Gå til innhold

Slurver med p-piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker p-piller for å ikke bli gravid, men må ærlig innrømme at eg er elendig på å ta dem.. Jeg glemmer piller og prøver å ta dem hver kveld, men ender ofte med at jeg tar den på morgen også.. Det jeg lurer på er følgende, jeg fikk en bittelitenlødning natt til 24 desember, og tenkte logisk nok at det var min egen feil at mensen kom en uke for tidlig siden jeg slurver med pillene.. Så da lot jeg være å ta flere tabletter, og var klar til å få mensen.. Men den er fortsatt ikke kommet.. I dag er det vel 28 desember, og føler at den burde kommet til nå..

Jeg tok en test i går, den var negativ.. Kan det være at den ikke kommer for fullt siden jeg egentlig ikke skulle hatt mensen helt enda? Eller er det fare for at jeg er gravid men at det ikke gir utslag på testen enda?

Jeg blir ikke skuffet om jeg et gravid altså, men siden jeg fikk en jente med hastekeisersnitt i april, så ble jeg anbefalt å vente med nytt svangerskap i ett år.. Så da blir jeg heller litt bekymret..

Noen som har vært borti dette før??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo veldig vanskelig å svare på. Det kan jo gå flere måneder etter man slutter med hormonene før kroppen finner en naturlig syklus igjen så om du først har slurvet med pillene og så stoppet dem - da kan kroppen jo egentlig gjøre nesten hva som helst. Om det er for tidlig for en graviditetstest kommer jo veldig an på befruktningstidspunkt. Selv har jeg aldrig kunnet teste positivt før flere uker etter forventet mens. Andre kan jo teste positivt til og med noen dager før første mulige mensdag.

Jeg har ikke vært borte i akkurat det du beskriver - men jeg kjenner til en som ble gravid av å slurve med pillene og først fannt det ut etter 1,5 måned, så det kan jo skje.

Skrevet

Sist ble jeg gravid to uker etter siste pille.. Og da viste det på testen 4 uker etter siste pille.. Jeg har ikke lyst å begynne på pillene igjen dersom det viser seg at jeg er gravid, men samtidig så er det jo greit å gå på de en stund til.. Men det beste er vel kanskje å la være, nett til jeg er sikker på at jeg ikke er gravid. Ønsker på ingen måte å ta dersom det skader det eventuelle fosteret.. Jaja! Hater å måtte være tålmodig :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...