mbea Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Har to små snupper som er ca 2,5 år og 10 mnd gamle. Nå i juleferien flytter vi lillesøster inn på rommet til storesøster. Ingen av disse to sover natten gjennom, eller klarer å sovne uten at vi er der.. Og nå er vi lei av at både jeg og mannen får dårlig søvn da vi må ta hver vår jente på forskjellig rom. Nå skal en av oss sove, og den andre ta begge to. Er svært spent på hvordan dette går, og tar gjerne i mot råd og tips. Jeg skulle ønske at vi kunne ta kveldsstellet, følge dem i seng, synge, gjerne sitte litt og så gå ut og at de sov hele natten. Vurderer å legge dem, å la dem gråte litt. Gå inn å si god natt etc hvert 5 min til begge sovner. Men er mini litt liten for dette? Hilsen litt nervøs mamma
Appelsinpiken Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Her legger vi minste på rommet deres, o eldste i vår seng. Så bærer vi bare eldstemann inn i sin seng når vi skal legge oss. Fungerer som gull at begge våre skal sovne på samme rom er derimot et ganske håpløst prosjekt..
mbea Skrevet 28. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2013 Her legger vi minste på rommet deres, o eldste i vår seng. Så bærer vi bare eldstemann inn i sin seng når vi skal legge oss. Fungerer som gull at begge våre skal sovne på samme rom er derimot et ganske håpløst prosjekt.. De sovnet greit i dag, men da var jeg der hele tiden. Gjorde som vanlig med lillesøster.. Bysset henne til hun sovnet å la henne nedi. I mellomtiden hadde storesøster roet seg og så satt jeg med henne til hun sovnet.. Men jeg orker ikke gjøre dette vær kveld....
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Jeg har en gutt som er 2.5 år, han sover på sitt rom hele natten. Har vært strenge på leggerutiner. Han steller seg på badet, synger et par sanger, sier natta, sov godt,ses i morgen, elsker deg/love you. Så blir han der. da vet han at det ikke er noe frem og tilbake. Men i starten da han var yngre, gikk han ut av sin seng, men da tok jeg han inn på rommet, og frem og tilbake. (nanny). .hold på en time. men etter det har det ikke vært noe problem, aldri. Var vært den timen der. Når andre passer han hører han på når det er leggetid. Rutiner gir trygghet, og er lettere for alle! Anonymous poster hash: 9fcec...322
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #5 Skrevet 28. desember 2013 Jeg har tvillinger på 10 mnd som var mye våken på nettene. Da de var 7 mnd hadde vi skrikekuren. 4 netter med skriking og sutring, siden de har de sover 18- 07. Fatter ikke at dere mødre gidder å dille med barn på nettene. Det blir en rutine at de skal underholdes istede for å sove. Anonymous poster hash: ada3b...6aa
mbea Skrevet 28. desember 2013 Forfatter #6 Skrevet 28. desember 2013 Jeg har tvillinger på 10 mnd som var mye våken på nettene. Da de var 7 mnd hadde vi skrikekuren. 4 netter med skriking og sutring, siden de har de sover 18- 07.Fatter ikke at dere mødre gidder å dille med barn på nettene. Det blir en rutine at de skal underholdes istede for å sove. Anonymous poster hash: ada3b...6aa Storesøster har siden fødselen hatt litt diverse små problemer, stiv nakke, mye gulping, melkeallergi som ikke ble påvisst før 15! Mnd gammel, øreproblemer osv.. Det er grunnen til at hun har blitt dullet med,, (plus en mamma som er optimistisk og tror at det går seg til) men nå er de friske begge to. Spiser godt på dagen osv.. Så vurdere virkelig å være litt streng med dem slik at de skjønner at nå er det natt.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #7 Skrevet 28. desember 2013 Jeg fatter ikke folk som gjennomfører skrikekurer for å få barn til å sove, helt hårreisende å gjøre på så små!! Barn er barn! Anonymous poster hash: 1bea9...aa1
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #8 Skrevet 28. desember 2013 Jeg har tvillinger på 10 mnd som var mye våken på nettene. Da de var 7 mnd hadde vi skrikekuren. 4 netter med skriking og sutring, siden de har de sover 18- 07.Fatter ikke at dere mødre gidder å dille med barn på nettene. Det blir en rutine at de skal underholdes istede for å sove. Anonymous poster hash: ada3b...6aa Storesøster har siden fødselen hatt litt diverse små problemer, stiv nakke, mye gulping, melkeallergi som ikke ble påvisst før 15! Mnd gammel, øreproblemer osv.. Det er grunnen til at hun har blitt dullet med,, (plus en mamma som er optimistisk og tror at det går seg til) men nå er de friske begge to. Spiser godt på dagen osv.. Så vurdere virkelig å være litt streng med dem slik at de skjønner at nå er det natt. Mine er født premature og har også hatt melkeallergi, vært veldig urolig barn og jente mi ville ikke legge på seg. All løste seg da de sov hele natten. Melkeallergien har de fremdeles da. De ble mer fornøyde på dagene, gikk opp i vekt og utviklet seg bedre motorisk. Jeg fikk rådet av en barnepsykolog, forde jeg er alene med de og kan ikke gå å bære begge rundt på nettene slik jeg gjorde. Måtte og ha en metode som ikke slet meg helt ut, for da er det lett å bli inkonsekvent. Med en toåring er ikke dette så lett. null oppmerksomhet og rett tilbake i seng. Ikke noe mat kos eller andre nødvendigheter, Skjønner godt dere er sliten. Grenser er grenser- barn finner ikke ut av dette selv. Anonymous poster hash: ada3b...6aa
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #9 Skrevet 28. desember 2013 Barna våre deler rom, nesten to år i mellom de. Eldste sover hele natta da. Flyttet yngste inn da han var åtte måneder, da begynte han også å sove hele natta. Sov ikke hele natta da han delte med oss. Det hender vi er inne med smokk. I begynnelsen tullet eldste så mye med minste at vi la eldste inn i vår seng. Det likte h*n ikke. Fikk alltid to advarsler før vi flyttet h*n. Etterhvert gikk det seg til og nå går det helt strålende, over all forventning. Hender vi må inn å hjelpe minste med smokk, eldste sover som en stein. Anonymous poster hash: 8305d...57e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #10 Skrevet 28. desember 2013 Her legger vi minste på rommet deres, o eldste i vår seng. Så bærer vi bare eldstemann inn i sin seng når vi skal legge oss. Fungerer som gull at begge våre skal sovne på samme rom er derimot et ganske håpløst prosjekt..De sovnet greit i dag, men da var jeg der hele tiden. Gjorde som vanlig med lillesøster.. Bysset henne til hun sovnet å la henne nedi. I mellomtiden hadde storesøster roet seg og så satt jeg med henne til hun sovnet.. Men jeg orker ikke gjøre dette vær kveld.... Det blir jo veldig vanskelig om du skal være nødt å bysse henne i søvn hver kveld... hun er jo ikke så liten lenger. Barn må jo lære seg å sovne selv. Anonymous poster hash: 1c163...2d5
mbea Skrevet 29. desember 2013 Forfatter #11 Skrevet 29. desember 2013 I dag fikk jeg pappaen til å legge di, og han bysser ikke lillesøster. Hun sovnet med litt protester, men han var inne hos de hele tiden. Så nå får vi se hvordan deg går... ;/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå