LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Og milde himmel, så tomt, trist, kjedelig og ubehagelig det er her... Rett og slett tragisk. Og jeg liker det overhodet ikke. Jeg er ikke skapt for ikke å ha hund. Har jo kattene, men det er ikke det samme, overhodet. De er dessuten ute nå. Går rundt her og veksler mellom å sippe og å snakke med meg selv. Og selv om jeg, jfr min andre tråd her, irriterer meg over minien som våkner så ofte, så er det nesten bare bra ikveld, for jeg kjeder ræva av meg og føler meg mutters alene. Tror nok mannen må belage seg på at det ikke kan gå så mye som 4-5 år før vi får hund igjen. Jeg skulle aller helst hatt en i går, men sånn rent fornuftsmessig må vi vente. Men jeg kan si så mye som at det nok ikke blir stort mer enn 2 år. Maks. *sukk*
Gjest Helle_Høygir Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 En veldig stor klem fra meg til deg - jeg vet hvordan det er og hvordan det gnager i sjela. Fornuft og følelser - ikke en lett kombinasjon når man savner sin beste venn
Ugl@ ruger... Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Stor klem, det er fælt, og selv om ikke en ny hund kan erstatte den gamle så vet jeg hvor mye trøst det er lell, for man blir faktisk like glad i den også, det fyller tomrommet litt på et vis. Min tass gjør det, selv om han er annen rase og helt annet gemytt. Men, lurt å vente, valp og baby/ småbarn er utfordrende mix.... Noe annet med en voksen hund som har etablert sin plass i familien.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2013 En veldig stor klem fra meg til deg - jeg vet hvordan det er og hvordan det gnager i sjela. Fornuft og følelser - ikke en lett kombinasjon når man savner sin beste venn Takk. <3 Gnager i sjela ja, det er rette uttrykket...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2013 Stor klem, det er fælt, og selv om ikke en ny hund kan erstatte den gamle så vet jeg hvor mye trøst det er lell, for man blir faktisk like glad i den også, det fyller tomrommet litt på et vis. Min tass gjør det, selv om han er annen rase og helt annet gemytt. Men, lurt å vente, valp og baby/ småbarn er utfordrende mix.... Noe annet med en voksen hund som har etablert sin plass i familien. Takk.. Ja, det er nettopp det. Jeg har aldri vært i dette huset helt alene. Altså, ungene er jo her, men de sover. Og de kan heller ikke gjøre noe fra eller til om noe skjer. Jeg føler meg rett og slett alene og veldig ubeskyttet. Og jeg, som i utgangspunktet ikke finnes mørkeredd eller husredd, synes det rent ut er ubehagelig å være alene uten noen til å "passe på" meg. Vi skal vente med hund, nettopp pga at mini er så liten enda. Og fordi en valp fortjener full oppmerksomhet, tid og energi- noe jeg ikke kan gi andre enn barna akkurat nå. Som du sier, det er forskjell på en voksen, ferdig oppdratt og "etablert" hund og en liten valp- som jo faktisk er en baby. Det handler også om økonomi, for nå går vi inn i en periode med kun en inntekt i noen mnd. Og da vil man selvsagt bruke pengene som er til overs på barna, og ikke på en ny hund, som jo tross alt koster i både innkjøp, kursing og alt slikt. Fri må man også ha. Det har jeg nå, men som sagt passer det ikke med andre ting. Og lengre ferie kommer jeg ikke til å ha igjen før neste år, så det blir uansett ikke før det. Men 4-5-6 år som mannen ser for seg? Aldri i verden!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 28. desember 2013 #6 Skrevet 28. desember 2013 Sender en klem i ekspressfart. Du savner en nær og god venn. Det er vondt. Skjønner du føler deg alene. Det som er fint er at du vil ha så mye god kjærlighet å gi til neste vovse som kommer til å trenge nettopp det. Nå er det fortsatt så ferskt at det bare er vondt, men det vil bli bedre snart. Klem igjen
*Miss Marple* Skrevet 28. desember 2013 #7 Skrevet 28. desember 2013 Vet så altfor godt hvordan det er å vandre hvileløst mens savnet sliter og sender deg en klem i natten. Hold ut, det bli bedre.
sug lut Skrevet 29. desember 2013 #8 Skrevet 29. desember 2013 Det er bare tomt. Jeg skjønner deg kjempegodt og sender en stor klem.
Mama Christmas Skrevet 29. desember 2013 #9 Skrevet 29. desember 2013 Stor klem til deg. Det er utrolig hvilket tomrom de etterlater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå