Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Fadderen er mitt søskenbarn, og barnet går på skolen nå så hun husker denne personen da søskenbarnet mitt har brukt invitere seg selvom sommeren og blir her noen dager. Da med egne barn. Han er lik den slektningen det er snakk om i en annen tråd- handler ikke, tar seg til rette og sover lenge om morgenen så jeg blir sittende med alle barna. Jenta mi hadde bursdag i oktober og jeg syns ihvertfall han kunne ringt, sendt et kort e.lz og til jul hørte vi heller ingenting. Vet at når sommeren kommer tar han kontakt igjen og inspirert av den andre tråden blir jeg nå å gi beskjed om at det ikke passer. Han har ikke dårlig råd, men han har vel gått i skole hos sin mor og utnytter gjerne andre, spesielt dumsnille som meg;-) Mannen er snill og grei ellers, og dette var en side jeg ikke så før vi begge fikk barn osv. Barnet mitt har et par faddere til som holder kontakten men jeg angrer på dette valget. Hvordan forhold har deres barn til fadderne sine? Jeg syns det er synd at han kun tar og aldri gir. Er det greit si noe? Kan eg si at jeg syns han kan f.eks ringe ved bursdager? Anonymous poster hash: 290e6...ca3
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Jeg har en fadder, hun sendte gaver, når jeg hadde bursdag, og sender alltid julekort, treffes nesten aldri, men hun sender alltid kort ved bursdag, sender melding. Men ringer hun, ringer hun alltid til min mor. Hender av og til hun snakker med meg, men hun er venninne av mamma, så derfor er hun min fadder, blir slik vi har kontakt. Hun har tre barn, jeg har kontakt med hennes datter. Anonymous poster hash: 26f8a...2ae
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Tydeligvis ser man veldig forskjellig på dette med faddere. Tror ikke barna våre vet hvem som er fadder engang. Vi har valgt tanter og onkler til faddere og de har god kontakt med barna uansett om de er faddere eller ikke. Forventer ikke noe spesielt av faddere og de gjør heller ikke noe spesielt. Anonymous poster hash: 12dfe...85a
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Fadderen er mitt søskenbarn, og barnet går på skolen nå så hun husker denne personen da søskenbarnet mitt har brukt invitere seg selvom sommeren og blir her noen dager. Da med egne barn. Han er lik den slektningen det er snakk om i en annen tråd- handler ikke, tar seg til rette og sover lenge om morgenen så jeg blir sittende med alle barna. Jenta mi hadde bursdag i oktober og jeg syns ihvertfall han kunne ringt, sendt et kort e.lz og til jul hørte vi heller ingenting. Vet at når sommeren kommer tar han kontakt igjen og inspirert av den andre tråden blir jeg nå å gi beskjed om at det ikke passer. Han har ikke dårlig råd, men han har vel gått i skole hos sin mor og utnytter gjerne andre, spesielt dumsnille som meg;-) Mannen er snill og grei ellers, og dette var en side jeg ikke så før vi begge fikk barn osv. Barnet mitt har et par faddere til som holder kontakten men jeg angrer på dette valget. Hvordan forhold har deres barn til fadderne sine? Jeg syns det er synd at han kun tar og aldri gir. Er det greit si noe? Kan eg si at jeg syns han kan f.eks ringe ved bursdager? Anonymous poster hash: 290e6...ca3 Synes han kunne gjort litt da, når han er fadder. Men det er min mening da. Hadde det vært meg hadde jeg holdt meg litt oppdatert på mitt fadderbarn, og vist at jeg var tilstede... Sende kort/sms, en liten gave osv, etter som det passer seg. Men folk er forskjellig da. Men det viktigste er jo at han er tilstede da, selv om han kanskje ikke har noe å gi, men er der uansett... Anonymous poster hash: 26f8a...2ae
Brennheite Badeand Skrevet 28. desember 2013 #5 Skrevet 28. desember 2013 (endret) Våre barn har kun tanter og onkler som faddere, folk som uansett tar kontakt ved bursdager, jul etc. Men jeg forventer ikke noe av dem i rollen som fadder utover at de stilte opp på dåpsdagen. Fadderens "oppgave" er vel til syvende og sist å påse at barnet oppdras i den kristne tro - og ikke å lesse ned ungen med bursdagsgaver. Endret 28. desember 2013 av Brennheite Badeand
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #6 Skrevet 28. desember 2013 Tydeligvis ser man veldig forskjellig på dette med faddere. Tror ikke barna våre vet hvem som er fadder engang. Vi har valgt tanter og onkler til faddere og de har god kontakt med barna uansett om de er faddere eller ikke. Forventer ikke noe spesielt av faddere og de gjør heller ikke noe spesielt. Anonymous poster hash: 12dfe...85a Jeg valgte også familie og mitt søskenbarn var et naturlig valg siden vi er like gamle og har vokst opp sammen. Jeg syns det er synd at han bare forventer å få ting herfra men aldri kan yte noe selv. At han er fadder vet hun meget godt da han fortalte det flere ganger sist han var her; kom til gudfar osv. Anonymous poster hash: 290e6...ca3
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #7 Skrevet 28. desember 2013 Våre barn har kun tanter og onkler som faddere, folk som uansett tar kontakt ved bursdager, jul etc. Men jeg forventer ikke noe av dem i rollen som fadder utover at de stilte opp på dåpsdagen. Fadderens "oppgave" er vel til syvende og sist å påse at barnet oppdras i den kristne tro - og ikke å lesse ned ungen med bursdagsgaver. Om du har lest at jeg har forventninger om at det skal komme bursdagsgaver i fleng derfra foreslår jeg at du leser på nytt og deretter svarer på nytt, eller hopper videre til neste tråd. Da sliter du med leseforståelsen. Anonymous poster hash: 290e6...ca3
det er berre mordi Skrevet 28. desember 2013 #8 Skrevet 28. desember 2013 Trur dette med faddarar er veldig forskjelleg. Eg er fadder til 3, og eg kan vel seie at eg ikkje har tatt jobben særleg alvorleg med ei av dei. Eg var om lag 15 då eg blei fadder og visste ikkje heilt kva som var forventa av meg. Eg synes ikkje dei som er faddarane mine har gjort ein enorm innsats heller, så slikt går vel litt i arv;) Eg har lært litt med åra, men det tok si tid;)
Brennheite Badeand Skrevet 28. desember 2013 #9 Skrevet 28. desember 2013 Våre barn har kun tanter og onkler som faddere, folk som uansett tar kontakt ved bursdager, jul etc. Men jeg forventer ikke noe av dem i rollen som fadder utover at de stilte opp på dåpsdagen. Fadderens "oppgave" er vel til syvende og sist å påse at barnet oppdras i den kristne tro - og ikke å lesse ned ungen med bursdagsgaver. Om du har lest at jeg har forventninger om at det skal komme bursdagsgaver i fleng derfra foreslår jeg at du leser på nytt og deretter svarer på nytt, eller hopper videre til neste tråd. Da sliter du med leseforståelsen. Anonymous poster hash: 290e6...ca3 Oj, så sår da! Jeg svarte nok litt generelt nå, og nei jeg vet at du ikke skrev at du forventet gaver i fleng. I ditt tilfelle synes jeg fint du kan avvise ham hvis du mener han utnytter deg. Samtidig kan det jo faktisk hende at han rett og slett ikke tenker over hva som forventes av ham som fadder? (Ikke minst fordi vi tydeligvis er mange som har ulike forventninger til faddere). Hvis han selv har barn med faddere som han ikke forventer noe av (?) så tenker han kanskje at det samme gjelder der han er fadder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå