Gå til innhold

Gjesteseng eller sovesofa? Er ikke sovesofa uhygienisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal innrede et gjesterom/tv stue nå, så vurderer vi å kjøpe to enkelt senger som er 75x200/150 eller bør vi gå for sovesofa? 

Har evt plass til 150 seng og en liten sofa? 

Noen som har erfaring med sovesofa? Er det ok sofa til å sitte/sove i? 

Anonymous poster hash: eedd4...5a8

Fortsetter under...

Skrevet

Vi må sove på sovesofa når vi besøker svigers og det dreper ryggen min! Blir skikkelig dårlig av å være på besøk der. Så jeg kommer aldri til å tilby dette til mine gjester.

Anonymous poster hash: b3ba1...13d

Skrevet

Kjøp hennes dagseng fra IKEA. Kan brukes som sofa (med puter oppi) til daglig, og dras ut til 150 ved behov. Du velger selv hva slags madrasser du vil ha i :)

Skrevet

Min erfaring med sovesofaer er at de som regel er pyton å ligge på - hvis du ikke får for dyre modeller. Som regel trenger også de dyrere variantene en god overmadrass.

Men det kommer an på hvor ofte den vil bli brukt som gjesteseng også, da. Er det kun 1-nattsgjester så betyr det ikke like mye som om de skal sov der flere netter.

Hvis dere har plass til en 150-seng og en liten sofa så ville jeg gått for den løsningen.

Sengen kan dere jo ha et fint sengeteppe på og masse puter i, da kan den fungere som en suveren koseplass å se tv også, i tillegg til sofaen.

Anonymous poster hash: 73a4c...009
Skrevet

Kjøp en ordentlig sovesofa, f.eks de fra Hovden, de er veldig gode å ligge på. De fra type Ikea er pyton å ligge på (i allefall de 3-4 jeg har prøvd).

Anonymous poster hash: 944a8...3d9
Skrevet

Sovesofaer er ikke alltid så gode å ligge på. Angående hygiene, blir det vel det samme som en madrass? Man legger jo på laken. Like mye skitt og møkk i en madrass som i en sofa. :D Heldigvis ikke alt vi ser - og jeg tror ikke vi dør av litt midd og sånt ;)

Annonse

Skrevet

Vi kjøpte sovestol på jobben, og den er god å ligge på. Ikke over tid, men et par tre dager går fint. Den kosta deretter, og jeg var avgårde å kikka på mange før jeg kjøpte denne! den kosta 13.000. De billige var ikke gode. Denne hadde madrasser som en vanlig seng.

Anonymous poster hash: 5552d...08c

Skrevet

Jeg ville kjøpt en dagseng, de kan du ha en ganske god madrass i og med et sengeteppe og mange puter i ryggen fungerer de utmerket som en sofa ungene kan slenge seg i foran TV.

Noe sånt som dette kanskje:

http://www.skeidar.no/produkter/valentine-dagseng

Anonymous poster hash: 7f8ba...4bf
Skrevet

Åhh, tusen takk for svar!  Tror nok ikke det blir noe sovesofa da nei, med tanke på at det også er besteforeldre som skal bruke den når de er på besøk, oldemor også, da tror jeg ikke henne klarer å komme seg opp på egenhånd om det ikke er noe godt å ligge i. Men ta tror jeg det lønner seg for oss å gå for 150 seng og en liten sofa. 

Anonymous poster hash: eedd4...5a8
Skrevet

Jeg ville kjøpt en dagseng, de kan du ha en ganske god madrass i og med et sengeteppe og mange puter i ryggen fungerer de utmerket som en sofa ungene kan slenge seg i foran TV.

Noe sånt som dette kanskje:

http://www.skeidar.no/produkter/valentine-dagseng

Anonymous poster hash: 7f8ba...4bf

den var fin :)

Skrevet

vi har kjøpt futon-kjrmoe fornøyd:-)

Anonymous poster hash: f9ce1...f1c

Skrevet

Noen sovesofaer er veldig vonde å ligge på men noen er helt fine også. P den andre siden er mange senger helt uegnet som sofa å sitte på. Dere må rett og slett prøve både å sitte og å liggge. Alternativt kan dere kjøpe en vanlig sofa og en oppblåsba madrass. Noen av dem er faktisk overaskende gode.

Anonymous poster hash: 9cd85...465

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...