Gå til innhold

Hvilke typer prevensjon stopper mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)

Anonymous poster hash: 375f4...9c4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen

Anonymous poster hash: c36d0...4cc

Skrevet

Mistet mensen av p-stav, er jo ikke alle som gjør det, men det gjorde ihvertfall jeg.

Anonymous poster hash: 13556...cae

Skrevet

P sprøyte...men er ikke mulig å få den lenger...

Anonymous poster hash: 15c87...81e

Skrevet

Hormonspiral. Ikke blødd en dråpe etter de 6 første ukene da jeg spottet litt.

Skrevet

Med p-piller velger du jo selv hvor ofte du vil ha mensen, de fleste jeg kjenner som går på det har mensen 4 ganger i året (en gang mellom hver eske).

De fleste mister mensen eller har mensen veldig sjelden når de har hormonspiral.

Anonymous poster hash: f8a80...b8d
Skrevet

Jeg mistet den helt både med Cerazette og nå hormonspiral. Veldig fornøyd :) 

Skrevet

Hormonspiral funka her, hadde ikke mens overhode de 4 1/2 årene, ble raskt gravid etter jeg tok den ut også, første eggløsning 3 uker etter uttak :-)

Skrevet

Jeg hadde aldri mensen da jeg gikk på Yasmin. Hoppet over de sukkerpillene bare. Det kan man jo gjøre med alle P-piller stort sett.

Anonymous poster hash: 3f72a...b80

Skrevet

P-sprøyta

Anonymous poster hash: 2c634...802

Skrevet

P sprøyte...men er ikke mulig å få den lenger...

Hvorfor er det slutt på den? Selv blødde jeg daglig i tre år med den. konstant miniblødning. P-stav gjorde det samme.

Skrevet

Det varierer veldig fra person til person.

Første gang jeg brukte Cerazette, mistet jeg mensen. Andre gang endte jeg med masse småblødninger hele tiden i stedet, så da varte det ikke lenge før jeg fant et alternativ.

Nå har jeg hormonspiral (Mirena) og har ikke mensen eller småblødninger i det hele tatt. Herlig! Men det er ikke slik for alle - noen plages veldig med småblødninger hele tiden, andre har menslignende blødninger. Finnes ingen fasit, man må bare prøve selv. 

Anonymous poster hash: 411e7...35a
Skrevet

P sprøyte...men er ikke mulig å få den lenger...Anonymous poster hash: 15c87...81e

Hvorfor er det slutt på den? Selv blødde jeg daglig i tre år med den. konstant miniblødning. P-stav gjorde det samme.

Veit ikke hvorfor. Legen som fant det ut når han skulle fornye e-resepten min. Så da blir det p-piller på meg. :-)

Skrevet

P sprøyte...men er ikke mulig å få den lenger...Anonymous poster hash: 15c87...81e

Veit ikke hvorfor. Legen som fant det ut når han skulle fornye e-resepten min. Så da blir det p-piller på meg. :-)

En vennine av meg går fortsatt på p-sprøyten og har nettopp fått ny resept. Men de anbefaler ikke den til nye pasienter. Jeg spurte om å få det, men da anbefalte de heller hormonspiral.

Anonymous poster hash: ad2a1...f65

Skrevet

P stav :)

Anonymous poster hash: 007d1...d56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...