Gå til innhold

Ditt beste deodoranttips uten aluminium

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som lukter rent og friskt. Blir glad for tips. Nå er det slutt på å raske med seg en billig en full av aluminium og annet snacks.

Anonymous poster hash: 4e8e1...21c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lrp fra apoteket.

Anonymous poster hash: 4ac6a...115

Skrevet

Thanks! :)

Skrevet (endret)

Biotherm deo stick. Lukter bare friskt, kan brukes til alle parfymer

Endret av Pento
Skrevet

Den beste deodoranten er Nivea, glassflaske. Den som er helt hvit. Aner ikke om det er aluminium i den. Den er den eneste som fungerer på meg. Jeg har prøvd det meste!

Skrevet

Hvordan vet dere om det er aluminium i deodoranten?

Anonymous poster hash: da4bf...96c

Skrevet

Hvordan vet dere om det er aluminium i deodoranten?

Anonymous poster hash: da4bf...96c

Står bak på som en del av ingrediensene. Vanligvis står det frempå hvis den er uten :)

Skrevet

Den beste deodoranten er Nivea, glassflaske. Den som er helt hvit. Aner ikke om det er aluminium i den. Den er den eneste som fungerer på meg. Jeg har prøvd det meste!

Meg også! Hvis den går ut av produksjon, vet jeg ikke hva jeg gjør! (Men jeg kommer til å lukte svette!!)

Skrevet

Jeg bytter mellom to stk, biotherm (den med lyseblå kork) og vichy fra apoteket, også den med blå kork.

Bruker jeg den samme for lenge blir jeg immun :o

Skrevet

Mange av de som er nevnt over har aluminium i seg… Det er aluminium som er mest effektiv mot svettelukt, dessverre.

Anonymous poster hash: ccf81...6e1
Skrevet

Aliminiumen er det virkestoff som gjør det til antiperspirant. Å finne en deodorant uten aluminium er ikke så vanskelig, men den vil da kun virke som duftforkledning, og gjør ingenting for å stoppe svette. Synd men sant. Jeg har noe motvillig kjøpt en med alu denne gangen.

Skrevet

Aliminiumen er det virkestoff som gjør det til antiperspirant. Å finne en deodorant uten aluminium er ikke så vanskelig, men den vil da kun virke som duftforkledning, og gjør ingenting for å stoppe svette. Synd men sant. Jeg har noe motvillig kjøpt en med alu denne gangen.

Helt riktig. Dere som alltid har brukt en antiperspirant/deodorant med aluminium kommer til å få dere en ubehagelig overraskelse dersom dere bytter til en som bare dekker over svettelukten. Alternativene uten aluminium er dessverre mindre effektive mot svettelukt og det blir mye mer svette under armene.

Anonymous poster hash: ccf81...6e1

Skrevet

Jeg har en fra Biotherm (ikke stick), men jeg sved sånn under armene av den. Reagerer ikke på noen andre, og har prøvd mange (billige) varianter. Håper jeg ikke MÅ ha aluminium. ;) HI

Tusen takk for mange tips!

Skrevet

Jeg liker best deodorant uten parfyme så bruker Nøytral sin.

Anonymous poster hash: 0b73f...2f7
Skrevet

Virker som mange ikke skjønner vitsen med deo uten aluminium? Forskning viser at aluminium kan gjøre sjansen for å få kreft større, og at det tas opp og lagres i kroppen. Og nå går til og med mattilsynet ut og advarer - og de er faktisk ganske trege når det gjelder denne typen ting syns jeg (tenker bl.a. på palmeolje som vi som forbrukere var ganske uvitende om lenge) : http://www.abcnyheter.no/nyheter/helse/2013/12/28/mattilsynet-advarer-mot-antiperspirant

Vi begynner jo å bli obs på parabener, men slik jeg oppfatter det er dette med aluminium minst like ille. 

Jeg ha prøvd L´occitane sin uten aluminium, og den passer ikke meg, men nå bruker jeg denne og den er jeg så langt fornøyd med: http://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-fysiologisk-deo-roll-on-24h-50ml-937293p. 

Ellers fins det jo krystallsteiner som jeg har hørt skal være bra men har aldri prøvd.

Her er forresten en test:

http://www.dagbladet.no/2013/07/24/tema/klikk/helse/velvere/tester/28350953/

Anonymous poster hash: 7de5b...373
Skrevet

Virker som mange ikke skjønner vitsen med deo uten aluminium? Forskning viser at aluminium kan gjøre sjansen for å få kreft større, og at det tas opp og lagres i kroppen. Og nå går til og med mattilsynet ut og advarer - og de er faktisk ganske trege når det gjelder denne typen ting syns jeg (tenker bl.a. på palmeolje som vi som forbrukere var ganske uvitende om lenge) : http://www.abcnyheter.no/nyheter/helse/2013/12/28/mattilsynet-advarer-mot-antiperspirant

Vi begynner jo å bli obs på parabener, men slik jeg oppfatter det er dette med aluminium minst like ille.

Jeg ha prøvd L´occitane sin uten aluminium, og den passer ikke meg, men nå bruker jeg denne og den er jeg så langt fornøyd med: http://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-fysiologisk-deo-roll-on-24h-50ml-937293p.

Ellers fins det jo krystallsteiner som jeg har hørt skal være bra men har aldri prøvd.

Her er forresten en test:

http://www.dagbladet.no/2013/07/24/tema/klikk/helse/velvere/tester/28350953/

Anonymous poster hash: 7de5b...373

Tusen takk! :)

Linken til Apotek1 funket ikke, men jeg tar turen innom snarest!

Skrevet

stop24 fra apotek

Anonymous poster hash: 53c72...a4c
Skrevet

Jeg sverger også til Nivea Dry comfort. Den er den eneste jeg tåler, og som hindrer svettelukt. Den kom som Nr en i tv 2 test. I den testen skulle noen dansere bruke forskjellige deodoranter uten å dusje i en uke. De som brukte den hadde ikke antydning til svettelukt før etter 3 dagen. Da danset de hver dag, og i flere timer.

Anonymous poster hash: 42faa...acc

Skrevet

Biotherm Deo Pure er ikke så pure at den ikke inneholder aluminium.

Stop 24 inneholder også aluminium. De fleste sånne superdeoer er med aluminium.

Anonymous poster hash: fbc14...265

Skrevet

Takk! Aluminium er ut. :)

Skrevet

Jeg sverger også til Nivea Dry comfort. Den er den eneste jeg tåler, og som hindrer svettelukt. Den kom som Nr en i tv 2 test. I den testen skulle noen dansere bruke forskjellige deodoranter uten å dusje i en uke. De som brukte den hadde ikke antydning til svettelukt før etter 3 dagen. Da danset de hver dag, og i flere timer.Anonymous poster hash: 42faa...acc

men hvem trenger egentlig noe som hindrer svettelukt så lenge uten vask? Går det ikke ann å ta seg en dusj etter trening og skifte undertøy eller topp en gang om dagen, spesielt om alternativet er økt kreftfare.

Anonymous poster hash: 0cf64...afd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...