Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #1 Skrevet 29. desember 2013 Når vi byttet til Britax (multi tec tror jeg den heter, den nyeste versjonen kjøpt for ca 6 mnd siden) bakovervendt stol da besafe setet var for lite, fikk vi beskjed om at når hun vokste ut av setet og møtte snus, kunne stolen brukes som beltestol forovervendt. Man gjør noen endringer på stolen og fjerner selene og ryggen forlenges bl.a. Men er dette like trygt og sikkert som e stol som er "bare" beltestol? Anonymous poster hash: 690bb...fec
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 29. desember 2013 #2 Skrevet 29. desember 2013 Når vi byttet til Britax (multi tec tror jeg den heter, den nyeste versjonen kjøpt for ca 6 mnd siden) bakovervendt stol da besafe setet var for lite, fikk vi beskjed om at når hun vokste ut av setet og møtte snus, kunne stolen brukes som beltestol forovervendt. Man gjør noen endringer på stolen og fjerner selene og ryggen forlenges bl.a. Men er dette like trygt og sikkert som e stol som er "bare" beltestol? Anonymous poster hash: 690bb...fec Dessverre gjør Multitech det elendig forovervendt i test Vi har også hatt et Multitech sete vi har brukt bakovervendt, men ville aldri ha brukt det forovervendt. En ren beltestol er mye tryggere når man skal sitte forovervendt, en av grunnene til det er at stolene er lettere i vekt. Når man sitter i en beltestol, om det ikke er isofix løsning på den, vil i en eventuell kræsj/bråbrems følge etter barnet..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 Takk for svar. Det var jo synd da :/ Spørs om ikke jeg må lete meg frem til tester av beltestoler. Anonymous poster hash: 690bb...fec
Appelsinpiken Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 Den beste beltestolen (både i følge tester og erfaringer) er cybex solution med isofix.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Den beste beltestolen (både i følge tester og erfaringer) er cybex solution med isofix. Jeg trodde ikke seter med vektgrense over 15 kilo hadde isofix? Har uansett ike isofix i bilen desverre. Vet du hvilket sete som er best blandt de uten isofix? Takk for svar Anonymous poster hash: 690bb...fec
Tauriel Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Jeg har en slik og er meget fornøyd: http://cybex-online.com/no/carseats/pallas.html Jentungen stortrives i stolen og den kan gjøres om til beltestol når hun er for stor for puten
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #7 Skrevet 29. desember 2013 Jeg har en slik og er meget fornøyd: http://cybex-online.com/no/carseats/pallas.html Jentungen stortrives i stolen og den kan gjøres om til beltestol når hun er for stor for puten Takk for svar. Siden vi ikke har behov for noe annet enn en ren beltestol, og også problemet er at slike kombinert-seter blir for tunge forovervendt, i følge kommentar over, så kommer vi nok kun tul å kjøpe en ren beltestol. Anonymous poster hash: 690bb...fec
Tauriel Skrevet 29. desember 2013 #8 Skrevet 29. desember 2013 Jeg har en slik og er meget fornøyd: http://cybex-online.com/no/carseats/pallas.html Jentungen stortrives i stolen og den kan gjøres om til beltestol når hun er for stor for puten Takk for svar. Siden vi ikke har behov for noe annet enn en ren beltestol, og også problemet er at slike kombinert-seter blir for tunge forovervendt, i følge kommentar over, så kommer vi nok kun tul å kjøpe en ren beltestol. Anonymous poster hash: 690bb...fec Det er en ren forovervent stol Puten som er i sete skal belte legges i til de blir over 18 kg (hvis jeg husker rett står på puten), etter det tar man bort puten og bruker bare belte Samme merke har rene beltestoler og
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #9 Skrevet 29. desember 2013 Du trenger ikke montere isofixen på de setene som har det i flg butikken, det er bare en ekstra sikkerhet i tilfelle kollisjon. Setet skal være like trygt uansett. Har også cybex setet og et besafe sete. Anonymous poster hash: e60fc...44e
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #10 Skrevet 29. desember 2013 Jeg har en cybex soultion uten isofix i den ene bilen, denne er vi veldig fornøyde med, og var den som kom best i test uten isofix. I den andre bilen har vi to besafe beltestoler, de nyeste som roterer ved sidekollisjon, disse har isofix, vet ikke om de finnes uten. Disse er de vi og ungene liker desidert best selv, myke seter og lett og ta av og på selen selv, Disse skal visst være veldig gode iflg tester og blitt veldig anbefalt i butikkene vi kikket i før vi kjøpte. Har også et Maxicosi rodi, og dette skal jeg bytte ut, elendig sete og virker utrolig pinglete i forhold, beltet vrir seg lett. Anbefales ikke. Anonymous poster hash: b769f...7fd
Appelsinpiken Skrevet 29. desember 2013 #11 Skrevet 29. desember 2013 Vi har ikke solution selv, men pallas som er ganske likt, og da kan vi velge å bruke isofixen. Når vi ikke bruker isofix, så vipper vi bare festene inn i setet. Fint å ha valgmulighetene, siden ene bilen vår har isofix og andre ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå