Gå til innhold

Hvor lenge er det akseptabelt å ikke fortelle om graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det akseptabelt å ikke fortelle om graviditeten til de nærmeste vennene og familie?

Er gravid og gleder meg veldig til den lille kommer, men av en eller annen merkelig grunn føler jeg ikke for å fortelle det til noen. Dette r vår lille hemmelighet ingen andre har noe med

Anonymous poster hash: 46585...103
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til uke 12 er vanlig, til uke 18-20 (etter oul) er greit.

Å holde det hemmelig lengre enn det virker litt spesielt ;)

Hvor langt er du på vei nå?

Gratulerer med svangerskapet :)

Skrevet (endret)

Jeg fortalte det til mamma og broren min i uke 21.. 

Til farmor og farfar (som jeg bodde i samme hus som) i uke 30 ca.

Man bestemmer da selv.. Og det kommer jo veldig an på hva slags forhold man har  til familien sin. 
Er man veldig nære og gode venner så er det klart man kan bli litt skuffet hvis man ikke får vite noe før laaangt uti svangerskapet. Men fortsatt den gravide's valg

Endret av Bustetroll
Skrevet

Vi ruger i største hemmelighet, og har tenkt til å gjøre det til vi har fått svar på Duotest, Evt fostervannsprøve. Er 10uker nå.

Anonymous poster hash: eb915...a38

Skrevet

Jeg sa det til mamma i uke 8, søsknene mine fikk vite d etter oul.

Sjefen i uke 21, og har ikke sagt det til så mange fler. Er 32 uker nå.

Anonymous poster hash: 33794...7e4

Skrevet

Sjefen i uke 21, og har ikke sagt det til så mange fler. Er 32 uker nå.Anonymous poster hash: 33794...7e4

Er det ingen som spør? Hvordan skjuler du det? Hva ervitsen med å skjule det? Du har åtte uker igjen til termin, er det for å vise alle at du har så liten mage at du ikke sier det, sånn at de får sjokk når du føder. Har du ingen venninner.

Anonymous poster hash: 666d0...bbc

Skrevet

Sjefen i uke 21, og har ikke sagt det til så mange fler. Er 32 uker nå.Anonymous poster hash: 33794...7e4

Er det ingen som spør? Hvordan skjuler du det? Hva ervitsen med å skjule det? Du har åtte uker igjen til termin, er det for å vise alle at du har så liten mage at du ikke sier det, sånn at de får sjokk når du føder. Har du ingen venninner.Anonymous poster hash: 666d0...bbc

Nei, det er ingen som spør. Jeg har veninner og de helt nærmeste vet om det. Jeg er en veldig privat person så føler ikke for å dele dette med noen som ikke er av mine nærmeste..

Anonymous poster hash: 33794...7e4

Skrevet

Til du selv er komfortabel med å fortelle.

Jeg har mistet flere ganger og DENNE gangen har jeg ikke tenkt å si det til noen før magen er umulig å skjule.

Jeg orker ikke mer "huff det var leit" medlidenhet og "hvordan gååååår det"

Det er faktisk utrolig leit å slitsomt å måtte snakke om aborten i ukesvis etterpå.

Jeg vil bare legge det bak meg og se fremover.

Anonymous poster hash: bf1a3...1b1

Skrevet

Nærmeste har visst det lenge, men har ikke annonsert det på fb så mulig der er endel venner jeg ikke har så mye kontakt med som ikke vet. 3 dager til termin :)

Anonymous poster hash: d036c...d40

Skrevet

Så lenge du selv ønsker å holde det for deg selv.

Jeg kommer også til å holde det for meg selv lenge hvis jeg blir gravid. Helst til rett før termin. Forstår godt om folk ønsker det.

Skrevet

Vi fortalte det til nærmeste familie i uke 14 ca. Fortalte det til sjefen min i uke 18, og ellers så sa vi ikke så mye om det. Det ble aldri lagt ut på Facebook osv, men vi fortalte det selvfølgelig til venner når magen var så stor at den ikke kunne skjules mer :)

Vi syns det var en privat greie, og hadde ikke behov for å involvere hele verden i dette.

Skrevet

Er det ingen som spør? Hvordan skjuler du det? Hva ervitsen med å skjule det? Du har åtte uker igjen til termin, er det for å vise alle at du har så liten mage at du ikke sier det, sånn at de får sjokk når du føder. Har du ingen venninner.

Den der var ufin, JEG har ingen venninner og en slik kommentar er helt unødvendig. Ikke alle har venner, og da er det heller ikke så mange som spør.

Anonymous poster hash: 2aada...1b0

Skrevet

Den der var ufin, JEG har ingen venninner og en slik kommentar er helt unødvendig. Ikke alle har venner, og da er det heller ikke så mange som spør.

Anonymous poster hash: 2aada...1b0

Ja den var ufin. Selvsagt er dette din private ting som du styrer helt selv.

Skjønner ikke hvorfor folk skal dømme andres valg.

Anonymous poster hash: bf1a3...1b1

Skrevet

Jeg synes man skal fortelle deg når man er klar for det, uansett hvor langt man er på vei. Selv var jeg henholdsvis 20 uker og 8 uker da det ble fortalt. Siste ble fortalt til "hele verden" såpass tidlig da jeg ble outa på fb

Skrevet

HI her

Takk for alle innspill.

Skrevet

Arg, der ble den postet litt for tidlig

Dette er 3. mann.

Med de forrige har jeg gått og kriblet i fingrene for å fortelle, og har fortalt i ca uke 12.
Denne gang har jeg rett og slett ikke lyst.
Er bare 6+1 nå, og vet det kan forandre seg, men føler ikke for det nå.

HI

Skrevet

Syns det er "akseptabelt" å vente til senest rett etter ordinær ultralyd, å vente lenger enn det syns jeg blir rart. Men det er jo selvsagt opp til hver enkelt å bestemme hvor lenge man vil holde det for seg selv.

Med førstemann delte vi nyheten i uke 5 med svigermor, og hun delte det med "alle" andre. Neste gang kommer vi til å holde det for oss selv til tidligst etter uke 12, men vi venter gjerne enda lenger også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...