Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 I barselgruppen fikk jeg inntrykk av at dette er svært variabelt. Noen menn bidrar verken med bleieskift, å gi flaske eller mat til barnet eller gjør annet hjemme av matlaging og husarbeid. Men grille ute på sommeren gjør det gjerne. Her i huset deler vi 50/50 på det meste selv om mannen er hobbykokk og står for mesteparten av middagslagingen. Han står frivillig opp om morgenen i helgene for å leke med datteren vår slik at jeg kan sove lengre. Andre ting (slik som klesvask) kompenserer jeg med. Hvordan er det hos dere? Anonymous poster hash: 5c39c...9c2
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Vi har ingen faste oppgaver. Begge gjør nesten alt. Samboeren hater og tørke støv, det gjør jeg ogda støvsuger han istedenfor. Middag varierer på hvem som er hjemme først. Selv nå i permisjonen. Har kun mat klart de dagene han slutter kl.17 Noen ganger må jeg minne på om støvsuging. Ellers så er han kjempe flink til å hjelpe til når vi har huset fullt av folk (selskaper) Anonymous poster hash: f2e70...a25
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Her deler vi 50/50, kunne ALDRI levd med en mann som ikke bidro. Vi gjør ulike ting i huset etter evner og interesser, og fører selvsagt ikke regnskap over hvor mye hver av oss har gjort, men vi tar begge vår skjerv av matlaging, vasking og rydding, og ingen føler at den andre sluntrer unna. Når det gjelder barna har begge bidratt akkurat like mye når det gjelder mating, bading, bleieskift osv. Vi har begge sett det som fullstendig naturlig at vi involverer oss 100 % i ungene, både når det gjelder lek, kos og praktiske ting. Anonymous poster hash: 3e961...2e7
skyblue Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Han bidrar med absolutt alt! Tar gjerne ikke initiativet, men spør jeg, hjelper han med det samme ❤
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #5 Skrevet 28. desember 2013 Bidra? Han bor da her han også, han er ingen gjest som er innom i ny og ne, så ordet BIDRA er jo helt idiotisk. Som å si at pappaen er "barnevakt". Nei, han er ikke barnevakt, han er sammen med barna sine. "Hjelpe til" er også vanlig å si, har jeg hørt, akkurat som om dama er sjefen, og mannen ekstrahjelp? Har vi ikke kommet lengre enn dette? Anonymous poster hash: b1f45...550
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #6 Skrevet 28. desember 2013 Mannen min gjør ingenting av husarbeid. Jada, jeg er en skikkelig dørmatte. Anonymous poster hash: eb9a1...1df
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #7 Skrevet 28. desember 2013 Bidra? Han bor da her han også, han er ingen gjest som er innom i ny og ne, så ordet BIDRA er jo helt idiotisk. Som å si at pappaen er "barnevakt". Nei, han er ikke barnevakt, han er sammen med barna sine. "Hjelpe til" er også vanlig å si, har jeg hørt, akkurat som om dama er sjefen, og mannen ekstrahjelp? Har vi ikke kommet lengre enn dette? Anonymous poster hash: b1f45...550 Det er dessverre ingen selvfølge selv i 2013/14…. Anonymous poster hash: 5c39c...9c2
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #8 Skrevet 28. desember 2013 Vi har ingen faste avtaler da. Vi nesten "krangler" om å skifte på, stå opp med og gjøre ting med minste. Husarbeid og forefallende arbeid gjør vi sammen, den som ser noe gjør det. Han måker mer snø enn meg (han digger å være ute å måkke snø), og jeg klipper mer plen enn han, han vasker og ordner bilen mest, og jeg vasker mest klær. Har ei ordning hvor vi begge er fornøyd, uten å gå å mase og hakke på hverandre. Anonymous poster hash: ce99a...e1e
Brennheite Badeand Skrevet 28. desember 2013 #9 Skrevet 28. desember 2013 En mann som kun hadde "bidratt" hjemme hadde ikke blitt boende lenge hos meg Min mann er fantastisk flink, han vasker, støvsuger og tar seg like mye av ungene som meg - i perioder mye mer enn meg (jeg jobber mye i perioder). På kjøkkenet er han ikke noe å skryte av, men jevnt over er han suveren.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #10 Skrevet 28. desember 2013 Jeg gjør nok mest iom at jeg holder orden på klær og klesvask, men resten deler vi på. Matlaging bytter vi på, ungene ordner vi med om hverandre og i helgene står vi opp hver vår dag. Anonymous poster hash: 7b33e...ebc
Jallow B Skrevet 28. desember 2013 #11 Skrevet 28. desember 2013 ...han gjør mer enn meg, for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #12 Skrevet 28. desember 2013 Vi har en veldig tradisjonell oppgavefordeling, og trives med det. Han bidrar på min arena, jeg på hans -alt etter behov. Anonymous poster hash: ecbc5...9b1
Hjertefru Skrevet 29. desember 2013 #13 Skrevet 29. desember 2013 ...og her kom vel kanskje svaret på hvorfor mange kvinner velger å jobbe deltid så både velferdsstaten og pensjonen går til h.......som det ble på pekt i en annen tråd.
Lillyjosefine Skrevet 29. desember 2013 #14 Skrevet 29. desember 2013 Han er en flink pappa og husfar. Vasker og rydder hus. Lager mat og steller med meg Vi deler på alt
klishe89 Skrevet 29. desember 2013 #15 Skrevet 29. desember 2013 Mannen min er veeeldig opp og ned. Det blir stort sett gjort lite av han, men sånn som i dag hadde han plutselig ryddet og vasket nesten alt pga dårlig samvittighet. Synd at det må til før han gidder da :-P
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #16 Skrevet 29. desember 2013 Vi har ingen faste avtaler på slike ting. Her gjør vi det som trengs, når det trengs og ingen av oss trenger å be den andre om å gjøre det... Sånn totalt sett er det nok mannen som gjør mest av husarbeidet og matlagingen, mens ungene gjør vi 50/50 med. Anonymous poster hash: 2077a...993 Anonymous poster hash: 2077a...993
Gjest ronja røverdatter Skrevet 29. desember 2013 #17 Skrevet 29. desember 2013 Vi deler på ting etter innfallsmetoden. Jeg lager nok mest mat og handler mest, han vasker nok bilen oftest og hogger mest ved. Ellers blir det sånn som det passer seg, noen ganger gjør han mest, andre ganger gjør jeg mest.
*Miss Marple* Skrevet 29. desember 2013 #18 Skrevet 29. desember 2013 Her er det vel jeg som 'bidrar' siden det er mannen som tar mesteparten av husvask og rydding. Han har (i mine øyne) støv på hjernen og vasker gjerne alle gulv annenhver dag - noe jeg syns er fullstendig unødvendig. Jeg tar alltid støvtørk, vindusvask og stryking, ellers gjør den som ser behovet først oppgavene. Og så lager jeg 90 % av maten nå når jeg er hjemmeværende, naturlig nok.
Miamimom Skrevet 29. desember 2013 #19 Skrevet 29. desember 2013 Vi gjør like mye ( eller lite..hehe) begge to. Vi har noen hat- områder som den andre tar. Ellers har vi heldigvis vaskehjelp og det hjelper MYE. Med barna gjør vi like mye.
skjotta Skrevet 29. desember 2013 #20 Skrevet 29. desember 2013 Han gjør det jeg sier han skal gjøre. Jeg er kontrollfreak, så han vet bedre enn å gjøre ting jeg ikke har planlagt. På eget initiativ tilbringer han lange dager i skogen og hugger ved til neste vinter, holder orden og styr på bilene og foretar vedlikehold på huset.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #21 Skrevet 29. desember 2013 Mannen jobber vel omtrent dobbelt så mye som meg (driver egen bedrift) så jeg tar noe mer med mat og barn i hverdagen. Sånn som nå i juleferien er det ganske likt, eller han gjør nok litt mer (veldig opptatt av og ha det rent og pent rundt seg). Ellers er nok fordelingen av arbeid veldig tradisjonell her pga interesser. Han liker å drive ute (frese snø, nygge ting, klippe plen, biler etc). Jeg er opptatt av god og sunn mat, jeg synes det er greit å vaske klær osv. Hver 14.dag har vi hjelp til vask. Det hjelper veldig for det er noe ingen av oss liker og som vi diskuterte mye før. Føler vi har funnet en ordning som fungerer for oss nå Anonymous poster hash: 075d3...fa2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå