Gå til innhold

hva hadde du gjort hvis han du datet fortalte

Anbefalte innlegg

Skrevet

At han har sittet i fengsel...

Helt ok??

Anonymous poster hash: 3401b...193

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvorfor. Er gift med en mann som satt inne for en helt ok ting å gjøre. Politi på stedet synes han ble feilaktig dømt.

Anonymous poster hash: 525bd...36e

Skrevet

Kommer litt an på grunnen. I utgangspunktet hadde det ikke vært aktuelt, samtidig kjenner jeg en utrolig hyggelig og oppegående mann/far som satt tre uker i fengsel pga kjøring med promille da han var atten. Ville nok sett an både sak og person. Narko/voldsdømt ville jeg uansett holdt meg langt unna. Samme med tyveri og svindel. I grunnen svært få unntak, når jeg tenker meg om. :P

Skrevet

Kommer an på hvorfor og hvor lenge. Jeg har vært på glattcelle 2 ganger.

Skrevet

Må innrømme at det hadde vore litt nedtur å høyre det.

Det spørs kva det er, og om det er eit tilbakelagt kapittel.

Har han smugla litt narkotika over grensa i sin ungdom og vore litt vill, hadde eg nok akseptert det, om det var noko som han ikkje rota seg borti lengre,og viss det var slik at han virkeleg var den rette - og om han hadde hadde ein trygg jobb og ikkje høyrde på dansebandmusikk og så videre.

Hadde det vore valdtekt, incest o.l, hadde eg sprunge.

Skrevet

Ikke ok

Anonymous poster hash: 63140...e67
Skrevet

Virkelig? Ble nysgjerrig på hvorfor. Del om du vil ;)

Anonymous poster hash: 7c3c1...b83

Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig! (du trengerikke svare, hvis du ikke vil)

Anonymous poster hash: 2f5ae...af0

Skrevet

Mannen min har sittet i fengsel. For vold... Ung og dum, med alkohol innabords. Dette var før jeg traff han, og han er ikke noen voldelig fengselsfugl for å si det sånn!

Så det kommer helt an på personen og personligheten.

Anonymous poster hash: ef7da...ed6

Skrevet (endret)

Det kommer jo litt an på hva han er dømt for, da. Det er liksom forskjell på om han har sittet i fengsel for konemishandling eller om han har "bare flyttet på noen tall", eller ... ? Kan hende han har blitt puttet i fengsel for å nekte militærtjeneste?

Jeg tipper forøvrig at Moota har en fortid som miljøaktivist og ar hun har havnet på glattcelle for at hun har gjort noe modig som f.eks.å lenke seg fast i en fabrikkpipe eller redde forsøksdyr :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Hadde akseptert det hvis det var på grunn av militærnekt.

Det meste ellers hadde nok fått meg til å løpe, siden jeg tenker som så at det må ha vært middels alvorlig om det resulterte i ubetinget fengsel...

Anonymous poster hash: 11eff...8b6
Skrevet

Kommer an på grunnen. Ble mer skeptisk da eksen fortalte at han hadde vært i en rettsak, men slapp straff fordi han ble erklært sinnsyk i gjerningsøyeblikket..

Har en annen eks som satt i fengsel for å ha kjørt for fort og nektet å betale boten. Det vil jeg si er på grensen til akseptabelt

Skrevet

I utgangspunktet hadde det vært en dealbreaker for meg, men samtidig kjenner jeg en fantastisk, ung gutt, som nå sitter inne for en voldtekt han ikke har begått, og i følge både fengselsdirektøren og avsatt politi Finn Abrahamsen (blant annet), er dette langt fra en enestående sak.

Jeg ble litt skeptisk da svigerinna mi ble sammen med denne gutten, men etter å ha blitt kjent med ham, samt fulgt nøye med i rettssakene, er jeg ikke i tvil om at han er uskyldig dømt, og synes det er bare bra at svigerinna mi er sammen med ham. (De har nå vært sammen i tre år.)

Om jeg hadde tatt sjansen på et slikt forhold nå når jeg har barn?

Det tror jeg nok ikke.

Før jeg fikk barn?

Ja.

Men kun dersom jeg var sikker på at han var uskyldig dømt, eller at det var for en "filleting", slik som miljøaktivist, kjørt for fort, eller slossing på byen i ungdommen.

Anonymous poster hash: 5371d...ddc

Skrevet

Det har min "dater" fortalt også, men det var fordi han tok seg en plutselig ferie fra militæret. Tenker ikke på det en gang:) Hadde det vært noe alvorlig, eller noe som kunne skadet andre f.eks fyllekjøring hadde jeg tenkt annerledes.

Anonymous poster hash: edd54...d43
Skrevet

Jeg hadde tatt et skritt tilbake og stilt meg i skeptisk køen, med døren på gløtt. 

Altså hadde jeg vert veldig varsom inntil jeg visste hva det var, og om det var noe jeg kunne leve med. 

Skrevet

Det kommer litt an på hva, og hvor gammel han var da det skjedde og hvordan han snakker om det i ettertid. Tar han avstand fra det han har gjort?

Jeg ville feks være veldig skeptisk til en som var"uskyldig" i festvoldtekt, men kanskje, muligens hvis han hadde forstått det han hadde gjort i ettertid og tatt avstand fra det, så kunne jeg vurdert det.

Anonymous poster hash: 32b60...272

Skrevet

Ville vært veldig skeptisk og ville nok vurdert det ut fra hva han har gjort.

Men samboer har en i familien som ble uskyldig dømt for voldtekt, etter at han hadde sonet kom offeret og innrømte at hun visste at det ikke var han. Men hun turte ikke fortelle det til politiet. Voldtekten hadde skjedd på fest...

Anonymous poster hash: ee69a...083

Skrevet

Hva har han gjort, da, HI?

Anonymous poster hash: 10b9e...eab
Skrevet

Vold mange ganger.. Fengsel i 4 mnd

Hi

Skrevet

Styr unna.. :/ du vet hva du går inn i .. ditt valg.. barn?

Anonymous poster hash: 688db...e83

Skrevet

Hadde dumpet han. Han har tydeligvis problemer med temperamentet sitt!

Skrevet

Hi

Hadde dumpet han tvert.

Anonymous poster hash: d1a8a...a59

Skrevet

Hi

Hvis det er vold mot nynazister så tommel opp! :)

Hvis det er vold mot uskyldige så styr unna!

Anonymous poster hash: 2f5ae...af0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...