Gå til innhold

Jeg blir ikke frisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde åpen hjerteoperason for 9 uker siden. Måtte tappe lungene for veske. Fikk ikke ut alt, men de mente resten skulle gå av seg selv.

Har vært plaget med slim i brystet og halsen siden operasjonen. Det knirker konstant i brystet og hals. Sliter med å sove for det tetter seg veldig.

7 uker etter operasjon fikk jeg en kraftig halsbetennelse og høy feber. Fikk antibiotika hos legen, men situasjonen forverret seg og jeg hadde 41 i feber som ikke ville ned, var så svimmel at jeg kastet opp og halsen ble nesten helt tett. Ble innlagt siden de var redd infeksjonen skulle spre seg til hjertet. Lå fire dager på sykehuset og fikk antibiotika intravenøst. Tok resten av kuren hjemme i tabelettform og fikk pinex forte for å få ned feber.

En dag etter endt kur ble jeg dårlig igjen. Fikk målt forhøyet crp og en ny streptokokker infeksjon i halsen. Fikk en ny type antibiotika denne gangen. Har gått 6 dager, halsen er bedre, mandlene er mindre og pusset er borte. Men jeg har mye slim, feber, hoster og føler meg elendig. Har gått tom for pinex forte og har kun paracet, noe som ikke får ned feberen helt. Ligger på 37.8 hele tiden.

Har fire dager igjen av kuren og frykter jeg ikke blir bra denne gangen heller. Jeg er kjempe sliten. Har hatt feber i flere uker nå. Forutenom når tabelettene klarer å ta den bort.

Burde ikke legene gjøre mer?

Anonymous poster hash: 6fb27...567

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å guri - stakkars deg :(

Goooo bedring

Anonymous poster hash: 899b5...226

Skrevet

Har de dyrket prøvene slik at de er helt sikre på at de gir deg riktig antibiotika?

Man tror jo at legene gjør slikt, men det er ikke alltid de gjør det, og da kommer man ikke i mål.

Så jeg ville sjekket om du har fått antibiotika som tar de bakteriene som du har, at de har dyrket prøvene og dermed er sikre på hvilken type bakterier du sliter med.

Det er viktig å ta antibiotika når man trenger det!

Men når du tar antibiotika så vil også alle de gode bakteriene i kroppen bli redusert pga antibiotikaen. Derfor er det veldig viktig at man etter antibiotikakur tar gode tarmbakterier!!!

Du bør ta minst en kur med gode tarmbakterier for å bygge opp igjen bakteriefloraen din. Dette er kjempeviktig! Og siden du har hatt gjentatte antibiotikakurer så ville jeg ha gått på slike tabletter over tid for å bygge opp igjen immunforsvaret ditt. Tarmbakteriene våre utgjør 70-80 % av immunforsvaret, så det sier seg selv at når disse blir svekket så blir vi mye mer mottakelig for infeksjoner.

"BioCare Intensive" eller "Udo's Choice Super 8" er typene du bør velge - disse er beregnet å bruke etter at man har tatt antibiotikakurer.

Så lenge du ikke går på immundempende medisiner så ville jeg også i en periode brukt Immiflex for å styrke immunforsvaret.

Har de sjekket at du har nok D-vitaminer? Hvis ikke, få sjekket dette så fort som mulig. Du bør helst ligge på over 100 nmol/L - hvis du ikke gjør det så trenger du større doser med D-vitaminer. Viktig for immunforsvaret.

Unngå sukker, da bakterier lever godt på sukker og ofte får en oppblomstring hvis man spiser mye sukker/raske karbohydrater.

C-vitaminer og sink kan også være gode tilskudd å ta etter en operasjon.

Så lenge du ikke har noen allergier så ville jeg brukt Fenu-Max (timian og bukkehornfrø) mot slimet du sliter med. Drikk også vann med ferskpresset sitron i, dette virker også slimløsende.

Fikk du et sånt lite blåseapparat "mini-pep" på sykehuset? Hvis ikke, ta kontakt med fysioterapeut ved lungeavdelingen på sykehuset som opererte deg og be om å få dette. Alternativt kan du høre med kommunefysioterapeuten om de har. Dette er et lite apparat som du blåser i og som vil hjelpe deg å få opp slimet uten at du trenger å hoste så mye - noe jeg går ut fra at du kanskje sliter en del med etter operasjonen.

Ønsker deg riktig god bedring! :)

(Selv har jeg hatt veldig god effekt av Vital Greens for å bygge opp immunforsvaret, bruker det som et generelt "multivitamin"-tilskudd. Det koster, men har for meg og mange jeg vet om vært veldig bra for å bygge opp igjen immunforsvaret etter sykdom. Men det andre jeg har skrevet over her er viktigst nå til å begynne med.)

Anonymous poster hash: b5767...1ac
Skrevet

Jeg tror de dyrket noen prøver på sykehuset. De fylte to flasker med blod, vet ikke hva det heter. Men så ut som to snaps flasker. Svaret kom ikke mens jeg var innlagt. Og når jeg var til fastlegen for en uke siden hadde de ikje fått noe svar fra sykehuset.

Jeg skal ringe fastlegen mandag og be om en time så skal jeg spørre om en slik kur. Jeg går jo fast på betablokker og blodfortynnende så tør ikke ta noe tabeletter uten å snakke med min fastlege.

Tusen tusen takk for svar, jeg er veldig takknemlig.

Skrevet

Jeg tror de dyrket noen prøver på sykehuset. De fylte to flasker med blod, vet ikke hva det heter. Men så ut som to snaps flasker. Svaret kom ikke mens jeg var innlagt. Og når jeg var til fastlegen for en uke siden hadde de ikje fått noe svar fra sykehuset.

Jeg skal ringe fastlegen mandag og be om en time så skal jeg spørre om en slik kur. Jeg går jo fast på betablokker og blodfortynnende så tør ikke ta noe tabeletter uten å snakke med min fastlege.

Tusen tusen takk for svar, jeg er veldig takknemlig.

Bra de sjekker deg - men spør for sikkerhets skyld om de har dyrket prøver.

Fornuftig holdning at du ikke vil begynne på noe uten å snakke med legen din :)

Men det jeg har nevnt her påvirker ikke betablokkere eller blodfortynnende (med unntak av store doser C-vitamin (kan virke blodfortynnende), men så store doser trenger du ikke ta, jeg mente vanlige dagsdoser med C-vit.).

Kan hende legen din sier at du bare kan drikke Biola for å få opp igjen tarmfloraen din, men det vil ikke være nok etter så mye antibiotikabehandling. Gode tarmbakterier påvirker ikke hjertet ditt eller reagerer med de medisinene du tar.

Det finnes også mye studier på Immiflex som viser at det styrker immunforsvaret.

Immunforsvaret forbruker mye sink når man er syk slik du har vært nå og paracet som du har brukt en del av bruker samme reseptorer som sink, det gjør at kroppen får litt mindre sink. Derfor jeg mente du kan ha nytte av sink også. Men også det i dagsdoser, ikke overdrevet inntak, for det kan skape ubalanser.

Men snakk med legen din, da vil du føle deg sikrere :)

God bedring!!

Ps... ikke glem det med en mini-pep, det kan hjelpe deg mye med slimet og tettheten i lungene. Men få en opplæring av fysio på sykehuset. Det tar dem bare få minutter, så jeg vil tro at de kan ta det ganske raskt poliklinisk, eller at du bare kommer innom.

Anonymous poster hash: b5767...1ac

Skrevet

Jeg har en slik fløyte. Brukte den mye de første 6 ukene. Har ligget i skapet siden. Skal hente den fram igjen.

Takk for fine svar. Har ikke hørt noe om dette, verken på sykehuset eller hos fastlege. Syns det er rart man ikke får slik informasjon når man tar antibiotika. Har tatt det flere ganger tidligere og har aldri fått anbefalt biola eller noe annet etterpå.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...