Theaen Skrevet 29. desember 2013 #26 Skrevet 29. desember 2013 Anbefaler lavkarbo. Vil du gå ned fort, så begynn med å være i ketose. Jeg har gått ned fra 86 kg til 62 på 7 mnd. Send meg pm, om du ønsker noen fler tips/råd.
Theaen Skrevet 29. desember 2013 #27 Skrevet 29. desember 2013 Og ja mitt råd er det motsatte av lavkarbo om du ikke skjønte det Lavkarbo gjør seg sløv og syk. Har du dokumentasjon for den påstanden?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #28 Skrevet 29. desember 2013 Og ja mitt råd er det motsatte av lavkarbo om du ikke skjønte det Lavkarbo gjør seg sløv og syk.Har du dokumentasjon for den påstanden? Denne feks. http://www.nrk.no/livsstil/slar-lavkarbo-alarm-i-sverige-1.11160407 Anonymous poster hash: 185fa...61f
Elina Skrevet 29. desember 2013 #29 Skrevet 29. desember 2013 Og ja mitt råd er det motsatte av lavkarbo om du ikke skjønte det Lavkarbo gjør seg sløv og syk. Har du dokumentasjon for den påstanden? Det finnes utrolig mye litratur rundt den påstanden. Bare å google det. Når det er sakt så må jeg legge til at jeg gikk på lavkarbo for flere år siden. Og ble syk. Så det er nok av informasjon rundt dette, det er bare å se seg litt rundt. Men Som Mcdougall pleier å si: folk liker å høre gode nyheter om sine dårlige vaner http://www.drmcdougall.com/health/education/videos/free-electures/low-carb-vs-plant-based-diet/
NormaJean Skrevet 29. desember 2013 #30 Skrevet 29. desember 2013 Register all maten du spiser. Enten i Myfitnesspal, fitbit, shape up e.l Ikke overdriv treningen og tro at dermed kan du spise nesten uforandret. Det er ca 15% trening og 85% kosthold! Vi har lagt om livsstilen veldig det siste året med gode og varige resultater. Grunnen til at jeg sier varige er at vi ikke har gått på noen "kur" men forandret kostholdet i hverdagslivet uten å sulte. Men forandringene er permanente. Kutte ut snop Drikke mindre alkohol Kutte ut brød (nesten;) Mindre pasta/potet, mer byggris feks Salater med litt olje/krydder istede for dressing Mer proteiner i kostholdet Trener ca 2 gngr i uka.
Ekenna Skrevet 29. desember 2013 #31 Skrevet 29. desember 2013 Og ja mitt råd er det motsatte av lavkarbo om du ikke skjønte det Lavkarbo gjør seg sløv og syk. Har du dokumentasjon for den påstanden? Det finnes utrolig mye litratur rundt den påstanden. Bare å google det. Når det er sakt så må jeg legge til at jeg gikk på lavkarbo for flere år siden. Og ble syk. Så det er nok av informasjon rundt dette, det er bare å se seg litt rundt. Men Som Mcdougall pleier å si: folk liker å høre gode nyheter om sine dårlige vaner http://www.drmcdougall.com/health/education/videos/free-electures/low-carb-vs-plant-based-diet/ Som jeg sa litt tideligere i tråden, så er det jo veldig individuelt hvilket kosthold som passer for den enkelte. Jeg f.eks. Har gått på lavkarbo i flere år og er blitt frisk og rask, ikke sløv og syk! :-) Selv om lavkarbo kanskje ikke passer for deg, betyr ikke det at det ikke passer for noen andre. Vi er alle forskjellige, og fungerer på ulike måter. Derfor kommer jeg aldri til å legge om til noe annet enn lavkarbo, da jeg har funnet ut hvilken næring kroppen min fungerer optimalt på.
Regina_George Skrevet 29. desember 2013 #32 Skrevet 29. desember 2013 Lavkarbo er jo ikke rent fett, skjønner ikke hva som skal være "farlig" med f.eks denne maten: Frokost: 2 kokte egg med litt majones, 4 skiver skinke og biter av agurk og paprika. 1 kaffelatte på H-melk. Lunsj: salat med grillet kylling, avokado, valnøtter, pesto, agurk og paprika. Middag: grillet laks med brokkoli og blomkål-stappe og smørsaus. Salat ved siden av. Kvelds: naturell yoghurt med friske bær toppet med enten litt sukrin eller honning.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #33 Skrevet 29. desember 2013 Hvis du spiser mye poteter til middag kan du faktisk komme et stykke med å erstatte det meste av potetene med grønnsaker. Anonymous poster hash: 2e763...f23
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #34 Skrevet 29. desember 2013 Hovedproblemet med lavkarbodiettene er at folk TROR det er null karbohydrater og masse fett men DET er faktisk atkinskuren. Lavkarbo som Fedon feks prater om er riktige karbohydrater og mindre av dem. Jeg er enig i at ett menneske som ikke trener må kutte en del i karbo. Jeg som trener masse blir syk om jeg ikke får i meg nok karbo. Derfor er det som en annen sier forskjellig fra folk til folk. Selv har jeg begynt å spise riktige karbohydrater samt at jeg ikke spiser for mye av dem. En annen artig sak med alle disse kurene er at du må telle kalorier for å gå ned i vekt. Så egentlig spiller det vel ingen rolle hvilken kur det er da? Teller du kalorier og er flink til ikke overstige dette går du ned i vekt. Selv valgte jeg det enkle. Spis hva du vil og jeg brukte shape up kaloriteller. Funket det. Og ingen mat var forbudt. :-) Anonymous poster hash: 185fa...61f
Theaen Skrevet 29. desember 2013 #35 Skrevet 29. desember 2013 Og ja mitt råd er det motsatte av lavkarbo om du ikke skjønte det Lavkarbo gjør seg sløv og syk.Har du dokumentasjon for den påstanden? Det finnes utrolig mye litratur rundt den påstanden. Bare å google det. Når det er sakt så må jeg legge til at jeg gikk på lavkarbo for flere år siden. Og ble syk. Så det er nok av informasjon rundt dette, det er bare å se seg litt rundt. Men Som Mcdougall pleier å si: folk liker å høre gode nyheter om sine dårlige vaner http://www.drmcdougall.com/health/education/videos/free-electures/low-carb-vs-plant-based-diet/ Lavkarbo har ihvertfall fungert for å gå ned i vekt for meg og mange andre der ute. Ikke lest om noen som har blitt syke av lavkarbo, så sant de ikke kun spiser bacon, smør og drikker fløte til hvert måltid.Det er jo viktig å også spise mye frø og grønnsaker. Det er hvetemel/korn og sukker, som i hovedsak er det en kutter ut med et lavkarbo kosthold. Det finnes både artikkler om at både hvetemel og sukker ikke er bra for kroppen.
Theaen Skrevet 29. desember 2013 #36 Skrevet 29. desember 2013 Og ja mitt råd er det motsatte av lavkarbo om du ikke skjønte det Lavkarbo gjør seg sløv og syk.Har du dokumentasjon for den påstanden? Det finnes utrolig mye litratur rundt den påstanden. Bare å google det. Når det er sakt så må jeg legge til at jeg gikk på lavkarbo for flere år siden. Og ble syk. Så det er nok av informasjon rundt dette, det er bare å se seg litt rundt. Men Som Mcdougall pleier å si: folk liker å høre gode nyheter om sine dårlige vaner http://www.drmcdougall.com/health/education/videos/free-electures/low-carb-vs-plant-based-diet/ Lavkarbo har ihvertfall fungert for å gå ned i vekt for meg og mange andre der ute. Ikke lest om noen som har blitt syke av lavkarbo, så sant de ikke kun spiser bacon, smør og drikker fløte til hvert måltid.Det er jo viktig å også spise mye frø og grønnsaker. Det er hvetemel/korn og sukker, som i hovedsak er det en kutter ut med et lavkarbo kosthold. Det finnes både artikkler om at både hvetemel og sukker ikke er bra for kroppen. og hvor lenge gikk du på lavkarbo og hva spiste du? Det kan ta litt tid før kroppen omstiller seg. Og i tillegg så er det viktig å spise nok og få i seg riktig næring.
Theaen Skrevet 9. januar 2014 #37 Skrevet 9. januar 2014 Jeg går fortsatt på det og bruker det som en livsstil. Jeg spiser mye salat, med rent kjøtt/egg og litt dressing. Middager bytter jeg ut pasta/ris med mer grønnsaker. Bruker gjerne en fet saus(for eks fløtesaus). Men tar ikkw så mye. Fordelen er at jeg blir god og mett. Bruker frukt med lite karbo og atkinsbar eller som mellommåltid. Naturell yoghurt med nøtter,frø, sukrin og bær har jeg også laget meg mye. Så spiser jeg lavkarbobrød, med rent kjøttpålegg, ost eller et annet pålegg med lite karbo. De første månedene så levde jeg i ketose. Det var da jeg gikk ned mest. Var kun de første dagene jeg følte meg litt rar. Passet jeg på å spise nok og jevnlig, så følte jeg meg god og mett. Og uansett hvordan en vrir på det, så er lavkarbo med vektnedgang, sunnere enn å være overvektig og spise mye godteri og usunt, som jeg gjorde før.
Theaen Skrevet 9. januar 2014 #38 Skrevet 9. januar 2014 Og ja mitt råd er det motsatte av lavkarbo om du ikke skjønte det Lavkarbo gjør seg sløv og syk.Har du dokumentasjon for den påstanden? Det finnes utrolig mye litratur rundt den påstanden. Bare å google det. Når det er sakt så må jeg legge til at jeg gikk på lavkarbo for flere år siden. Og ble syk. Så det er nok av informasjon rundt dette, det er bare å se seg litt rundt. Men Som Mcdougall pleier å si: folk liker å høre gode nyheter om sine dårlige vaner http://www.drmcdougall.com/health/education/videos/free-electures/low-carb-vs-plant-based-diet/ Lavkarbo har ihvertfall fungert for å gå ned i vekt for meg og mange andre der ute. Ikke lest om noen som har blitt syke av lavkarbo, så sant de ikke kun spiser bacon, smør og drikker fløte til hvert måltid.Det er jo viktig å også spise mye frø og grønnsaker. Det er hvetemel/korn og sukker, som i hovedsak er det en kutter ut med et lavkarbo kosthold. Det finnes både artikkler om at både hvetemel og sukker ikke er bra for kroppen.og hvor lenge gikk du på lavkarbo og hva spiste du? Det kan ta litt tid før kroppen omstiller seg. Og i tillegg så er det viktig å spise nok og få i seg riktig næring. Gått på det i ca 7 mnd. Skrev et svar ovenfor. Tlf tuller litt med meg, så en del skrivefeil der.
MillaCamilla Skrevet 9. januar 2014 #39 Skrevet 9. januar 2014 Meld deg inn i Grete Roede-kan følge gratis og telle kalorier på nett om du ikke vil betale. Jeg gikk ned 10 kg på 3 måneder og var absolutt ikke ekstrem-aldri sulten og skeiet ut innimellom. Spiser du en håndfull nøtter, blir det mye mindre mat, for det er veldig kaloririkt. Lær deg hva som er magert på legg. Kutt ut rømme med kesam til taco (smaker like godt, bare prøv), fet ost byttes med mager ost etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå