Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 hvordan gikk det, og ble du dårlig etterpå? hvor lenge varte smertene? Anonymous poster hash: 6f0d7...902
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Skal operere ut en snart og lurer på akkurat det samme som deg, HI. Anonymous poster hash: 49db5...154
Tjofsen Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Måtte operere/trekke de i underkjeven. Tok begge på en gang. Hadde ingen smerter etterpå. Utrolig dyktig tannlege.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Har både trukket og operert bort. Hadde litt ubehag men absolutt ikke ille! Tok paracet forebyggende etter operasjon. Ingenting etter trekking. Anonymous poster hash: 86da1...de3
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #5 Skrevet 28. desember 2013 Trakk ut en visdomstann nede på venstre side, ikke vondt, den satt litt dypt, men ikke vondt.. fikk godt med bedøvelse, var ikke vondt etterpå, bedøvelsen gikk bort etter noen timer, skulle heller ikke spise på noen timer. Ble ikke dårlig etterpå eller dagene etter. Enkelte kan få resept hvis de har/får smerter, men han sa at ikke jeg trengte det og det gjorte jeg ikke heller. Jeg hadde ingen smerte, var bare litt ømt. Veldig fornøyd! Anonymous poster hash: f587d...776
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #6 Skrevet 28. desember 2013 Jeg er ikke spesielt komfortabel hos tannlegen, men det gikk helt fint. Ble ikke dårlig, men fikk relativt vondt og hovnet opp som et ekorn første dagen. Men fikk smertestillende så ikke noe big deal. Gjort det tre ganger, altså operert de ut. Den siste ble bare trukket hos tannlegen, de tre andre hos spesialist. Anonymous poster hash: f2fc2...056
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #7 Skrevet 28. desember 2013 Hvordan det vil gå kommer an på hvor gammel du er (min tannlege hevder at det er lettere/mindre komplikasjoner å trekke tenner før fylte 30), samt hvordan tannen ligger i munnen. (Det er verre om den ligger tett inntil andre tenner, enn om den har mye tannkjøtt rundt "seg selv"). Jeg har trukket to visdomstenner og var begge ganger på jobb rett etterpå, jobbet resten av dagen og følte meg helt restituert dagen etter. Null problem med andre ord. Jeg har operert ut to visdomstenner og hadde et smertehelsike, kunne ikke spise normalt på to uker og var sykemeldt fra jobben i henholdsvis tre dager og en uke. (Her lå tennene helt klin inntil nabotannen) Så det er VELDIG individuelt hvordan det går. Anonymous poster hash: 69d23...2e1
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #8 Skrevet 28. desember 2013 Trakk ut, i overkjeven. En om gangen. De satt fint til og trengt ingen skalpell der oppe, og hadde vokst ut nok til at de fikk godt tak rundt tanna. Ingen plager eller smerter verken mens det pågikk eller etterpå. Og jeg var livredd. Begge ganger. Anonymous poster hash: 254e1...eab
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #9 Skrevet 28. desember 2013 Jeg har trukket en oppe, og det gikk veldig fint. Trengte ikke smertestillende etterpå. Anonymous poster hash: 48aeb...cab
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #10 Skrevet 28. desember 2013 jeg har trekt en,og opperert ut 2. det gikk greit å trekke ut den ene med bedøvelse,men valgte å få satt bedøvelse uten sprøyte.hadde noen timer hvile på sofan etterpå,etter annbefaling av tannlege. og opperer ut var helt Jevelig!!! og detr verste med å opperer ut,var synet av sprøyta og lyden av at de skrapa tannrester ut,de var ganske hardhendte,men var jo så bedøvd. bedøvelsen satt i ettpar timer,og lurt med papir i lomma,for man sikler,men merker det ikke. sørg for å spise føre du drar,jeg glemte det den ene gangen og var så sulten at jeg lå å gråt a magevondt. supper og andre tyntflytene ting og sugerør er en god innvestering,samt paracept og ibux. jeg måtte ta smertestillende i 2dager etterpå,tilbringte resten av dagen og dagen etter på sofan,du blir ganske hoven i ansiktet etter å ha opperert så det ser ut som du har fått juling. jeg fikk problemer med kjeven i ettertid,knekker hvergang jeg tygger. stinga måtte jeg til vanlig tannlege å fjerne etter 1uke,og det var ikke noe problem. Lykke Lykketil Anonymous poster hash: f3754...fce
Isola&Lille+julegave Skrevet 28. desember 2013 #11 Skrevet 28. desember 2013 Operert ut alle 4. Gikk kjappt å få de ut. Gjorde litt vondt etterpå, men fikk gode smertestillende, så det gikk bra!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #12 Skrevet 28. desember 2013 Har operert ut begge i underkjeven. Jeg var plaget med at det ikke ville stoppe å blø, ble derfor svimmel, uvel og kvalm. Valgte å være hjemme fra arbeid dagen etterpå. Jobber som sykepleier og står mye bøyd (påkledning, hjelper til med strømper osv) og ble uvel i denne stillingen. Fikk da beskjed av arbeidsgiver om at jeg måtte ta meg sammen og at jeg måtte huske på at det ikke gikk an å ligge hjemme pga litt tannpine.... Anonymous poster hash: 44929...3f7
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #13 Skrevet 28. desember 2013 Har operert ut ene visdomstanna i underkjeven. Selve operasjonen gikk greit, de måtte borre den fra hverandre for å få den ut, så fikk jeg et par stung og en tampong med antibiotika i som skulle ligge der til stingene skulle fjernes. Fikk sykemelding for en dag, for å unngå tunge løft osv. Fikk også med smertestillende. Tror jeg tok en av de, men etter dette var det ikke vondt. Eneste var første gang jeg skulle spise fast føde, da gapte jeg litt vel høgt, og det stakk til... Etter en uke skulle jeg ta stingene og fjerne denne tampongen. Det verste med alt dette var faktisk å fjerne den, det var ikke vondt, men så fryktelig ubehagelig. Ble både kvalm og svimmel, og måtte sitte en stund for å ikke besvime. Men nå svartner det jo for meg under blodprøve også da... Men alt i alt... Ikke så gale egentlig Anonymous poster hash: 21ef2...9bb
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #14 Skrevet 28. desember 2013 Opererte ut en nede, et helvete uten like. Betennelse etterpå, fikk penicilin, tyggde 30 paralgin på en uke. Anonymous poster hash: ac473...b43
høstbaby2011 Skrevet 28. desember 2013 #15 Skrevet 28. desember 2013 Har trekt alle fire. Gikk "smertefritt" alle fire gangene. Har også hørt (fra tannlegen) at det var lurt å trekke før man er 25, da de "fester" seg godt etter det. Jeg gjorde det før fylte 25, og hadde altså ingen problemer. Ingen smerter under eller etter trekking. Eneste som va ekkelt i ettertid var dette hullet som måtte renses godt for matrester, tror jeg hadde store visdomstenner/røtter, for jeg hadde dupe hull.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #16 Skrevet 28. desember 2013 Jeg har operert ut begge. Begge på hver side i to omganger. Første gangen ble jeg sengeliggende med store smerter, hevelse og sykemelding. Dette var nok pga en grusom grusom infeksjon jeg hadde har i visdomstanna nede, som nok ikke hadde blitt helt borte. Andre omgang gikk mye bdre, var oppegående, og fikk til og meg gjort litt husarbeid samme dagen. Liten hevelse, men ikke så ekstremt som sist. Må legge til at jeg var ekstra uheldig pga infeksjonen, det er nok ikke veldig vanlig å bli sengeliggende nesten ei uke! Anonymous poster hash: ea27d...d63
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #17 Skrevet 28. desember 2013 Har trukket de 2 oppe. Ingen problemer. Ingen blødninger og ingen smerter. Operert ut en nede, på sykehuset hos kjevekirurg. Gikk veldig bra. De måtte dele den i 4 biter for å få den ut, så det ble 5-6 sting etterpå. Mens stingende satt i var det ganske stramt på den siden, så litt vanskelig å spise på den siden den første uken. Ikke mye smerter etter operasjonen. Blødde en del, så måtte stoppe bilen flere ganger på vei hjem for å ut og spytte blod.... Gikk seg til. Var på arbeid igjen dagen etter. Anonymous poster hash: 6595e...61b Anonymous poster hash: 6595e...61b
Himmel og hav Skrevet 28. desember 2013 #18 Skrevet 28. desember 2013 Har operert ut én og trukket tre. Trengte ikke smertestillende etter noen av dem.
Nettie+jentungen Skrevet 28. desember 2013 #19 Skrevet 28. desember 2013 Trukket en oppe, gikk veldig bra. "Trakk" en nede, men den knakk og måtte opereres ut en uke etter pga heftig smerter. Men skal sies at den nede tok jeg hos skole tannlegen og tannlegen mente tydeligvis at jeg skulle gå med halve Tanna og åpen nerve i flere mnd så fort den var ute var alt bra, ingen smerter
moota m storebror&lillebror Skrevet 28. desember 2013 #20 Skrevet 28. desember 2013 Jeg måtte trekke en tann pga skikkelig ekstrem akutt betennelse. Det gikk egentlig nokså greit. Det var oppe. Tok begge på den andre sida et par måneder etterpå. Fikk beroligende før. Fikk masse bedøvelse, det gikk fint. De risket og rasket lenge med tennene og leppa sprakk, kinn, kjeve og munn generelt var hoven og øm. Hadde ikke matlyst på 2 døgn. Drakk pepsi max med sugerør og tok paralgin forte i noen dager. Tok ut bomullsveken etter 2 døgn, måtte inn å legge i ny og da kom det seg. Spiste veldig lite i over 1 uke etterpå. Måtte også pelle matrester fra hullet i et par uker etterpå. Skal ta den siste før ferien. Gruer meg ikke så veldig, men skal ha beroligende før da også.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #21 Skrevet 28. desember 2013 har trukket en oppe og to nede. den oppe var helt klart den enkleste. nede var røttene mer krokete og tennene måtte deles før de kunne tas ut. tok kun ibux etter trekking oppe, nede måtte jeg ha paralgin i 3 netter etter og ibux + paracet på dagtid. måtte sy en gang nede, det utgjorde ingen forskjell på smertene. men slapp blodsmaken like lenge som da jeg ikke fikk sting. selve trekkingen gikk veldig greit, har ikke tannlegeskrekk, men viktig å puste godt med magen, for hvis det blir litt jobb for tannlegen å få de ut, er det lett å anstrenge seg og glemme å puste. jeg gjorde det en gang og holdt på å ramle ut av stolen likblek og kvalm hold gjerne hendene på magen Anonymous poster hash: 12db7...8ab
MammantilNurket Skrevet 28. desember 2013 #22 Skrevet 28. desember 2013 Jeg har operert ut to visdomstenner nede. Jeg har også hatt et planlagt keisersnitt. Visdomstennene var uten tvil verst.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #23 Skrevet 29. desember 2013 Har operert ut. Hadde ikke vondt en gang etterpå. Tok Ibux og Paracet i kombinasjon i 4 dager. Matrester setter seg fortsatt fast, 3 måneder siden. Anonymous poster hash: 7b9a9...1cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå