Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Han og ex`en eide aldri huset sammen, bare han, Jeg spekulerte litt på hvorfor og da sa han at hun ikke hadde noe egenkapital og tjente lite så derfor ble hun ikke medeier. Vet hun levde på han da de bodde i hans land men da de flyttet til norge og han kjøpte hus begynte hun å jobbe med en gang. De har barn sammen. I tillegg tok hun mest ansvar for barnet siden mannen jobbet mye borte. Kom opp nå når vi snakket om hvordan eierforhold bør være..han mener egenkapitalen bør gjnnspeile eierandel i boligen samme hva.. Hva hadde dere tenkt? Anonymous poster hash: 8e3a2...ee6
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Er initialene hans T.S.? Anonymous poster hash: d4491...b2a
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Er initialene hans T.S.? Anonymous poster hash: d4491...b2a Nei, det finnes sikkert flere sånne:) Anonymous poster hash: 8e3a2...ee6
Mamsen<3 Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Om han legger sin egenkapital på huset, la oss si 300 000kr, det blir slutt og dere skal selge. Får han de og dere deler resten av overskuddet. det er bare rett og rimelig. Men det har ikke noe med prosenter på eierandel ellers.. Betaler man halvparten av utgiftene hver så er det 50.50 på alt annet enn egenkapitalene deres. Andeler kommer jo an på hva man blir enige om, og om det er felles økonomi osv. Hva man betaler. Hvis jeg var deg ville jeg satt opp en kontrakt
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #5 Skrevet 28. desember 2013 Om han legger sin egenkapital på huset, la oss si 300 000kr, det blir slutt og dere skal selge. Får han de og dere deler resten av overskuddet. det er bare rett og rimelig. Men det har ikke noe med prosenter på eierandel ellers.. Betaler man halvparten av utgiftene hver så er det 50.50 på alt annet enn egenkapitalene deres. Andeler kommer jo an på hva man blir enige om, og om det er felles økonomi osv. Hva man betaler. Hvis jeg var deg ville jeg satt opp en kontrakt Joda, skjønner den. Men bare meg som reagerer på at han ikke lot mor til sine barn være medeier i boligen fordi hun ikke hadde egenkapital? Hun tok seg tross av barna så han hadde mulighet til å dra bort å tjene penger. Anonymous poster hash: 8e3a2...ee6
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Ja. Det er utrolig rart. Hadde ikke god tatt det selv. Anonymous poster hash: 08baa...ec2
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. desember 2013 #7 Skrevet 29. desember 2013 Det samme gjorde min mann. Lot ikke eksen kjøpe seg inn,han var redd for hvordan de skulle løse det om det ble slutt. Heldigvis var ikke det et tema her så vi kjøpte sammen etter kort tid. Eier like mye selvom han betalte mest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå