Gå til innhold

Jeg har en datter på 6 mnd som er utrolig snill og sover godt og lenge. Gråter lite

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har jo folk som er rundt meg merket når vi er sammen. Det eneste de sier er bare vent!! Bare vent til de blir litt større da blir det bare problemer og lite søvn. Hvorfor kan ikke jeg få nyte min skjønne baby og glede meg til hun blir eldre uten å få høre at det blir værre Og værre?

Er det bare i min omgangskrets dette er vanlig?

Anonymous poster hash: a5dc8...659

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jo folk som er rundt meg merket når vi er sammen. Det eneste de sier er bare vent!! Bare vent til de blir litt større da blir det bare problemer og lite søvn. Hvorfor kan ikke jeg få nyte min skjønne baby og glede meg til hun blir eldre uten å få høre at det blir værre Og værre?

Nope. Har fått høre det jevnlig fra babyen min ble født. Gruet meg hele tiden fordi at det snart kom til å bli ille. Men hun er fortsatt bare søt og smilende og sover fortsatt som en stein på natta. Og nå er hun 15 måneder:-p Ignorer de som sier sånt tøv og kos deg med barnet ditt du:-)
Skrevet

Nei, det er sånn her også. Min første var krevende. Nr to som din. Alle sa: bare vent... Men hun er fortsatt like grei, 3 år gammel. Desverre unner ikke de fleste andre å ha det bedre enn seg selv.

Nyt den lille du!

Anonymous poster hash: 73047...621

Skrevet

Min jente har vært lett å ha med å gjøre helt fra hun var nyfødt. Alt har gått så greit. Nå er hun snart to og har endel vilje og vil klare selv, men selv når hun hyler og vrenger kroppen så merker jeg hele tiden hennes harmoniske vesen. Hun er ganske lett å avlede og sover fremdeles godt. Jeg tror det har mye med temperament å gjøre :-) større sjanse for at jenta di fortsetter å være grei å ha med å gjøre enn omvendt spør du meg.. selv om det selvfølgelig er utfordringer med alle barn.. kanskje omgangskretsen din på litt klønete vis prøver å fofberede deg fordi de er redd du får urealistiske forventninger til frdmtiden iom at hun er så hrei nå :-)

Anonymous poster hash: e3132...af7

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vet akkurat Åssen du har det! første sov natta rundt når hun var sånn Ca 4, Nr to når han var 8 uker. Alle sa jeg ikke visste hvor heldig jeg var, men med en førstemann som skreik de første 6 mnd vil jeg si jeg vet det altfor godt ;) Nr to er nå 6 år og har vel kun grått når han har fått vondt i hele sitt liv :P

Tredjemann er en salig blanding, og alle kommer med kommentarer on at det var på tide jeg og fikk en utfordring.... Virker som om de ikke vil andre vel :P

Skrevet

Mitt tredje barn og endelig en som sover hele natta og gode lurer på dagen og sånn har han vært siden han ble født. Han er 1 år nå. Selvfølgelig har det vært våkenetter når han har vært syk men det har ikke vært mange .

Anonymous poster hash: 59b36...7e1

Skrevet

Tja kan vel si det er unødvendige kommentarer, men de er en liten pris å betale for å ha en enkel baby altså. Håper du vet hvor heldig du er. ;)

Anonymous poster hash: bc18f...ffd
Skrevet

Nei, det der er helt typisk. Folk er stort sett utrolig smålige. Og har du en snill og enkel unge, ja da får du det HELT sikkert igjen når hun blir tenåring! Jadda......:P

Skrevet

Tja, JEG tenker at der har folk dessverre helt rett. Det virker som om alle unger er utdelt med en fast kvote trøbbel. Forskjellen er bare når og hvor samlet trøbbelet opptrer.

Best å være forberedt på det. Før eller senere gir det lille englebarnet ditt deg grå hår i hodet og en følelse av at man er verdens mest udugelige forelder.

Jeg har for eksempel hatt ett barn som var verdens snilleste sovebaby, og en skikkelig hjelpsom og høflig liten godklump av et førskolebarn. Ikke et snev av trassalder. Helt til.... Ved 7-års alder snudde alt, og all trassen kom plutselig boblende opp. Skulle ikke tro det var samme barn.

Jeg synes ikke det er smålig av folk å forsøke å forklare en førstegangsmamma som er veeeldig forelsket i babyen sin at det VIL komme vonde dager. Det kan også være greit å ha i bakhodet at grunnen til at man selv har det så enkelt som regelt skyldes at man har et enkelt barn og derfor er rett og slett heldig. Så man ikke går i fella hvor man skryter av hvor flink og konsekvent man er i oppdragelsen, og samtidig ser ned på de foreldrene som sliter litt mer. Med neste barn kan man selv havne i den situasjonen.

Anonymous poster hash: b32a4...6b1
Skrevet

Det fikk vi også høre med nummer 1. Hun er nå 9 år, og er fortsatt like rolig. Vi har også fått to til som også er veldig rolige og sover mye. Med nummer 2 gikk kommentarene over til å bare lyde "dere får sikkert bare slike rolige barn dere, som er så rolige selv". Men det var noen kommentarer mens jeg gikk med nummer 2 og 3, om at nå kom sikkert skrikerungen. Det ble stort sett sagt med glimt i øyet, så tok det ikke akkurat innover meg.

Anonymous poster hash: 79977...3d9

Anonymous poster hash: 79977...3d9

Skrevet

Mi er 10 mnd og har alltid hatt godt sovehjerte, og ja folk sier sånne ting til meg også, er nok ganske normalt :P 

Anonymous poster hash: 991c1...c39
Skrevet

Fikk høre så mange ganger mens jeg var gravid: "bare vent til du får barn.... Då klarer du ikke holde huset ryddig, da vil alt flyte" og når lille mini kom, som og var veldig rolig; sov godt, spiste godt, rolig og gråt sjelden, ja da kom det ofte kommentarer om at "bare vent du"

Huset er like ryddig nå.... Mini er stort sett veldig glad, sover godt, sjelden syk, glad i mat...

En annen ting jeg ofte legger merke til er hvor ofte "alle" skal ha en mening om hva som er rett og galt med tanke på hva heg gjør med mitt barn og hvordan jeg gjør det. Det kan være alt fra om de får sjokolade på en ukedag, nugatti på brødskiva, ikke har ullklær på seg o.l. Du store all verden tenker jeg.... Verden går ikke under!!!!

Det viktigste for meg er at mini kan oppføre seg, takke for maten, si nei takk, vente på tur, omsorg for andre osv..... Pass på din egen unge,så passer jeg på minn gutt:):)

Skrevet

Sikker på at det ikke blir sagt med glimt i øyet? Vi kan godt si sånn til hverandre i vennegjengen, det betyr ikke at vi ikke unner hverandre en "enkel" baby, mer ment som godmodig erting og fjas. Alle sa til meg at minstegutten kom til å ta igjen det tapte; han bare sov og spiste og gurgla og lo. Og gjett om de fikk rett, her var det jammen med stille før stormen. Da han ble 1 år kom det en vilje og styrke som jeg ikke har sett maken til, og den har bare vokst seg større og større. I dag er han 3,5 år og er det folk velger å kalle "litt av en personlighet" :D:fnise:

Anonymous poster hash: f0436...6ee
Skrevet

Det trenger selvfølgelig ikke være slik de sier. Mitt tredje barn er nå 9 måneder og alle tre har vært rolige babyer og sover godt. Det kommer selvsagt korte perioder med grensetesting og trassing, eller at de er litt bortskjemte etter sykdom og sånt men det går alltid kjapt over igjen.

Bare slapp av og kos deg med baby. Du er sikkert en av oss heldige :-)

Anonymous poster hash: 82789...05e

Skrevet

Jeg fikk aldri høre "bare vent", men jaggu fikk jeg erfare det. Hadde en kar som sov natten gjennom fra han var ca 1.5 mnd. Helt fantastisk! Det tok brått slutt da han var 4 mnd og nå i en alder av 7 mnd er nettene et sant helvetete. Poenget er vel at det kan slå begge veier, men det vet man jo ikke! Vennene dine kan jo ikke vite om det kommer til å bli verre. Bare overse slike kommentarer og håp på det beste:)

Anonymous poster hash: a0611...d04

Skrevet

Ingen sier sånt til meg!

Har hatt tre enkle sovebabyer. Mange kommenterer hvor enkle de er, men ingen sier "bare vent..." til meg.

Minste er to mnd og slekta har kommentert utallige ganger i jula hvor rolig hun er. Jeg nyter det! :D

Anonymous poster hash: 9ed61...0c5

Skrevet

Apropos kommentarer... jeg har ikke hatt noen enkel baby selv, så jeg vet jo ikke hvordan forskjellige kommentarer blir mottatt av dere som har det. ;)

En venninne av meg har en veldig enkel og blid baby, og jeg spøker av og til om at jeg vil ta ham med meg hjem, og at det ikke hadde vært noen sak å få et barn til hvis man kunne bestille en sånn en. Også kommenterer jeg jo at han er så blid og skjønn osv. Er dette greit, eller tråkker jeg også i salaten? :P

(Dette er uten at mine barn hører det altså, og jeg ville jo selvfølgelig ikke byttet dem ut, men det regner jeg med er underforstått for voksne. ;))

Anonymous poster hash: bc18f...ffd
Skrevet

Jeg har aldri hørt  det selv, men jeg har tre ganger fått smertelig erfare at sånt kan fort snu.

Nr 1 var en deilig liten sovebaby frem til 4 ukers alder. Da snudde det, og vi slet med søvn frem til 2 års alder.

Nr 2 var en nydelig liten sovebaby frem til 6 uker, da snudde det, men heldigvis varte det ikke lengre enn 4  mnd. Men så begynte det på ny da hun fikk tenner 7mnd gammel. Det varte et par måneder.  

Nr 3 Var en sovebaby frem til 8 uker, og jeg trodde vi slapp unna kolikken, men  neeeeida, nå er han 6 mnd og holder oss våkne på natten ennå. 

Moralen er, nyt det, så lenge det varer, og varer det evig, så er det ingenting som er bedre enn det! :P

Anonymous poster hash: 655e6...5ae
Skrevet

En ting er at folk kan si at det er mulig at ting vil forandre seg i enten den alderen eller den. Men og si at bare vent. snart er det din tur. Den er litt kjip.

Jeg fikk høre det når jeg var gravid, om ungene til andre gråt. Så sa de ja bare vent snart er det din tur.

Mens plutselig var det en pappa som sa ja bare vent du har så mye og glede deg til. Ble så glad for og høre det.

Ja det er jo slitsomt med unger som skriker og ikke vil sove. Eller 3 åring i trass.

Men 3 åring, sov igjennom natta fra 2 mnd helt til hun  var 8-9 mnd. Og hun var borte fra oss første natta, da endret alt seg. Hun ble utrygg. siden har hun våknet 1- til flere ganger natta. Hun er nå 3 og våkner fortsatt 1 gang.

Anonymous poster hash: 4bf6c...82b
Skrevet

Jeg hadde også en sånn baby.. Veldig behagelig. Og hun var sånn helt til hun ble ca 10 år.. Da startet hormoner å herje og k dag er hun 13 og en skikkelig kjeftesmelle... Så bare vent! Men det er 10 år til da:) hehe.. Kos deg med trolig baby du:) det som skal komme, det kommer, men det beste er å leve her og nå og la fremtid være fremtid:)

Anonymous poster hash: 79a73...d88

Skrevet

Å, den der har jeg fått høre også. I flere år!

Nå, med nr tre, som er like snill og rolig som de to andre, får jeg høre at jeg ikke aner hvordan det egentlig er å ha baby.

Jaha...

Anonymous poster hash: d4e8a...fdf post-42-0-61478900-1388317101_thumb.jpg

Anonymous poster hash: d4e8a...fdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...