Camillok Skrevet 29. desember 2013 #1 Skrevet 29. desember 2013 Heia damer, lager rett og slett en Skravletråd jeg jeg er 30 år, venter nr 2 og er i uke 13+3 i dag. Har vært mye dårlig hittil i svangerskapet, gått sykemeldt siden uke 5. Kjedelige dager som tross alt går relativt raskt selv om livet føles mest ut som eksistens om dagen lille spire i magen har begynt å gi meg tydelige tegn på at h*n vokser og trives (spesielt om jeg spiser sukker), og er dypt elsket og nøye planlagt er litt bedre nå enn jeg var for en uke siden, kanskje ting skal rette seg litt snart? Savner jobben også! Sykemeldt til 12.01, håper sånn på 50% jobb etter det Hvordan er det med dere da?
Tante_Esel Skrevet 29. desember 2013 #2 Skrevet 29. desember 2013 hoho jeg elsker å skravle jeg er 30år, har ingen barn fra før, men vi har en hund spiren er veldig etterlengtet. har lengtet i 5 år faktisk prøvd en del runder med IVF, til slutt satt den på naturlig vis Har vært mye kvalm i starten av graviditeten jeg og. føler det hjelper litt nå jubler over at jeg orker klesvaska hehe HURRA!! er 100%sykemeldt til 13.janur, håper på å få jobbe litt etter det savner jobben er 14 uker i morra spira har så vidt gjort seg til kjenne i magen om kveldene de siste dagene har også hatt masse voksesmerter i livmor i det siste... føler meg kjempestor til å være førstegangs og ikke så langt på vei
Antoine Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 Gøy med litt liv her Jeg er 33 år, runder 34 noen måneder før tredjemann kommer til verden. Er 18+1 og synes dette svangerskapet har gått veldig fort. Skal på OUL til torsdag. Har hatt mitt verste svangerskap så langt med mye kvalme de første 12 ukene i tillegg til maaaaange blødninger. Har morkaken godt plassert forant livmormunnen og det er årsaken til blødningene etter uke 11. Spent på om den flytter seg selv om de kyndige har sine tvil til det. I så tilfelle blir det KS tre uker før og vi får maibarn i stedet for junibarn. Kjenner masse liv og dette er ei sterk lita frøken. Har kjent sparkene utenpå siden 15 uker og det er herlig. Jobbet 100% hele svangerskapet tross alt ovenfor, men var 50% sykmeldt med kortere dager to uker før jul, Har ikke hatt noen blødninger etter at juleferien meldte sin ankomst, så spent på hva som skjer når jeg starter jobb igjen til torsdag etter en deilig ferie. Håper på litt aktivitet her på forumet
Tante_Esel Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 antonie : vet du at det er jente før OUL? så kjedelig med morkaka! Håper den lar seg flytte jeg skal også på UL til torsdag pga lang prøvehistorikk, så klarer jeg ikke å slappe av for at alt er bra med lille knotten så det blir min tredje UL så langt... har jo sett en frisk og aktiv krabat, så skjønner ikke helt at jeg er så engstelig... glemte å legge til t jeg har vært dypt plaget med migrene dette svangerskaapet! kjenner den presser på nå igjen! blæ! men formen begynner ellers å ta seg litt opp så det lover bra Har fått time til OUL 27.januar da skal jeg være 18+0 phu som jeg gleder meg til sommeren nå det skal bli fint med baby i hus kanskje litt spennende hvordan storesøsken reagerer for dere som skal ha nr 2 og nr 3 håper også på litt liv her inne er stille her....
BabyBoom-84 Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Hei damer:) koselig med litt liv! Har vært så stille her.. Kanskje pga julen?! Jeg er 29 år og vi venter vårt første barn i mai (22+2 idag!). Har vært plaget ned veldig kvalme siden uke 6, kastet opp fra uke 8 ca og måtte på medisiner i uke 10 som tok de verste oppkastbøyene. Gikk til uke 18-19 ca før formen ble bra (minus noen dager med oppkast), så nå føler jeg at jeg endelig kan begynne å nyte svangerskapet og merker det hjelper på humøret:) Magen har også kommet så det er koselig og kjenner nå daglige spark. Synes fortsatt det er uvirkelig at det bor en liten jente der inne, men det går mer og mer opp for meg.. Og jeg gleder meg veldig! Spennende med ultralydene deres snart OUL er både litt skummelt, men mest herlig! Jeg skal på ny UL i uke 32-33 for har også en livmor som ligger langt nede og som må flytte seg før fødsel. Men de sa de regnet med den ville flytte seg så krysser fingrene! Har fått sexforbud da, så her i huset er det ikke mye action på mannen stakkar! Først 4,5mnd m oppkast og så dette, huff, hehe!
BabyBoom-84 Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Morkake som ligger langt nede skulle det stå.. Ikke livmor, hehe;)
Camillok Skrevet 29. desember 2013 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2013 Gøy flere ville være med å skravle litt liker spesielt godt at ikke alle er nøyaktig like langt også tante esel, vi skal jo føde på samme sykehus; så rart at jeg ikke har fått dato til oul? Sykepleier spurte meg da jeg var på ul i uke 9 om hun bare skulle sette meg opp med en gang... Og det er jo snart 1 mnd siden. Må kanskje ringe og høre med dem? Forresten helt supert at du også er mye bedre 2014 skal bli et bra år Antoinine: synes ikke det høres så kjekt ut med alle blødningene, kanskje du burde redusere jobbingen litt? Babyboom: håper graviditeten skal være grei med deg fremover nå, og at morkaken flytter seg pent slik at du får oppleve normal fødsel
Antoine Skrevet 30. desember 2013 #8 Skrevet 30. desember 2013 Jeg var hos gynekolog 16+2 grunnet blødninger og da så han ei jente. Meeeen, det er med forbehold. Denne legen har tatt feil før . Starter med jobb 100% fra torsdag av, så får vi se hvordan det går. Ville aldri kunne tilgi meg selv om mine egoistiske flinkpiketanker ødelegger for den lille i magen. Det er det ikke verdt.
Inalille Skrevet 30. desember 2013 #9 Skrevet 30. desember 2013 Endelig litt action her også! Jeg er 27år og venter vår første. Er 15+2 i dag. Jeg tror jeg har kjent noen små sprell, men er ikke helt sikker Jeg har vært 100% sykemeldt siden uke 7 pga kvalme og oppkast mange ganger om dagen. Er foreløpig sykemeldt ut denne uka, men blir nok forlenget. Tror jeg har hatt 4 dager uten oppkast siden uke 7.. Var på tidlig UL i uke 12 hvor alt så bra ut. Gleder meg nå til OUL den 27/1 og håper vi alt fortsatt er bra og at vi får se kjønnet!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #10 Skrevet 30. desember 2013 Heia damer, lager rett og slett en Skravletråd jeg jeg er 30 år, venter nr 2 og er i uke 13+3 i dag. Har vært mye dårlig hittil i svangerskapet, gått sykemeldt siden uke 5. Kjedelige dager som tross alt går relativt raskt selv om livet føles mest ut som eksistens om dagen lille spire i magen har begynt å gi meg tydelige tegn på at h*n vokser og trives (spesielt om jeg spiser sukker), og er dypt elsket og nøye planlagt er litt bedre nå enn jeg var for en uke siden, kanskje ting skal rette seg litt snart? Savner jobben også! Sykemeldt til 12.01, håper sånn på 50% jobb etter det Hvordan er det med dere da? Heihei, venter baby nr to i april. 25 uker på vei, og kjempedeilig å ha kommet så langt. Har ei jente på straks fem år, og nå venter vi en lillesøster. Sparkene er blitt hardere og hardere og nå føler jeg meg gravid på alle måter! Jeg snikspiser om natta, hehe Jobber enda fulltid jeg. Blir helt tussete av å se på babyklær på nett og det føles helt surrealistisk at jeg selv snart venter en baby. Tenk at jeg er tobarnsmor neste 17 mai feiring, det er rart det! Anonymous poster hash: 54362...f01
Camillok Skrevet 30. desember 2013 Forfatter #11 Skrevet 30. desember 2013 Er litt sprøtt å tenke på at det er en baby inni der ja hvem er du da anonym? Eller ønsker du ikke å ha nick på BIM? Inalille: det høres fryktelig slitsomt ut! Har heldigvis ikke kastet opp daglig selv, det har vært perioder hvor jeg har fått et par dagers opphold. Men jobbe hadde bare ikke vært fysisk gjennomførbart! Sist jobbet jeg nesten hele graviditeten selv om jeg var dårlig - noe bedre da enn nå, men det var annen jobb med andre muligheter for tilrettelegging. Jeg hadde også bare meg selv å tenke på... Og antoine, flik pike er det bare til å droppe, nå er det baby først hardt ja, men sånn er det! Hva gjør dere for å få dagene til å gå da? Må innrømme det blir mye surfing på nett og litt tv (jeg ser vanligvis ikke tv i det hele tatt). Spesielt fødeserier elsker jeg å se kan nesten ikke vente til å få oppleve det igjen ellers liker jeg å strikke, men nå blir jeg kvalm av det prøver å få gått en liten tur daglig. Leker det jeg greier med guttungen på 21 mnd. Forresten så lekte jeg litt med tanken om å føde hjemme i går kveld. Tenk så deilig da badekaret her hjemme må være perfekt å føde i - godt tak til fraspark og alt! Og om noe skulle gå galt er det ikke lang vei til sykehuset (10-15 min avhengig av trafikk). Forrige fødsel var jo lett og grei, så det burde jo ha gått fint? Og JM har vel med seg både sug og gjenopplivingsutstyr til baby... Vel, det blir nok bare ved tanken - men det hadde jo vært fint! Mannen vil ikke være med denne gangen, hadde vært bra om han og guttungen hadde vært nede mens jeg fødte på badet med JM og mamma der. Tenk å kunne føde, ta en dusj, ta med babyen inn i senga og få mann og sønn på visitt med en gang
Camillok Skrevet 30. desember 2013 Forfatter #12 Skrevet 30. desember 2013 Æsj, i dag ble ikke en oppkastfri dag 13+4 i dag. Hvordan er det med deg da tante esel? Ble julen grei? Jeg hadde sykt flaks, spydde bare en gang fra 23-28 i går og i dag derimot er det nesten like ille som før jul. Men de 6 oppkastfrie dagen resulterte i 2 kg opp, nå er det bare 500-600 g igjen til startvekt!
BabyBoom-84 Skrevet 30. desember 2013 #13 Skrevet 30. desember 2013 Uff..synes synd på dere som fortsatt spyr! Jeg kastet opp siste gang for en uke siden, ja jeg kaller det siste gang, for jeg nekter å spy mer nå som jeg nærmer meg uke 23. Det får være grenser. Det var flere perioder hvor jeg har tenkt at denne babyen blir enebarn og at jeg ikke orker å være gravid en gang til.. men så er det vel noe med hukommelsen som er litt selektiv, for nå som jeg endelig er bedre så tenker jeg at joda, jeg skal klare det en gang til, og det gikk jo ikke sååå treigt. Godt den hukommelsen ikke er helt god og velger å glemme litt av det ille:D Så jeg satser på søsken etterhvert:) Men jeg tar av meg hatten for dere som har barn allerede, jeg forstår ikke hvordan man skal klare å ta vare på seg selv og et barn når man er så dårlig..!? Men jeg anbefaler alle å be lege om kvalmestillende, hadde jeg ikke hatt det så tror jeg at jeg hadde omkommet på badegulvet, føltes hvertfall slik. Så hurra for medisiner! Julen her ble grei, med litt kvalme og oppkast, men jeg tror ikke akkurat det hjalp å spise ti tonn julemat.. selv om det var veldig godt;) Kom meg ut på et par veldig korte skiturer også, selv om jeg var livredd for å falle. Men det gikk fint! Var deilig å røre seg littegrann. Ellers unnet jeg meg en baby og mamma masasje og det var fantastisk! Noen som har prøvd det? Jeg jobber heller ikke så noen dager kan bli litt lange hjemme..MEN..jeg blir også litt irritert når folk spør om jeg kjeder meg hjemme siden jeg ikke jobber. Det er jo ingen som spør noen med omgangssyke eller influensa eller annen sykdom om de kjeder seg, man er jo syk. For meg er hvertfall å kjede seg å føle at man vil gjøre noe og har energi til det, men ikke har noe å gjøre eller noen å være med. Så jeg vil ikke si jeg har kjedet meg;) Men, nå som formen er mye bedre så har jeg prøvd å finne på litt ting for å ha noe å gjøre og ikke kjede meg, hehe..har startet på gravidyoga, begynt å strikke et babyteppe (ting tar tid da jeg ikke har strikket siden barneskolen!) og ellers går det endel i online shopping til babyrom og baby, litt tv og endel småturer. Har en venninne som har mammaperm som bor like ved, så blir endel cafebesøk med henne:) Skulle gjerne ha kjent noen gravide her jeg bor, da jeg nettopp har flyttet hit og ikke kjenner så mange foreløpig. Men jeg og mannen skal på foreldrekurs snart og da settes det opp en type barselgrupper (bor ikke i Norge), så jeg håper jeg kan treffe noen andre mammaer på samme alder der:) Har dere mange venninner som er gravide?
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 30. desember 2013 #14 Skrevet 30. desember 2013 Jeg vil å skravle litt! Har aldri sett så lite liv her gjennom mine svangerskap.. Så det er koselig å lese om dere Er 27 år og vi venter vårt tredje gull i slutten av mai, 18+6 idag. Frem til uke 16 hadde jeg mye kvalme med brekninger. Noe oppkast de aller første ukene, så var 100% sm fra uke 8-12, men har klart å regulere det sånn noenlunde etterpå. Fra uke 15 begynte jeg å kjenne det i bekkenet (aldri hatt problemer med det tidligere!!), så før jul fikk jeg henvisning til fysio.. Har vært i full jobb siden jeg kom tilbake i 2.tri, men kjenner det er endel vondt og slitsomt nå. Er sykepleier, så blir mye kroppsarbeid... I tilegg går jeg til kontroll annahver uke for blodtrykk og urin, da jeg har to svangerskapsforgiftninger bak meg og er dermed forebyggende medisinert med blodfortynnende denne gang. Elsker jobben min, men er usikker på hvor lenge jeg klarer å være i full jobb... Er redd for at det skal bli lange dager hjemme. Ellers kjenner jeg ofte liv fra lille, men ikke hver dag Jeg kjenner nå til fire stk i omkretsen som skal ha på samme tid ca, så det er gøy!!
Oslostjerne Skrevet 30. desember 2013 #15 Skrevet 30. desember 2013 Hei alle sammen. Har desverre ingen rundt meg som er gravide.. Er nok den første i venninneflokken som venter sin første baby. Det samme gjelder med søsken og søskenbarn i familien. Sånn er det å være eldstemann. Jeg er nå 100% sykmeldt pga bekkenløsning rett før jul. Har begynt å gå til fysioterapaut og prøver å holde meg aktiv i hverdagen. Julen har vært et unntak på aktivitet, men det er visst viktig å holde seg gående, selv om rygg og bekken sier ifra (særlig om kvelden). Legen min advarte meg om at dette kan bli en langvarig sykmelding til jeg går ut i permisjon. Så lurer selv litt på hva jeg skal fylle dagene med. Tror nok jeg blir en "fast kunde" på flere SATS timer på Bislett på dagtid, pluss noen småprosjekter her hjemme. Litt "nesting" er jo stas uansett. Jeg kjenner likevel virkelig på uro, skam og dårlig samvittighet i forhold til arbeidsgiver og andre rundt meg. Jeg vil jo ikke fremstå som svak eller lat, men jeg blir altså bare dårligere i rygg ved å jobbe. Gleder meg også veldig til å kjenne liv snart.. Jeg er 16 +4 i dag, og er utålmodig som bare det. Men hører hjertelyden med angelsound, som betrygger meg litt <3
Camillok Skrevet 30. desember 2013 Forfatter #16 Skrevet 30. desember 2013 Det er vanskelig dette med jobb ja, men har heller ikke kjedet meg i det hele tatt. Er syk og lei, men det er det. Stort sett så får jeg tanker innimellom om at jeg kanskje, kanskje kan jobbe litt snart, men så fort jeg setter meg i bilen blir jeg dritdårlig og må ligge en halvtime etter en kort biltur. Ikke særlig kompatibelt med jobb enda altså! Samme med dusj, levering i bhg eller middagslaging... Føler jo at man blir litt uglesett når man er borte fra jobb pga graviditet, men fy pokker, aldri så syk som ved graviditet! Er usikker på om jeg orker en runde til jeg også, men har liksom planlagt 3... Er også overrasket over hvor stille det er her inne, var masse liv her sist jeg gikk gravid. Antagelig skyldes stillheten alle fb gruppene som blir opprettet. Synes det er kjekt å skrive litt på flere steder jeg I dag var vi på Leos lekeland med guttungen på 21 mnd, var utrolig artig formen min holdt seg sånn passe og vi har hatt en herlig dag guttungen er sliten nå da - senga kaller mammaen også forresten...
Vera831 Skrevet 30. desember 2013 #17 Skrevet 30. desember 2013 Hei damer! Koselig med litt liv her Jeg er 31 år, venter nr 1 28.april 2014 og er i uke 23 Formen er ganske bra nå (endelig). Sleit med kvalme,brekninger og skikkelig trøtthet 1 trimester. Så gikk det over til hodepine, halsbrann og bekkenløsning i 2 trimester. Nå har alle plagene plutselig forduftet og formen er helt på topp Håper dette varer helt til fødselen Den lille krabaten er aktiv og jeg kjenner liv hver dag. For en fantastisk følelse! Jeg er den eneste i venneflokken som er gravid.
Tante_Esel Skrevet 30. desember 2013 #18 Skrevet 30. desember 2013 wow her har jeg gått glipp av mye ser jeg KOSELIG! Liker at dere er skravlete Joda, har klart meg ganske godt gjennom jula jeg er kommet meg 1kg forbi startvekt, og har ikke kastet opp stort men kvalm det har jeg absolutt vært men kjennes ut som det stabiliserer seg litt nå Hodepine og migrene har også roet seg litt ikke like ofte det er digg!!! men begynner å få vondt i rompa regner med det er et hint av bekkenløsning? ååå de siste 2 dagene har jeg vært i superform!! og har så lyst til at det skal fortsette, så jeg kan jobbe litt igjen Jeg liker å hekle jeg 2 pinner (som i strikking) blir alt for mye for meg å holde styr på haha... har en veldig stor hunch på at babyen i magen er en gutt, så jeg har sjangsa!!! på å hekle et teppe i lyse blått, mørkeblått og hvitt... hoho hvis det er ei jente, så får jeg gi det bort til ei venninde tenker det snart popper ut noen gutter, selv om jeg ikke har noen rundt meg akkurat nå som er gravide... Camillok: ville ring til sykehuset og spurt etter OUL timen jeg jeg fikk jo min i uke 8 tror jeg ? i hvert fall en evighet siden Har ikke kjedet meg hjemme med sykemelding jeg heller.. det har vært hø-yst nødvendig men savner jobben har sett på tv, surfa, og prøvd å gått en tur hver dag. Har hund som holder meg med selskap
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 30. desember 2013 #19 Skrevet 30. desember 2013 Med første var jeg 50% sm fra uke 24, og 100% fra uke 28 pga svangerskapsforgiftningen. Med andre var jeg først sm fra uke 5-18 pga kvalme, så jobbet jeg til uke 35 og deretter sm og så innlagt på sykehuset de tre siste ukene før fødsel. Jeg følte meg jo aldri syk i den forstand, men ei heller frisk. Og pga mitt økende blodtrykk begge ganger måtte jeg forholde meg rolig uten aktiviteter som kunne øke det ytterligere. Ble mye sofa, milde serier, blader, te og rolige besøk.. Tenker mer slik at det å være gravid er en unntakstilstand og ikke en sykdom, men jeg blir jo alltid syk på slutten... Selv om jeg egentlig ønsker å jobbe. Og kanskje er det derfor jeg ønsker å jobbe lengst mulig, for jeg vet at jeg må være helt i ro på slutten. I tillegg er jeg i et vikariat for en annen som er gravid :/ Hun er sykemeldt, så føler det er litt dilemma. Dritt-bekken som skal plage meg denne gang når jeg aldri har kjent det før Også tenker jeg jo på de to andre barna våre som også trenger sin mamma. Vanskelig situasjon.. Har ny kontroll i slutten av uka, så får høre va legen sier da. Og OUL neste uke spent.. Leste lengre opp at noen av dere også leker med tanken på hjemmefødsel, kunne virkelig tenkt meg det!! Både jeg og mannen drømmer om det. Men begge mine fødsler er igangsatt før termin siden jeg blir syk på slutten, så får derfor ikke føde hjemme... Min andre fødsel var fantastisk ! Tross igangsatt den også. Så håååper i det minste på en slik igjen
*Cilie - prøver igjen* Skrevet 30. desember 2013 #20 Skrevet 30. desember 2013 hei blander meg inn jeg også er 30 år og venter vår første lille <3 er 15+6 (klokken har passert midnatt, så strengt tatt 16+0 ) har en liten IVF/ICSI baby i magen og har vært sykmeldt 100% siden forsøket startet i begynnelsen av september. er en smule kjedelig å bare være hjemme, men sånn er desverre formen men har begynt å strikke vognteppe, så da er jeg okkupert med noe, hehe har kjent liv (tror vi) på og av siden juleaften og vokser, så det er tydelig at den lille trives der går kun ned i vekt, men så lenge den lille har det bra så er det greit
Camillok Skrevet 31. desember 2013 Forfatter #21 Skrevet 31. desember 2013 Så herlig at det gikk på første ivf forsøket cilie over tre år er liksom nok å vente i utgangspunktet! Her har vi snudd døgnet litt i ferien, til og med guttungen sover til kl 10 har nå sett hele sesong to av jordmødrene på ipaden i kveld - gleder meg sånn en episode var fra en hjemmefødsel og jeg fikk ikke mindre lyst av å se det! Tror nesten jeg må ringe å forhøre meg litt. Nå er det vel en reell risiko for at jeg får barn i seteleie igjen, og i så fall er det jo ikke aktuelt for meg heller. Ikke for det, min fødsel var komplett problemfri og helt uten smertelindring, men de gjør vel bare sete på spesialavdeling likevel... Tiden vil vise Gleder meg til å kunne strikke litt igjen, har jo planer om diverse til baby i magen pluss flere uferdige prosjekter rundt omkring... Bl.a. Votter til mannen, jakke til lille gull og en body til jentebaby (ikke nærmere spesifisert). I tillegg begynte jeg på en dress sist jeg var gravid men mistet, ikke helt riktig sesong til baby i magen, men jeg tror det kan rettes på. Og lille må jo få noe eget også? Hihi Har lyst til å begynne å svømme en dag i uken nå fremover om formen tillater det. Det synes jeg er deilig. Får på en måte dårlig samvittighet for jobben hvis jeg gjør noe kos om dere skjønner, men jeg forstår jo også at jeg ikke kommer til å greie en hel dag på jobb før jeg kan gjøre litt annet småtteri. Svangerskapsforgiftning høres virkelig ikke noe særlig ut! Håper jeg får være like frisk på slutten nå som sist, plagdes bare med masse kynnere som gjorde meg kvalm, ellers sprek og null bekkentrøbbel, søvnvansker eller halsbrann! Kynnerne og kvalmen gjorde sitt til at jeg trengte en hviledag ekstra i uken, men ble ikke sykemeldt 100% før siste uken! egentlig kun fordi det ble mye styr med seteleie, vendingsforsø, avgjørelse om forløsningsmetode og ekstra kontroller i hytt og gevær. Nei, nå kjente jeg baby i magen turne litt og innser at det er natta for meg
Tante_Esel Skrevet 31. desember 2013 #22 Skrevet 31. desember 2013 hei blander meg inn jeg også er 30 år og venter vår første lille <3 er 15+6 (klokken har passert midnatt, så strengt tatt 16+0 ) har en liten IVF/ICSI baby i magen og har vært sykmeldt 100% siden forsøket startet i begynnelsen av september. er en smule kjedelig å bare være hjemme, men sånn er desverre formen men har begynt å strikke vognteppe, så da er jeg okkupert med noe, hehe har kjent liv (tror vi) på og av siden juleaften og vokser, så det er tydelig at den lille trives der går kun ned i vekt, men så lenge den lille har det bra så er det greit hei cilie vi skravlet sammen i septembergruppa, jeg hadde forsøk tidlig, og du sent jeg lykkes ikke med forsøket da, men ble naturlig gravid måneden etter koselig å se at alt er br med deg og bamsemumsen
Tante_Esel Skrevet 31. desember 2013 #23 Skrevet 31. desember 2013 du har en del prosjekter på gang ja, camillok sånn er jeg og... men nå, skal jeg gjøre ferdig en ting av gangen! det har jeg bestemt meg for.... men kan ikke hekle så lenge av gangen... da kommer kvalmen og hodepina snikende på.... har klippekort i en svømmehall, så jeg har også vært inne på tanken på å prøve å dra å svømme litt, men så blir jeg også litt bekymret for jobben hehe samme som deg, camillok. hadde liksom ikke helt likt å treffe på kolegaer der... jeg vet noen av de svømmer der... men det er jo bare teit, for vi må jo kunne gjøre småting før vi orker fulle dager på jobben.... Apropo jobb, så er jeg innkaalt til dialogmøte i midten av januar jeg... tror nesten det bare er en formalitet, siden jeg haar vært åpen med jobben hele veien, og de vet akkurt hvorfor jeg er hjemme, og evt hvor lite jeg for tiden har å bidra med... men drømmen er jo f.eks 40% fra 14.januar... og da hjelper det jo litt uff høyt blodtrykk og fare for svangerskapsforgiftning hørtes ikke særlig bra ut håper jeg slipper unna det. jeg kan ikke tenke meg hjemmefødsel, selv om det egentlig høres ganske idyllisk ut ifht fødsel på sykehuset.... men siden dette er første, så føler jeg meg nok tryggest på sykehuset... hvordan er det det fungerer egentlig? må jeg søke om fødeplass noe sted? har konsentrert meg så mye og hvordan bli gravid, at jeg ikke har lært noe særlig om selve graviditeten/barselstiden... hr ikke turt å håpe og drømme for mye de gangene jeg har vært gravid før, så har det jo gått galt... men denne gangen ser alt perfekt ut
Antoine Skrevet 31. desember 2013 #24 Skrevet 31. desember 2013 Vi har kjøpt vogn i dag . Fikk oss en splitter ny bugaboo 2013 black ed. for 5.500 kr. Mannen vil ha denne vognen da den får plass foran under panseret. Også bor vi jo svært sentralt, så går fint med en byvogn som det selv om vognen ikke akkurat er min favoritt
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 31. desember 2013 #25 Skrevet 31. desember 2013 Må bare skyte inn; så gøy at det klaffet naturlig tante_esel, etter forsøk! Har jo hørt slike historier tidligere også, og syns det er Fantastisk Selv kan jeg ikke forestille meg den problematikken med ivf etc, men jeg mister veldig lett og veldig ofte. Har flere SA/MA bak meg enn barn... Så har fått oppfølging for dèt, også. Og derfor vært på tre ul i 1.tri. Har dere mange ul bak dere da, jenter? Det er alltid noe med mine svangerskap.. Men likevel elsker jeg å gå gravid hver gang Her jeg bor er det kun ett sykehus, så trenger ikke søke. Men i de store byer med flere sykehus, er det vel slik ..? Vi bor 5 min fra lokalsykehuset, så risiko vs trygghet er like stor/liten ift ting som kan skje både på sykehuset og hjemme. Forskning som er gjort viser faktisk ofte at det er tryggere hjemme for både mor & barn pga mor får jobba i fred i kjente omgivelser, barnet er roligere og det er mindre inngripen av utstyr, medikament, samt lavere risiko for komplikasjoner osv. I tilegg til at man kan sove i egen seng etterpå og slippe barselpleiere som kommer inn midt på natten ...og slike andre romantiserte ting! hihi. Vi gikk på Lamaze-kurs (fødselsteknikk) med nr to, for ønsket egentlig å føde hjemme da også. Men ikke innvilget og fødselen ble jo igangsatt.. Derfor får vi ikke innvilget planlagt hjemmefødsel denne gang heller. Men skal ta et oppfriskningskurs når jeg kommer inn i 3.trimester
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå