pga vi brukte over ett år på prøvingen denne gangen, tidligere ganger har det klaffet på noen måneder.

Frste fødsel ble jeg satt igang etter vannet gikk men fikk ikk rier.

De tror vi venter en gutt denne gangen, men får se på oul på mandag;) har jente fra før, så hsr det meste vi trenger untatt klær omveet blir gutt;)

Fikk sykaskin til jul, så har begynt å prøve mrg litt klær til 3 åringen, venter på mer stoff i posten nå;) kjempe gøy! Er 50%,sykmeldt så kjekt å ha litt å gjør:)

Skrevet

Hei hei:-) slenger meg på her. Nå er både jeg og den kommende pappa fylt 35 år:-) Term. er 3 Juni. 18+3 i dag. Flytta inn her vi bor nå, nybygd enebolig, i mars, med 3 soverom.. Må jo ha plass:-)

Vi har vert icsi prøvere siden våren 2012. Brukte alle 3 offentlige forsøk, 2 egg inn de 2 siste gangene, men negativt.. Hadde vert på forsamtale hos Hausken 28 aug. og fått ny kur og resepter og tid for oppstart. Skulle vert i oktober.. Men det viste seg vi klarte det selv samme syklus! (Første dag mens var 25 aug., rett før forsamtalen). Da var det bare kjøre på med klexane og albyl-e, og passe godt på spira.. Var 100% sykemeldt i 7 uker, og går nå 50%. Kjenner det holder.. Har vert på 3 ul så langt, uke 8, 12 og 14. Siste var litt for vår egen del, da pappaen ikke kunne bli med gangen før. Da fikk vi DVD med den lille i action, og 3D:-) størst var det få se vi har en liten pike-spire:-) vogn kjøpte vi 21 nov.. En emmaljunga city cross. Nå i jula har det rart nok falt litt søte pikeklær i posene:-) Har ennå ikke kjent liv, men hører nydelige hjerteslag innimellom med angelsounden, fantastisk:-) Skal på oul 8 januar. Blir spennende se om denne gyn. også ser en jente:-)

Har en gutt på 13 år fra et tidligere forhold (vert alene med han siden han var 3år). Han var 4850gr. ved fødsel, 12 dager overtid.. Fødte uten annet smertestillende enn vann og lystgass. La på meg over 20 kg som jeg sliter med ennå. Han gleder seg masse til bli storebror:-)

Skrevet

Sønnen din var enda større enn min Kalia.  Han var 4.7 kg også født uten smertestillende :).  Veldig fin fødsel det og så stort barn er ikke nødvendigvis samsvarende med totalruptur ;)

Skrevet

er det lov å syte litt i denne tråden og? blææææ endelig våknet jeg glad, frisk i fin form, så jeg forta meg å vaske badeværelsene våre (2.stk) da jeg var nesten ferdig med toalettet i 2.etasje, så KLIKKA RYggen!!! er det muuuulig???

så tenkte jeg: nei, dette vil jeg ikke, så jeg bet tenna sammen, kledde på meg, tok med meg bikkja og gikk en times tur i skogen! - men jeg har fortsatt like vondt :( håper dette går over like fort som det kom.... blir kjempe fortvila!! jeg har jo drømt og fantasert om å begynne å jobbe igjen!!! håper virkelig jeg rister av meg dette.... :(

Ellers hadde vi en super nyttårsfeiring hos svigers i går :) - ingen nyttårsforsetter by the way :) Bare nyte graviditeten og mammatilværelsen etter hvert :D

Skrevet

Helt enig Antoine:-)

Passe på deg selv tante_esel, bare du som kan det! :-)

Vi hadde nyttårsfeiring her hjemme med nærmeste familie. Kjempekos:-) enkel god utradisjonel mat, lasagne hehe:-) bare så synd min gravidmage ikke orker den typen mat..

Skrevet

Jeg er snart 38 år. Dette blir mitt første barn etter 9,5 år siden vi begynte på å få barn. Ivf, hormonkurer, akupunktur og naturmedisin har prøvd det meste.De siste 2 årene hadde jeg innfunnet meg med et liv uten barn. Men mirakler finnes :) Er nå 14+5, har vært på 2 ul til nå og venter mest sannsynlig en gutt :)

Jeg har vært sykemeldt 100 % fra ca uke 8, ifra uke 11 til nå  50%.Regner ikke med i å gå i 100 % igjen før permisjon.Jeg har vært plaget med kvalme og voksesmerter. Nå er det litt mildere, men er dager hvor det er verre.

Skrevet

Åå.. så fantastisk at det klaffet til slutt, selv om ventetiden må ha vært utrolig vanskelig. Virkelig et lite mirakel :):) gratulerer med babyen! Nå måtte jeg jammen smile..:D

Skrevet

Takk :) Er fortsatt veldig uvirkelig, og det har vært til tider en tung vei å gå. Når en etter en i vennegjengen får barn, og vi faktisk var de første som begynte å planlegge barn. Nå ser det ut til at vi blir de siste som får barn i gjengen istedet... :)

Skrevet

Ååh, slike mirakler er virkelig flotte!! Skikkelig solskinnshistorier, det likes å lese :D

Jeg krysser fingrene og håper du får hjemmefødslen du måtte ønske camillok! :) Kjenner jeg er såå misunnelig på alle som får innvilget ;) Neida, joda, neida ;)!

Min første fødsel som også var igangsatt med cytotec-piller, tok laaaang tid (18,5 t), med både epidural, 2 t press, vakumforløsning etc... Og da ønsket jeg en bedre fødselsopplevelse på neste og gikk derfor på lamazekurs som handler om smerteteknikk, noen hevder smertefri fødsler. Men så ble jo også nr to igangsatt, heldigvis bare 6 timer, uten innblanding, smertelindring og uten komplikasjoner :) Vi var alene i rommet nesten hele tiden, lyset var av mens vintersolen, havet og snøen glitret! Der tok 20 minutter fra 7 cm og til hun var ute, så en slik fødsel hjemme er virkelig det vi begge drømmer om :D En annen ting med sykehusfødsler er at det Desverre kan skje ting der også (i større grad) både med mor & barn, men hvem skal man skylde på da hvis man tenker at man aldri kan "tilgi" seg selv hjemme?

Men jeg lurte på en annen ting jenter; dere som har begynt å gå til fysio for bekkenproblemer, hva gjøres der og hvordan kan man evt tilrettelegge arbeid ? Hadde dagvakt idag og er helt skutt etterpå... Har så vondt i halebeinet når jeg sitter, setter eller reiser meg og går, ved gange får jeg vondt over hver rompeball,, på en måte. Har også begynt å kjenne tydelige og til tider vonde kynnere. Skulle visst ikke være enkelt dette svangerskapet heller... Men det er vår siste (om alt går fint selvsagt)! :)

Skrevet

Et virkelig mirakel ja :) Så fantastisk :) Bare jobb det du har lyst til du, og bruk all energi og alle krefter på å ruge :)

Tante Esel: er det muuuuulig?!?!?!?! Så ufattelig dårlig gjort! Håper ryggvondten går over fort som fy! Bra du kommer deg ut på tur likevel - antagelig det eneste som virkelig hjelper... Du får si ifra hvis vi skal rusle tur sammen en dag :) PS: advarer om sakte tempo... Mamma som alltid går såååå sakte går nå plutselig fort! Er ganske sikker på at det er meg :P

Antoine: du har veldig rett, man må jo bare ta seg tida. Puffet ris hørtes lurt ut :) Jeg tok meg på tak og gikk i dusjen med guttungen, piratskip, klosser og barberhøvel nå i stad - vi har digert dusjkabinett så det gikk faktisk veldig fint. Guttungen (21 mnd) lekte videre mens jeg tørket meg, smurte meg og gredde håret. Gjorde jo det forsåvidt før jeg ble gravid nå, har bare vært så forbasket dårlig at selv ikke slike enkle ting har vært mulig... Egentlig er jeg ikke så veldig tykk, bruker str 40-42 og er 167 høy. Dette er da med 11 kg over matchvekt som jeg pleier å ha med str 36-38 og god fysikk. Hadde liksom regnet med at jeg skulle gå ned under ammingen som alle andre jeg kjenner, men det viser seg at jeg er en svært dårlig melkeprodusent og må ha alle ekstra kalorier jeg kan få for å produsere i nærheten av nok melk. Etter en ubehagelig periode da guttungen var 2 mnd og jeg forsøkte godtestopp for å fortgang i vektnedgangen ble han så tynn, misfornøyd og vi måtte til med MME. Etter to uker slik spiste jeg godterier igjen og vips så var melka tilbake. Gjorde et valg på å heller amme enn å være slank (var veldig aktiv i barseltida da). Føles ikke helt topp å gå inn i nytt svangerskap 11 kg OVER idealvekt, men barneønsket var større enn forfengeligheten ;) Håper bare jeg greier å legge på meg mye mindre denne gang. Så langt er jeg på 0 da, så det er jo fint :)

kvalmen har vært intens de siste 4 dagene, men jeg har faktisk fått gjort noe, så det er nok mer i bølger nå enn før jul hvor det var konstant. I dag har jeg hatt med meg sovende guttunge, min mor og en hund på trilletur i en times tid. Det var deilig :) I tillegg fått unna et lass med klær og vasker utedressen til guttungen i skrivende stund. Regntøyet trenger en vask det også så jeg... Jeg har lagt bort alle klær i str 86 og sett over om vi trenger noe mer i 92 (hvilket vi ikke gjør). Da blir det 98 og 104 på salg tenker jeg :) Kommer jeg over ull i babystr i sånn passe nøytrale farger skal jeg hamstre det også, elsker å ha på tynn ull på babyene om vinteren :)

Har dere begynt å tenke på utstyr da? Vi har jo stort sett alt fra før, men jeg skal kjøpe en tripptrapp til (gjerne brukt på finn), flere trekk til stellebordsmatta og sengen (stokke begge deler), utbyggingssett til babysenga (stokke), en madrass til å ha i hengevuggen (har sydd og skal ha den hengende i stuen), søskensete og søskenbrett til vogna. Kanskje jeg kjøper en brukt babycall hvor babydelen går på batteri og en bilpose (voksi sin). Blir det jente så må vi jo ha en del klær. En del av klærne etter guttungen kan nok brukes uansett, så det blir nok ikke så mye... Gleder meg til å fikse og ordne til lille kommer, men bortsett fra ull på salg så kommer jeg nok til å vente til vi bikker 20-25 uker. Nesten viktigere enn alt dette er å rive ut den gamle innredningen på vaskerommet (er så irritert på den driten at jeg holder på å spy) og få inn en ny - MED stelleplass til lillegull i magen :) Hadde mannen fått fingeren ut og pusset opp loftsstuen også før han/hun kommer hadde jeg vært overlykkelig (det blir jeg jo uansett da ;) ). Helst snekret ferdig gjerdet ut mot veien også ;) 

Nei, nå skravler jeg meg bort her.... 

Skrevet

ja, huff, orker nesten ikke tanken på hvor mange tusen som kommer til å flakse avgårde dette året :P det er vår første, så vi må skaffe alt, og tenker vi skal kjøpe nytt siden vi skal ha en nr.2, og da er det en grei invistering siden det blir til begge 2 :) men plutselig blir det ganske mange utgifter i 2014 i tillegg til babyen, så det kan bli interessant ;) ny bil bl.a :) håper på at mannen får jobbet masse overtid, krysser fingrene for det

Skrevet

Har akkurat pakket bort str 86 til jenta vår her også :) Blir rart å hente frem de minste kles-eskene enda en gang.. Og om det blir de merket med blå eller rosa. Spennende!

Vi kommer til å bruke samme vogn som vi hadde nå sist, hun sover enda i den i helger & ferier, men har en sportstrille hun kan fortsette å sove i når lille kommer. Ellers må vi ha ny stelleveske, bilstol - godt brukt etter de to barna våre. Og nytt stellebord da det andre var så oppbrukt at det gikk i stykker under nedmontering og flytting. Søskenbrett, vugge, dyner, vognposer & voxi, ullklær, sengklær, pledd, balje og badestol, bilstol-adapter til vogn, leker og lekematter, osv bruker vi om igjen ;) Men litt nytt trenger vi, og det blir sikkert et plagg eller to for kosen sin del samt nye ammeBH'er til a mor! Er så koselig de siste mnd når man driver å vasker opp, legger på plass, bygger rede og pusler :D

Skrevet

Ja, jeg gleder meg sånn til roen rett før det store skal skje :) Nellik: hvor stor aldersforskjell har dere? Funderer på om vi kommer til å trenge ett sete til i gruppe 2 (da blir det cybex sirona uten tvil, angrer litt på at jeg ikke kjøpte det sist). Her blir eldste 2 år i mars og nye født i juli. 

Heldigvis bodde vi i billig leilighet da nr 1 kom, her i huset hadde det blitt trangt om økonomien om vi skulle handle inn alt nytt ja! Innimellom tenker jeg at vi kanskje skulle ha kjøpt et billigere hus først og flyttet siden, men samtidig er jeg egentlig superhappy for at vi bor her vi bor og ønsker å bli eldgammel her :) Det må jo være deilig for barna også å vokse opp i det samme miljøet hele livet. Vi bor skikkelig på landet hvor alle kjenner alle :) Vi har det egentlig ganske romslig, er bare litt i overkant glad i å spare... Hihi ;) Vel, vi går begge opp betydelig i lønn de nermeste årene så det skal nok bli ganske så romslig selv med økt familiestørrelse ;) 

Skrevet (endret)

Rekker ikke kommentere før jobb.  Kl 17.30 i dag skal jeg på OUL og jeg har nesten ikke sovet i natt.  Drømt alle mulige teite drømmer om at babyen ikke er levedyktig :(.  Hadde tom tvillinger i den ene drømmen...og det var han asiaten i Dexter som overbragte meg nyheten om at tvillingene ikke var så store som de skulle  :roll:.

Endret av Antoine
Skrevet

Hihi høres ut som alt er normalt antoine ;)! Alltid småskummelt med OUL.. Men så spennende. Jeg drømmer så sykt mye rart hele tiden. Masse lykke til!! Det går nok bare godt, som i de fleste tilfeller :)

Camillok: vår eldste er 5 og vår midterste blir 2 om tre uker (jeg er ca 23 uker da), så er litt over 3år mellom dem. Også kommer minste i mai, da blir det ca 5,5 år mellom eldst og yngst og litt over 2 år mellom de minste :) Kommende storebror sier han ikke kan ha "40-50" lillesøstre, derfor må han ja en lillebror :P!!! Mens kommende storesøster skjønner nok ikke veldig mye, men omtaler alle sine dukker for "beibia" :D!!

Skrevet

Lykke til Antoine! Det går nok helt fint, og bare normalt å være nervøs. Men tenk på at snart får du se den lille sprelle ivei på skjermen:)

Vi har kjøpt litt utstyr så langt - stokke newborn sete, prampack, babygym, vognpose, sterilisator og endel småting til babyrom og endel babyklær. Vi har bestemt oss for vogn også - blir en Stokke xplory da vi bor i storby og vi behøver en asfaltvogn, er veldig sjelden snø her. Så den skal vi bestille til uka - gleder meg!!! Babyseng, madrass og stellebord har vi tenkt å kjøpe på ikea. Og bilsstol får vi låne av søster (vi har ikke bil så trenger ikke bilsstol utenom når vi reiser). Vi tenker på om vi burde kjøpe bilstoladapter til vognen - er dette noe man har bruk for?

Jeg synes også det er vanskelig å vite hvor mye babyklær man trenger - hører mange sier at man ikke må kjøpe for mye, men jeg vet ikke hva "for mye" vil si..! Babyen vår kommer i mai så jeg tenker det kanskje er litt begrenset hva vi trenger i ull i minste str (eller brukes ull hele året??) og så tenker jeg at jeg bør kjøpe litt inn i str 56/62 til starten. Vet msn også får mye i gave, men selv har jeg som regel ikke gitt de minste str i barselgave så jeg tenker at det kanskje er der vi må kjøpe litt. Haha, dette ble litt surrete!! Som dere skjønner er jeg en lost førstegangsmamma;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...