Alyssa Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Nok er nok og jeg planlegger å begynne å trene og å spise sunt fra januar. Jeg har minst 20 kg å gå ned. Jeg føler meg ganske langt nede pga dette med vekten/utseende. Jeg syns også det er fryktelig vanskelig å klare å motivere meg selv til å fortsette. Klarer gjerne et par dager, så er det tilbake til gamle vaner. Lurer på å begynne på Grete Roede-kurs, men syns det er veldig dyrt, og usikker på hva jeg får ut av det. (F.eks. om de andre kun trenger å gå ned noen få kg., og ikke har samme problemstillingene som meg etc.) Tenker kanskje om det er noen som vil maile/melde med meg, hvor vi kan motivere hverandre til å klare å fortsette, oppdatere hverandre på vektnedgang, tips til mat/matretter etc. Evt. om flere vil være med i en gruppe? En egen tråd her? Maile hverandre? Lukket gruppe på Facebook eller annet?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Jeg blir gjerne med, skal "bare" ned fem kilo, om det er ok? Anonymous poster hash: 79bcb...2a2
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Er et par grupper her: http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/forum/4981-slanking/ Anonymous poster hash: ab84e...d24
Gjest Anybody Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Jeg tenkte begynne på PSMF 1 januar. Skal ikke ned mye,men skal bli kvitt min bilring fylt med sukker og fett. Jeg gikk på den rett etter jul i fjor og gikk ned 5 kg på den uken jeg gikk på den, hadde jeg fullført 10 dager hadde jeg gått ned 7kg, men det er for mye for meg da. Den er enkel å følge for du skal ikke sulte deg! Du skal spise masse mat, men mest grønnsaker og proteiner og rene produkter. Ikke meieriproduktrr, frukt eller karbohydrater den lille perioden en går på PSMF. Og man skal heller ikke trene noe særlig (jeg trente ikke noe) for da må man jo ha karbohydrater. Etter 10 dager skal man ha en spis hva du vil dag og fortsette på PSMF, eller gå tilbake til normalt kosthold. Jeg fikk kun i en uke, gikk ikke opp igjennda jeg begynte ned vanlig kost, sikkert fordi jeg kun hadde kvittet meg med overflødig vekt og ikke gidd over til fråtsing. Bare vanlig kost, trengte bare en pangstart. For jeg er ikke en person som klarer å gå på duetter over en lenger periode..
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #5 Skrevet 28. desember 2013 Jeg tenkte begynne på PSMF 1 januar. Skal ikke ned mye,men skal bli kvitt min bilring fylt med sukker og fett. Jeg gikk på den rett etter jul i fjor og gikk ned 5 kg på den uken jeg gikk på den, hadde jeg fullført 10 dager hadde jeg gått ned 7kg, men det er for mye for meg da. Den er enkel å følge for du skal ikke sulte deg! Du skal spise masse mat, men mest grønnsaker og proteiner og rene produkter. Ikke meieriproduktrr, frukt eller karbohydrater den lille perioden en går på PSMF. Og man skal heller ikke trene noe særlig (jeg trente ikke noe) for da må man jo ha karbohydrater. Etter 10 dager skal man ha en spis hva du vil dag og fortsette på PSMF, eller gå tilbake til normalt kosthold. Jeg fikk kun i en uke, gikk ikke opp igjennda jeg begynte ned vanlig kost, sikkert fordi jeg kun hadde kvittet meg med overflødig vekt og ikke gidd over til fråtsing. Bare vanlig kost, trengte bare en pangstart. For jeg er ikke en person som klarer å gå på duetter over en lenger periode.. Nå mener jeg ikke å trakke over noen grenser her, men slik jeg har fått med meg så har du kreft. Jeg vil virkelig ikke anbefale deg å gå på en slik diett, om så for bare 1 uke nå når du er i den situasjonen du er i. Hvis du ikke tror meg, så gjerne snakk med fastlegen din. Han/hun er nok enig i det. Er selv lege, og jeg ville aldri anbefalt psmf til en pasient med kreft, da dette er en veldig heftig diett. Anonymous poster hash: 4f1d8...df2
Gjest Anybody Skrevet 28. desember 2013 #6 Skrevet 28. desember 2013 Jeg tenkte begynne på PSMF 1 januar. Skal ikke ned mye,men skal bli kvitt min bilring fylt med sukker og fett. Jeg gikk på den rett etter jul i fjor og gikk ned 5 kg på den uken jeg gikk på den, hadde jeg fullført 10 dager hadde jeg gått ned 7kg, men det er for mye for meg da. Den er enkel å følge for du skal ikke sulte deg! Du skal spise masse mat, men mest grønnsaker og proteiner og rene produkter. Ikke meieriproduktrr, frukt eller karbohydrater den lille perioden en går på PSMF. Og man skal heller ikke trene noe særlig (jeg trente ikke noe) for da må man jo ha karbohydrater. Etter 10 dager skal man ha en spis hva du vil dag og fortsette på PSMF, eller gå tilbake til normalt kosthold. Jeg fikk kun i en uke, gikk ikke opp igjennda jeg begynte ned vanlig kost, sikkert fordi jeg kun hadde kvittet meg med overflødig vekt og ikke gidd over til fråtsing. Bare vanlig kost, trengte bare en pangstart. For jeg er ikke en person som klarer å gå på duetter over en lenger periode.. Nå mener jeg ikke å trakke over noen grenser her, men slik jeg har fått med meg så har du kreft. Jeg vil virkelig ikke anbefale deg å gå på en slik diett, om så for bare 1 uke nå når du er i den situasjonen du er i. Hvis du ikke tror meg, så gjerne snakk med fastlegen din. Han/hun er nok enig i det. Er selv lege, og jeg ville aldri anbefalt psmf til en pasient med kreft, da dette er en veldig heftig diett.Anonymous poster hash: 4f1d8...df2 Dette er en diett der man spiser mye fisk/kjøtt og kylling og grønnsaker. Dietten i seg selv er ikke farlig, men ikke bra å gå på lenge. Sukker og karbohydrater er son bensin for nettopp kreft. Så for meg å gå på en diett som ekskluderer sukker er ikke farlig. Det var iallfall det mine leger sa til meg da jeg begynte på medisiner i august. Heldigvis er kreften "borte" eller i sjakk heter det vel egentlig. Tilnærmet sukkerfri diett er også veldig bra for de med kraftig migrene, sukker er trigget for min migrene. Så PSMF for meg blir som en detonerte, jeg vil den uken miste lysten på usunnheter. Noe som er bra for jeg er en sukker junkie når jeg har muligheten og har vært det nå i julen, så må får bukt med det via noe "drastisk" ellers vil jeg fortsette å spise godterier hver eneste dag
Alyssa Skrevet 28. desember 2013 Forfatter #7 Skrevet 28. desember 2013 Jeg tenkte begynne på PSMF 1 januar. Skal ikke ned mye,men skal bli kvitt min bilring fylt med sukker og fett. Jeg gikk på den rett etter jul i fjor og gikk ned 5 kg på den uken jeg gikk på den, hadde jeg fullført 10 dager hadde jeg gått ned 7kg, men det er for mye for meg da. Den er enkel å følge for du skal ikke sulte deg! Du skal spise masse mat, men mest grønnsaker og proteiner og rene produkter. Ikke meieriproduktrr, frukt eller karbohydrater den lille perioden en går på PSMF. Og man skal heller ikke trene noe særlig (jeg trente ikke noe) for da må man jo ha karbohydrater. Etter 10 dager skal man ha en spis hva du vil dag og fortsette på PSMF, eller gå tilbake til normalt kosthold. Jeg fikk kun i en uke, gikk ikke opp igjennda jeg begynte ned vanlig kost, sikkert fordi jeg kun hadde kvittet meg med overflødig vekt og ikke gidd over til fråtsing. Bare vanlig kost, trengte bare en pangstart. For jeg er ikke en person som klarer å gå på duetter over en lenger periode.. Aldri hørt om PSMF... Takk for tips, skal lese meg opp på det!
ma(G)ma med to små :) Skrevet 28. desember 2013 #8 Skrevet 28. desember 2013 Jeg kan gjerne være med i en slik gruppe. Bør ned nesten 40 kg for å være heeeelt fornøyd, men er forsåvidt fornøyd med 20 også. Hva med en lukket gruppe på Facebook, hvor vi ikke er så mange?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #9 Skrevet 28. desember 2013 Jeg kan tenke meg å være med, men ikke med nick. Anonymous poster hash: 89f22...5ac
Alyssa Skrevet 28. desember 2013 Forfatter #10 Skrevet 28. desember 2013 Jeg kan gjerne være med i en slik gruppe. Bør ned nesten 40 kg for å være heeeelt fornøyd, men er forsåvidt fornøyd med 20 også. Hva med en lukket gruppe på Facebook, hvor vi ikke er så mange? Jeg er nok ikke helt fornøyd før jeg går ned 30 kg, men alt hjelper.. Vil bare føle meg litt bedre... Lukket (hemmelig?) Facebook-gruppe høres bra ut.
Alyssa Skrevet 28. desember 2013 Forfatter #11 Skrevet 28. desember 2013 Jeg kan tenke meg å være med, men ikke med nick. Anonymous poster hash: 89f22...5ac Ville du vært med i en hemmelig/lukket Facebook-gruppe? Eller på hvilken måte syns du er best? Epost eller en tråd her er også mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå