Gå til innhold

Nyttåsforsetter?

Anbefalte innlegg

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Jeg hadde ett eneste nyttårsforsett for 2013.

Dvs. jeg hadde to. Men det ene er så skjøgete at jeg ikke tør nevne det her.

Men det andre, det jeg tok mest seriøst, var: "Ikke lese verken VG eller Dagbladet, på nett eller i papirvariant, hele året". Og DET har jeg jammen meg klart, pr. i dag 29.12.13, hvilket betyr jeg tror jeg kan sprette champagnen og feire at jeg klarte det!

Og det føles så deilig å ikke føle at jeg må innom det rælet der som kaller seg aviser, hvis innhold består av 80% slanketips, ferske mannen eller kona i utroskap-tips, Se & Hør stoff så det synger etter, og ca. 20% nyheter (hvor de fleste omhandler stakkars norske Johan som brakk en negl i Syden, og ikke fikk akutt hjelp på sykehuset).

Siden jeg altså for aller første gang i mitt liv har klart å holde et nyttårsforsett velger jeg naivt nok å sette meg noen nye for det neste året, og denne gangen også med en faktisk plan om å gjennomføre dem.

Glem "ned i vekt", jeg har skjønt at å dra to mnd. på interrail gjør sitt for at 10 kilo forsvinner på et knips, uten den minste anstrengelse, og dessuten har de forblitt av. Glem "være hyggeligere" og slikt.

Her er mine:

• Gå mer i kjole og skjørt
  • .......... kommer ikke på mer.

Så, damer! Har dere noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Svaret er et rungende nei. Men spør igjen midt i neste måned, 17.januar-forsetter er jeg glad i.

Skrevet

Niks, nyttårsforsetter funker aldri her!

Jeg må komme på ting/ forbedringer når det faller seg naturlig, da holdes de.

Skrevet

Har ikke hatt noen forsett i år, eller det var sikkert noe med vekt osv, men jeg har stort sett vært fornøyd med vekta mi, og etter jul skal jeg tilbake på trening og få av julekiloene likevel, så noe nytt forsett ser jeg ikke grunnen til å lage over det. 

Støtter dine forslag, i alle fall de jeg fikk vite ;) 

- Ikke lese vg og dagbladet (leser de forøvrig ikke uansett, kun om gubben switcher gjennom nettavisa på paden når jeg ligger i fanget hans)

- gå mer i kjoler og skjørt

- lage mer mat selv og planlegge ukas måltider bedre ift handling og forberedelser 

Skrevet

Ikke noe spesielle forsetter her i gården.

Men tror jammen jeg kopierer mer kjole og skjørt :) Har fredag som fast kjoledag fra før.

Skal prøve å opprettholde den gode trenden jeg har holdt fra i høst, lite eller ingen sjokolade, snop og kaker, Fungerer veldig bra og har ikke noe problemer med å takke nei eller bare ta en liten bit :)

Har mistet 6 kilo siden 1 oktober så det i seg selv er jo motiverende til å forsette :) Men vil ikke kalle det et nyttårsforsett. 

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Har mistet 6 kilo siden 1 oktober så det i seg selv er jo motiverende til å forsette :)

Flink du har vært da.

Her skal det også fortsette, vektnedgangen altså, men i dette tilfellet er det mao. slettes ikke noe nyttårsforsett, men et nyttårsfortsett.

Skrevet

Har mistet 6 kilo siden 1 oktober så det i seg selv er jo motiverende til å forsette :)

Flink du har vært da.

Her skal det også fortsette, vektnedgangen altså, men i dette tilfellet er det mao. slettes ikke noe nyttårsforsett, men et nyttårsfortsett.

Liker ordet :)

Nå er det en planlagt pause i form av sørlandschips og vin ;) (poteter og druer, går ikke det innunder 5 om dagen? Isåfall klarer å fylle kvota i dag og :P)

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Poteter og druer må til!

Minner meg på: jeg har nedkjølte moste druer i kjøleskapet, bør ta de ut så de har perfekt temperatur om en halvtime!

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Kom på et nyttårsforsett til:

• Bruke mer kjoler og skjørt, som nevnt
  • Bli kjent med Antonio Banderas

Punkt to er streng tatt ikke umulig, all den tid jeg på et vis kommer fra samma by som ham, og med så mange hundre mennesker jeg kjenner der så MÅ jo noen kjenne noen via via som kjenner ham, og kan arrangere et møte!!? På trehundreogsekstifem døgn! DET må da være mulig....sant?!

Skrevet

• Bli kjent med Antonio Banderas

Punkt to er streng tatt ikke umulig, all den tid jeg på et vis kommer fra samma by som ham, og med så mange hundre mennesker jeg kjenner der så MÅ jo noen kjenne noen via via som kjenner ham, og kan arrangere et møte!!? På trehundreogsekstifem døgn! DET må da være mulig....sant?!

Burde gå bra det, tipper du tilfeldig bumper borti han på butikken eller en pub. Et blikk på puppene og han er solgt ;) Sørg for å se ut som på bildet til enhver tid

Skrevet

Bare synd jeg bor i Norge nå.

Kanskje senke lista litt til en mer lokalt til du evt flytter tilbake ;)

Skrevet

Mindre sjokolade, mer vin og sex.

Skrevet

Ja!

Mitt forsett er å ikke slå ihjel tyvene som gjorde innbrudd på hytta!!

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Leste "å slå ihjel" og tenkte "Yes! Ta dem! Hils fra meg!" men innså at du er snillere enn meg, som ikke ønsker at de brekker beina i revesaksa på vei fra hytta med hendene fulle av tyvegodt.

Skrevet

Leste "å slå ihjel" og tenkte "Yes! Ta dem! Hils fra meg!" men innså at du er snillere enn meg, som ikke ønsker at de brekker beina i revesaksa på vei fra hytta med hendene fulle av tyvegodt.

Jeg er nok ikke snillere enn deg, men lovte Liten å ikke skade tyvene.

Skrevet

Det var vel egentlig ganske dumt av deg.

Skrevet

Å love Liten eller å knekke beina på tyvene?

Skrevet

Å love Liten eller å knekke beina på tyvene?

Ja. Pedagogisk men litt dempende på utfoldelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...