Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Synes enkelte "unge mødre/unge damer" forlover seg, bare for å forlove seg? Men så gifter de seg aldri? Det blir slutt, de forlover seg igjen... En av de treffer en annen? De forlover seg på nytt?? Why? Anonymous poster hash: 11eb5...812
jostine Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Har heller aldri skjønt poenget med å være forlovet i 5 år osv...
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Sikkert fordi det høres kult ut Anonymous poster hash: 02ca6...189
Berta_78 Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Jeg mener virkelig fra bunnen av mitt hjerte at det får være opp til det enkelte par hva de legger i det. Det vanlige er at en forlovelse ender med et ekteskap.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #5 Skrevet 28. desember 2013 Ikke bare de helt unge som gjør dette. Har en venninne som forlovet seg etter noen år sammen med mannen. De fikk to barn. Noen år etter siste barnet forlovet de seg. Vil tro det minst ti år siden (minst!), men de er fremdeles forlovet og samboere uten at de har giftet seg. For meg virker det pussig, men det er deres valg. De tar i hvert fall løftene sine og hverandre alvorlig, er gode mot hverandre og barna, og det er det viktigste For de som forlover seg bare for "gøy", det har jeg ikke sansen for.... Forlover man seg er det fordi man tror man har møtt den man ønsker å leve resten av livet med, og ønsker å gifte seg med. Jeg ser personlig ikke hensikten med å forlove seg uten å gifte seg. Anonymous poster hash: 392a4...323
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #6 Skrevet 28. desember 2013 For meg skal man ikke forlove seg før man har bestemt seg for å gifte seg. Fra "gammelt" av het det vel innen et år. Vi forlovet oss først etter 14 år sammen og giftet oss 8 mnd etter forlovelsen😊 Anonymous poster hash: 87828...ee8
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #7 Skrevet 28. desember 2013 Er så enig. Jeg snakket en gang med en venninne om dette. Den gang var hun 18 år gammel og nok litt umoden. Hun hadde nok ikke svart det samme i dag. Jeg: Skal du gifte deg? Gratulerer. Hun: Nei, jeg har kun forlovet meg. J: Hva? Skal du ikke gifte deg? Hvorfor har du forlovet deg da? H: Fordi jeg har lyst. . J: Du kan jo ikke forlove deg hvis ikke du har tenkt å gifte deg. Hun ga seg ikke. Anonymous poster hash: 713f2...f6a
rytme Skrevet 28. desember 2013 #8 Skrevet 28. desember 2013 Hehe. Jeg er enig. Det er ikke det at det må være en tidsfrist, men at det bør være planen å faktisk gifte seg, ikke "forlove seg og så se hva som skjer"
rytme Skrevet 28. desember 2013 #9 Skrevet 28. desember 2013 Men er uenig i at det gjelder unge mer enn eldre...
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #10 Skrevet 28. desember 2013 Litt snodig utvikling dette ja Det var jo opprinnelig sånn at mannen fridde, og fikk han ja var paret forlovet frem til bryllupet, som skulle stå innen et år. I dag frir man ikke, man spør om man skal forlove seg, hehe. Jeg er nok litt gammeldags, for om noen forteller meg at de har forlovet seg spør jeg automatisk når bryllupet skal stå, for i min verden er man ikke forlovet før man har bestemt seg for å gifte seg og satt en dato for det. Forlovelsestiden er den tiden man planlegger og venter på bryllupet etter at man har bestemt seg for å giftes. Anonymous poster hash: 2bc1a...36f
Appelsinpiken Skrevet 28. desember 2013 #11 Skrevet 28. desember 2013 Vi er forlovet, og har vært det et par år. Satte ingen dato når vi forlovet oss, men såg for oss bryllup i løpet av et par år. Men med 2 små barn og nytt hus så har det bare ikke passet ennå. Vi prøver igjen neste år
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #12 Skrevet 28. desember 2013 Vi forlovet oss for åtte år siden. Planen var å gifte oss på sommeren ca halvannet år etter. Da ble samboeren min veldig syk, det går bedre, han er i jobb nå, men er ikke 100 % seg selv enda. Vi har fått et barn til, men han ønsker ikke å gifte seg før han er helt frisk. Er det da slik at vi ikke burde forlovet oss? Man vet jo aldri hva som skjer? Anonymous poster hash: a444e...898
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #13 Skrevet 28. desember 2013 Vi forlovet oss for åtte år siden. Planen var å gifte oss på sommeren ca halvannet år etter. Da ble samboeren min veldig syk, det går bedre, han er i jobb nå, men er ikke 100 % seg selv enda. Vi har fått et barn til, men han ønsker ikke å gifte seg før han er helt frisk. Er det da slik at vi ikke burde forlovet oss? Man vet jo aldri hva som skjer? Anonymous poster hash: a444e...898 Men da har dere jo en grunn til at bryllupet ble utsatt, dere forlovet dere ikke bare for forlovelsen sin skyld uten å ha planer om bryllup (som HI startet denne tråden med å beskrive) så jeg skjønner ikke hvorfor du føler deg truffet? Anonymous poster hash: 2bc1a...36f
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #14 Skrevet 28. desember 2013 kusinen min var/er sånn... vært forlova med omtrent alle hun har vært sammen med:P eller hun har vært forlova minst to ganger hvert fall.. hun er/var forlovet med han hun er sammen med nå, men har kastet ringen minst en gang og har sagt til meg at hun ikke vil gifte seg. søsteren min var forlovet i 8 år før hun giftet seg:) jeg er av den typen som mener man skal gifte seg MAX 2 år etter forlovelsen! Anonymous poster hash: c3dce...00e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå