Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #1 Skrevet 29. desember 2013 Har planer om å finne et annet yrke eller videreutdanne meg. Vet ikke helt hva ennå.... Anonymous poster hash: f9f7f...dd2
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #2 Skrevet 29. desember 2013 Er intensivsykepleier og stortrives! MEN det er lite "familievennlig", veldig høy turnusbelastning. 3-delt turnus med mange N-vakter. Jobber helligdager etc. Så ifht familie har jeg av og til lurt på å finne noe annet, studere mer. Men jeg synes jeg har en spennende jobb som jeg stortrives i. Då pr.dd blirjegværende i jobben som intensivsykepleier Anonymous poster hash: 668a7...777
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 Ja, jeg valgte å bli lege isteden. Jobber på poliklinikk nå, bare dag og fri hver helg Anonymous poster hash: 36d16...f41
Von Hertelhofen Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 Jeg angrer absolutt ikke på utdannelsen min, men angrer alikevel på jobben min. Det er turnus hvor enn jeg snur meg Er litt i tenkeboksen jeg også. Kanskje jeg får ta en butikkjobb utenom... For jeg orker ikke 100 prosent i turnus.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Jeg angrer. Har tatt en videreutdanning, er adjunkt. Nå står jeg foran en ny bachelor. Men usikker på om jeg har kommer meg gjennom studiet, det er ganske tøft og går over 4 år. Anonymous poster hash: 1622a...aca
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Jobber i akuttmottak, og stortrives. Det verste er å jobbe kveld julaften, ellers går det greit. Jobber 80 %, mest natt, og det innebærer at barna mine kan få en del korte dager i barnehage, noe som er fint. Tror ikke jeg vil jobbe turnus resten av livet, men når barna er små er det kjekt :-) Det negative er jo såklart lav lønn, og en del utakknemlige pasienter, ihvertfall der jeg jobber. (Såklart mange takknemlige og Anonymous poster hash: bc2a5...f09
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #7 Skrevet 29. desember 2013 Jeg angrer heller ikke på utdannelsen som sådan, men har gått ut av yrket pga stort arbeidspress, mye ubekvem jobbing og dårlig lønn sett i forhold til arbeidstid og ansvar.. Jobber nå i en "normal" 8-15.30 jobb og har faktisk gått ned i lønn, men det er det verdt for å slippe turnusjobb! Så deilig å ha fri alle røddagene i jula - i tillegg får vi fri enten nyttår eller julaften pluss en dag i romjula.. Jeg angrer overhodet ikke på å ha forlatt yrket - men en ting skal dere vite - det er IKKE enkelt å finne en annen type jobb med denne utdannelsen.. Alle har "hørt om" noen som har fått jobb innen forsikring eller personal eller nav - men det er IKKE enkelt å få en sånn jobb.. På tross av 12 års variert erfaring innen både hjemmesykepleie, sykehjem og sykehus tok det meg nesten 2 år å få en annen jobb - og det i det beste arbeidsmarkedet i landet!!! Anonymous poster hash: 5130a...adb
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #8 Skrevet 29. desember 2013 Ja, jeg angrer også. Turnus, og veldig lite fleksibilitet. Det verste er at nå vurderer ledelsen 12 timers vakter, og da blir jeg tvunget til å lete etter ny jobb. Ønsker ikke å være borte fra ungene så mange timer i strekk. Umenneskelige arbeidskrav. Det verste er alt det ansvar en har. Er ofte alene sykepleier på hele sykehjemmet. Det er uforsvarlig, og det vil jeg ikke være med på lenger. Er nå aktivt på søken etter ny jobb. Anonymous poster hash: 04ff3...773
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #9 Skrevet 29. desember 2013 Jeg har jobbet som sykepleier i 12 år og selvfølgelig har jeg angret noen ganger, men det tror jeg at jeg ville gjort uansett yrke! Å jobbe turnus kan være veldig fint for de som liker det. Etter 10 år i turnus tok jeg videreutdanning til helsesøster, så nå jobber jeg kun dagtid. Og jeg merker jo at nå har jeg endelig fått en rytme på livet! Men savner faktisk turnusjobb noen ganger! Når man jobber turnus har man fri på dagtid i uka, litt langfri osv som er kjekt. Det at det er lite fleksibelt og den type ting, avhenger jo av arbeidsplassen, ikke nødvendigvis yrket! Personlig synes jeg det er en flott jobb! Jeg er faktisk stolt av å være sykepleier. Jeg stortrives med å hjelpe andre, ta meg tid til å høre på pasientene (selv om jeg egentlig ikke "har" den tiden), gi av meg selv og å få veldig mye tilbake! Jeg vet av erfaring at det til tider kan være utrolig hektisk og man får knapt gjort jobben sin, og det er veldig slitsomt. Men alt i alt, det er en super jobb for de som liker å jobbe med mennesker. Gir du det lille ekstra, får du så utrolig mye igjen, og da er det verdt det! Utakknemlige folk finnes overalt, ikke bare på sykehus. Nav får da litt pes de også! er du selv sykepleier HI? Anonymous poster hash: 3a62b...148
hit og dit Skrevet 29. desember 2013 #10 Skrevet 29. desember 2013 Under utdannelsen forstod jeg at dette ikke var for meg. Vet ikke hvorfor jeg fullførte, men karrieren er på 3 mnd før jeg studerte jeg noe annet. Har aldri angret på det.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #11 Skrevet 29. desember 2013 Trivdes ikke. Byttet til ambulanse, skal snart ta fagbrev. Mye bedre enn sykepleier på sykehus. Angrer ikke på byttet. Anonymous poster hash: a12ca...7a6
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #12 Skrevet 29. desember 2013 Jeg var så heldig å få drømmejobben på barneavdeling. Jobber mest med kreftsyke barn. Men nå begynner jeg å bli sliten av turnus. Har barn på skolen så kan ikke gi kortere dager eller ha de hjemme når jeg har fri. Skal ta noe utdanning innen dermatologi slik at jeg kanskje er heldig å få jobb på en privatklinikk og slipper da turnus og røde dager. Anonymous poster hash: a18ef...a83
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #13 Skrevet 29. desember 2013 Hi her.. Takk for mange tilbakemeldinger. Fint å høre hva dere andre tenker. Det er og blir et slitsomt yrke, på mange måter. Det jeg blir mest sliten av, er det overveldende ansvaret for liv og død. Og dette med å jobbe helligdager som feks julaften. Anonymous poster hash: f9f7f...dd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå