Gå til innhold

Inspirert. Hvor lang tid syns dere det bør gå fra en forlovelse til bryllup finner sted?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skjer det for fort og når går det altfor lang tid?

Anonymous poster hash: 759cb...d4a

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har nå vært forlovet i to år, og jeg synes det er lenge. Men mannen vil ikke gifte seg før etter jeg er ferdig med denne graviditeten, og jeg kan delta ordentlig på festen. Men jeg vil bare ha et lite bryllup, og bryr meg fint lite om jeg kan eller ikke kan drikke alkohol på selve dagen. :-/

Så alt over to år er i grunn lenge for meg.

Anonymous poster hash: 54d3f...26f

Skrevet

Går det mer enn to år før man hører noe om et bryllup, begynner iallefall jeg å lure på hva som skjer.

Anonymous poster hash: 7a07a...77b
Skrevet

Har vel ingen sterke meninger om hva som er greit, men for meg var det viktig å sette en dato med en gang vi forlovet oss, og siden det tok litt tid med planlegging var det 1, 5 år frem i tid. Akkurat passe for oss:)

Anonymous poster hash: b020c...488

Skrevet

Jeg tenker at det normale er å sette en dato når man forlover seg, om en person frir på nyttårsaften i dag er det helt greit at de sier de skal gifte seg våren 2015 f.eks. Så innen 2 år ser jeg på som normalt...

Det rare er når folk forlover seg uten å ha planer om bryllup i det hele tatt, bare er forlovet år etter år etter år.

Anonymous poster hash: dc92f...3df
Skrevet

Jeg er litt gammeldags.. Dato for forlovede er den dagen mannen frir og man skal bli gift innen et år..

Anonymous poster hash: dc21d...357

Annonse

Skrevet

Har alltid tenkt 1,5 år.. Men her gikk det betydelig fortere for å få det sånn vi ville. 5mnd fra vi bestemte oss for å gifte oss til stort bryllup med 130 gjester:) (etter maaaaaange år som samboere og kjærester, så ikke noen hastebeslutning altså...) trodde det skulle bli kort tid til planlegging, men ser i ettertid at for min del var det mer enn nok da jeg ble helt oppslukt av alt som hadd med bryllup å gjøre, og er redd jeg ville gått lei om jeg hadd hatt 1,5 år å planlegge på:) ble et personlig, hærlig og gjennomført bryllup, akkurat som vi drømte om!

Skrevet

Sånn ca et år, tenker jeg, da med lutt slingringsmonn mtp uforutsette hendelser. Den tiden det tar å planlegge et bryllup, er vel mer rett å si. Her var det 6 mndr, og det var nok i massevis for oss.

Skrevet

6-18 mnd syns jeg er passe. 2 år er maks. Man trenger jo litt tid på å planlegge, men ikke 2 år :P

Skrevet

For min del kan man være forlovet hele livet om man vil det.
Jeg føler at forlovelse uansett gjør at man er mer bundet til hverandre, selv om man ikke er det på papiret.

Synes det er blitt helt vanlig med folk som forlover seg, uten å gifte seg før mange år senere, uten at jeg av den grunn blir bekymret for forholdet dems.

Skrevet

Synes datoen bør settes ganske snart etter forlovelsen, eller samtidig med forlovelsen. Og den datoen bør ikke være mer enn ca 2 år fram i tid. Tidligst 3-4 mnd etter forlovelsen kanskje. Har aldri skjønt meg på de som er forlovet i årevis uten å gifte seg, hva er poenget? Forlover man seg er det et signal om at man ønsker å gite seg innen rimelig tid. Jeg mener ikke at alle må forlove seg før de gifter seg, det går fint an å gifte seg uten forutgående forlovelse, men har man først forlovet seg så er giftermål neste steg.

Anonymous poster hash: 26793...d9e

Anonymous poster hash: 26793...d9e

Annonse

Skrevet

Jeg tenker max et par år. Man bør, om ikke sette dato, så iallfall ha en viss idé om tidspunkt for vielse når man forlover seg.

Skrevet

Det synes jeg er helt opp til dem som forlover seg. Alt man skal bry seg om! :)

Anonymous poster hash: 8cc3e...42a

Skrevet

Min eks-mann fridde på senhøsten og vi giftet oss i august året etter. Vi satte dato med en gang. Jeg tenker at det ikke bør gå mer enn et år. Samtidig må man ha nok tid til å planlegge, foreta alle nødvendige reservasjoner, sende ut invitasjoner og få svar osv. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...