Gå til innhold

Dere fra Kristiansand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor i Kristiansand er det best å bo med barn? Vi skal flytte dit til sommeren :)

Anonymous poster hash: 60c1c...894

Skrevet

Jeg og vil flytte dit

Anonymous poster hash: c0195...e08

Skrevet

Jeg og vil flytte dit

Hvor er du fra da? :)

Anonymous poster hash: 60c1c...894

Skrevet

Jeg som vil flytte er fra Bergen, du da?

Skrevet

Åhh, heldige dere! Min barndoms by :) Vågsbygd er kjempefint for barnefamilier, nær sjøen, mange fine badevann, natur og lysløyper og masse barnefamilier. Karuss skole er en meget bra skole!

Dvergsnes skole er også en meget god og liten skole og området er mindre urbant og mer landlig en vågsbygd. Heller ikke like sentralt. Er også nær sjø og badevann (stort sett alle steder i Kristiansand er jo det faktisk)

Ellers har du justneshalvøya, som stort sett bare består av barnefamilier. Kjenner ikke til skole her. Kan også nevne Lund, Søm, Eg og gimlekollen som steder jeg absolutt ville vurdert. Styr unna Voiebyen, selv om vokse skole er kjent for å være en god skole er voiebyen et belastet område. Styr også unna kvadraturen.

Anonymous poster hash: 581af...59e

Skrevet

Det er mange fine steder å bo i krs. Det er lettere å nevne hvor du ikke bør bo, for langt de fleste plasser er bra. Jeg hadde holdt meg unna slettheia og voiebyen. Kvadraturen er heller ikke noe særlig å bo i med barn.

Jeg bor i midtre vågsbygd som ei over her nevnte, og stortrives her. Karuss skole er helt utmerket!

Anonymous poster hash: 1417b...f86

Skrevet

Hånes uten tvil! :-):-)

Det er nære ALT! 10 min til byen, 5 min til sørlandssenteret og dyreparken. 10 til flyplassen. Masse strender rundt hele Hånes... bla Hamresanden somstarter i den ene enden. Nederst på Hånes er det gårder med hester osv. Det er masse flotte og varierte turområder.

Det er så og si aldri kø eller rushtrafikk til og fra. Det er flere gode barnehager her, og jeg har barn på både barne og ungdomsskole. .. og er utrolig fornøyd.

Det er supre bussforbindelser.

Masse masse barnefamilier. Både dyre om rimelige områder... så dere finner det som passer dere her :-)

Kunne fortsatt i det uendelige! :-):-)

Har bodd på andre siden av byen også (Voiebyen) men aldri igjen.

Anonymous poster hash: 22403...f27

Skrevet

Søm, Dvergsnes, Odderhei og Tømmerstø er de beste stedene i Kristiansand.

Nærme til Dyreparken, Sørlandsparken og store arbeidsplasser som Aker og National Oilwell.

Styr unna Slettheia, Tinnheia og Grim.

Anonymous poster hash: 974fa...083

Skrevet

Dvergsnes/Holte skole er på Dvergsnes er veldig bra skoler.

Mange bra barnehager også i området.

Glemte å nevne det i første innlegget mitt.

Skrevet

Styr unna: Slettheia, Justvik (blitt bedre), Suldalen, Voiebyen og til dels Tinnheia. Voiebyen er blitt bedre, men hadde et hardt miljø før med mye nynazister.

Jeg har vokst opp på Lund og har hatt en utrolig fin barndom der. Kan absolutt anbefale Lund. Det er også innenfor bomringen. Kan spare mange tusen kroner i året på det :) På Lund har en i tillegg alt i umiddelbar nærhet; sentrum, butikker, turområder (Jegersberg er flott!), Sør Arena osv...

Hånes, Søm, Vågsbygd er også fine plasser uten så mye "grums". Jeg har også bodd på Grim. Der bor det veldig mange forskjellige folk, veldig artig. Ligger rett ved Ravnedalen og Baneheia som er kjempeflotte turområder.

Jeg bor ikke lenger i Kristiansand, så har ikke peiling på barneskolene der. Men jeg hadde poden i Odderøya barnehage i to år og var strålende fornøyd med personalet og opplegget deres :)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 6cbf0...54e
Skrevet

Jeg ville styrt unna Grim også

Skrevet

Enig med de som sier vågsbygd og hånes. Heldig du hi. Hadde flyttet til Kristiansand jeg og om jeg hadde hatt muligheten

Skrevet

Min søster bor på Dvergsnes og trives veldig godt, eneste bakdelen som hun sier er FASADE. Alle skal ha de finere enn naboen, er ikke kom på filmkveld i tv-stua men kom på kinokveld, i hjemmekinoen vår. Får du ikke Iphone, Mac og det dyreste snowboadet til jul så er du nesten annenrangs. Hun har bodd der i mange år, og de stortrives, men det er visst litt av et press på ferier og det matrialistiske, og nesten alle familiene i gaten hun bor (dyrt område) har foreldrene gått fra hverandre i løpet av de 15-16 årene de har bodd der. 

Skulle jeg bodd i Kristiansand kommune, syntes jeg Midtre vågsbygd/andøya er fint, Justneshalvøya virker som et eldorado for barn, Gimlekollen virker fint, men kanskje litt snobbete? Hellemyr virker fint, Strai er også sentralt, Ikke rush og bare 7 min til byen, er et fint byggefelt der med masse barnefamilier. Ville styrt unna Grim, Slettheia, Voie og Tinnheia.

Selv bor vi i nabokommune vest for kristiansand, Turmuligheter rett utenfor døra, barnehager og skoler i gangavstand, badeplasser, alt vi trenger i sentrum, gode boligpriser, flott miljø. 15 min til byen. Her er det unger i alle hus omtrent, en snakker med naboene og det er et fantastisk sted å bo:) 

Anonymous poster hash: 06465...460

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...