Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg skal også i gang med nytt forsøk. Fikk en en sønn i mai ved hjelp av ED. Vi var i Zlin i Tsjekkia og vil reise tilbake dit i juni. Bare gode opplevelser derifra. Ble tatt så godt vare på, og veldig god informasjon. Ekstra fornøyd selvfølgelig når første forsøk resulterte i en liten perfekt gutt! :hjertesmil:

Endret av maibaby :-)

Hei:) var på første samtale med samboer 30.des på vista hermosa i alicante- fantastisk klinikk!! Alle tvil borte !! Mannen har fryst ned sæd, så reiser alene neste gang. Skal starte ppiller når de har funnet donor og de regner ca 4 uker på dette:)

Så spennende! Er dette første forsøk? Hvorfor må du bruke p-piller først? Det gjorde ikke jeg , men det har vel kanskje noe med om en har blødninger eller ikke?

Dette er første forsøk, spennende!! Ppiller er for å samkjøre syklus med donor, disse startes på når donor er funnet:) så er protokoll decapeetyl sprøyte dag 16 av pillene, og når pillebrettet er ferdig starter eg meriestra og til sist utrogestan. Kanskje dette varierer mellom landene?

Dette er første forsøk, spennende!! Ppiller er for å samkjøre syklus med donor, disse startes på når donor er funnet:) så er protokoll decapeetyl sprøyte dag 16 av pillene, og når pillebrettet er ferdig starter eg meriestra og til sist utrogestan. Kanskje dette varierer mellom landene?

Det varierer sikkert etter hvor en er ja. Jeg sendte akkurat mail til klinikken nå for å høre om neste forsøk :-)  Blir spennende tider igjen.

Så i en annen tråd at du var i tidlig overgangsalder. Det nevnte legene for meg også, men jeg nekter å innse det :fnise: Jeg hadde veldig lav AMH, og reagerte ikke på hormonbehandlingen i forbindelse med IVF (men har regelmessig syklus). Derfor kjører vi ED forsøk. Hvordan fant de ut dette hos deg?

Annonse

Morsomt å høre fra andre i prøvefase:) gikk til legen fordi det tok lang tid før syklus startet etter ppilleslutt, og de testet. Fsh 16, amh 1. Syklus ble så regelmessig, men gyn sa det ikke var mulig å bli gravid... Fikk trisekvens son visst nok skulle gi noen prosent større sjangs for gravditet. Fikk avtale hos hausken son ba meg stoppe med medisin, mente det bare var tull. Trodde eg skulle få forsøk hos han-indenial-;) han ga meg 2% sjans med ivf og anbefalte å bruke pengene på ed, i steden for å kaste de ut vinduet:) gikk det på første forsøk for deg?

Morsomt å høre fra andre i prøvefase:) gikk til legen fordi det tok lang tid før syklus startet etter ppilleslutt, og de testet. Fsh 16, amh 1. Syklus ble så regelmessig, men gyn sa det ikke var mulig å bli gravid... Fikk trisekvens son visst nok skulle gi noen prosent større sjangs for gravditet. Fikk avtale hos hausken son ba meg stoppe med medisin, mente det bare var tull. Trodde eg skulle få forsøk hos han-indenial- ;) han ga meg 2% sjans med ivf og anbefalte å bruke pengene på ed, i steden for å kaste de ut vinduet:) gikk det på første forsøk for deg?

Hørtes nokså likt ut meg det, men min FSH var lavere. Jeg skrev også mail til Hausken for å høre hva han mente, og fikk samme svar som du :-) Synes egentlig de gir for fort opp i Norge. Har hørt om flere som har blitt gravid med lav AMH. Jeg hadde også kontakt med Aleris i Oslo for forsøk i naturlig syklus. Gikk og tok blodprøver i to mnd, men det klaffet ikke å ta ut det ene egget jeg produserer selv i måneden. Men de mente at det absolutt var mulig å bli gravid på den måten.Jeg kontaktet også CFC og der ville de ta imot meg, og sette meg på andre medisiner enn her i Norge. Men da hadde vi akkurat bestillt tid for ED, så kuttet derfor ut DK. Fant ut at vi blir jo ikke akkurat yngre med tiden, og siden alt dette kan ta tid så gikk vi for det som ga størst sjangs for og lykkes. Og det gjorde det sannelig på første forsøk!! :P

Jeg har ikke tittet så mye på klinikker ennå. Men er alene, og vet ikke om alle landene behandler single. Men fint å høre andres erfaringer om klinikker :-) hvis det blir ea på meg blir det nok ikke før april-mai.

Jeg har amh på 5 og har ikke så vanskelig for å bli gravid. Har vært gravid 4 ganger, men graviditetene stopper opp tidlig, så lurer på om det er eggene mine som ikke duger :-(

Så er litt i tenkeboksen på om jeg skal gi eggene mine et forsøk til eller ikke.

Jeg har ikke tittet så mye på klinikker ennå. Men er alene, og vet ikke om alle landene behandler single. Men fint å høre andres erfaringer om klinikker :-) hvis det blir ea på meg blir det nok ikke før april-mai.

Jeg har amh på 5 og har ikke så vanskelig for å bli gravid. Har vært gravid 4 ganger, men graviditetene stopper opp tidlig, så lurer på om det er eggene mine som ikke duger :-(

Så er litt i tenkeboksen på om jeg skal gi eggene mine et forsøk til eller ikke.

Vet det er mange som har reist til Athen for både ED og EA. Der behandler de single også. Har lest om flere som har gjennomgått undersøkelser i utlandet hvor de har funnet "feil" i f.eks livmoren, og som har klart å gjennomgå graviditet etter evnt behandling for dette.Det var en gang en tråd her inne med "Athen farerne", men er så lenge siden jeg har vært aktiv her så vet ikke om den eksisterer lenger. Men det finnes et annet nettforum også som heter onskebarn.no. Der finner du iallefall mennesker med masse erfaring og som har vært forskjellige plasser. I tsjekkia som jeg har vært behandler de ikke single forresten. Ta kontakt med forskjellige klinikker og fortell din histore, så tar du det derifra utifra hvilke svar du får :-)

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...