Gå til innhold

Med fare for å høres prippen og kjedelig ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tre barn som er forholdsvis små. Full jobb, deltidsstudier, hus og hjem. Har ikke drukket meg full siden jeg var 18. Ser at damer over 30 i omgangskretsen, med både 3 og 4 barn praktiserer noe som heter "ut og DRIKKE", altså ikke ut og kose seg, ut og danse, ut med venninner, men nettopp ut og drikke. Annenhver helg. Fire av dem er alenemødre med barn som ikke har samvær med sin far, dvs de må skaffe barnevakt for å dra og drikke seg dritings 2 ganger i måneden.

Er det noe som er veldig vanlig, er det jeg som er unormal som ikke har denne livsstilen???

Anonymous poster hash: 8ff3c...44c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er som deg, og syns det er helt på trynet at voksne mennesker, kvinner som menn, skal ut å drikke hver måned. Sånt hører til tenårene etter min mening.

Anonymous poster hash: ee8ed...b9b

Skrevet

Det er ikke vanlig nei.. Det er kanskje vanlig blant tenåringsmødre som er alene, som enten får hjelp annenhver helg fra barnefar eller fra egen mor så man får vært litt ung samtidig som man har barn, men ikke når man over 30..

Skrevet

Jeg har ikke denne livsstilen jeg heller. Men tenker at det er bedre at de skaffer barnevakt og drar ut og drikker, enn å sitte aleine med flaska etter leggetid mens barna er hjemme, hvis behovet for å drikke seg drita er så stort.

Anonymous poster hash: fd77f...238

Skrevet

Det er vanlig begge deler.

Skrevet

Hehe nei det er ikke du som er unormal.

Ingen av mine venninner går 'ut og drikker' i helgene, høres harry ut.

Skrevet

Jeg forstår heller ikke de fremdeles holder på med all denne drikkingen og ut på byen så ofte. Men hver sin smak.

At de du forteller om skaffer barnevakt for å gå ut og drikke seg dritings høres rart ut for meg! Drikker de seg dritings er de jo egentlig ikke i stand til å ta seg av barna sine dagen derpå slik barna fortjener.

Hvis jeg skal ut og noen spør meg om jeg skal drikke så kan jeg godt svare ja, men jeg går ikke ut for å drikke, jeg går ut for å ha det moro, være med venninner og å danse. Og "drikkingen" min begrenser seg så jeg er aldri full lenger.

Anonymous poster hash: 0449f...262
Skrevet

Jeg ble ferdig med den perioden før jeg fikk barn, men gidder ikke dømme de som gjør det... selv om jeg aldri hadde giddi selv :) 

Skrevet

Så det er vanlig at voksne folk som er foreldre går ut KUN med den hensikt å bli dritings? Hva er poenget?

Skrevet

Jeg er 35 år og har flest mødre i min omgangskrets. De er mellom 25 og 40 år, ingen av dem er noen fyllefanter som drar på byen flere ganger i måneden. Alle studerer eller jobber, har barn, hus og hjem, fritidsinteresser, jobber frivillig osv. Færreste som har tid og ork til å feste så ofte.

Anonymous poster hash: ad5b0...4b9
Skrevet

Jeg forstår heller ikke de fremdeles holder på med all denne drikkingen og ut på byen så ofte. Men hver sin smak.

At de du forteller om skaffer barnevakt for å gå ut og drikke seg dritings høres rart ut for meg! Drikker de seg dritings er de jo egentlig ikke i stand til å ta seg av barna sine dagen derpå slik barna fortjener.

Hvis jeg skal ut og noen spør meg om jeg skal drikke så kan jeg godt svare ja, men jeg går ikke ut for å drikke, jeg går ut for å ha det moro, være med venninner og å danse. Og "drikkingen" min begrenser seg så jeg er aldri full lenger.

Anonymous poster hash: 0449f...262

Barnevakta er som regel besteforeldre eller venninne som har ungene til langt ut på formiddag/ettermiddag selvfølgelig.

Skrevet

Så det er vanlig at voksne folk som er foreldre går ut KUN med den hensikt å bli dritings? Hva er poenget?

Vel, jeg kan vel ikke uttale meg om hensiktene deres, siden jeg ikke tilhører den kategorien selv. Men jeg kjenner mange som går ut for å drikke, ja.

Skrevet

Syns ikke du høres hverken prippen eller kjedelig ut, jeg er nok hakket verre da jeg syns drikking og ut på byen annenhver helg høres ut som straff :P

Skrevet

Det er lenge siden jeg har vært ut på byen for å si det sånn, men jeg er gift og vi har det fint sammen her hjemme.

Hadde jeg vært singel så skal du ikke se bort i fra at jeg hadde tatt meg en tur ut i måneden får å drikke med venner. Hvorfor? For å ha det gøy rett og slett. Nå tenker jeg ikke på å bli dritings da, og ikke skjønne noen ting men å bli litt sjanglete er nå lov mener jeg.

Det må være utrolig tøft å være aleneforeldre så litt avkobling med alkohol og venner er helt legitimt.. så lenge barna har det bra med andre omsorgspersoner selvsagt!

Skrevet

Nå er jeg gift med barnefar, da, men vi har barnefri av og til. Da spiser vi god mat og tar oss en fest. Reklamerer det ikke på facebook, da. Men syns det er viktig å være litt kjærester av og til.

Anonymous poster hash: b3580...c6e
Skrevet

Vi er en venninnegjeng som drar på byen, vi sier ikke at vi skal ut og drikke, men det er jo underforstått... Vi er alenemødre i alderen 28-37 år, og vi har alt fra 1 til 4 barn hver..

Jeg drikker en flaske vin en lørdag kanskje annenhver måned før vi drar ut, da har jeg barnefri og ikke ansvar for andre enn meg selv. Mens andre drikker en flaske vin mens de er hjemme, barna er våkne og de har ansvar for barn. Syns faktisk ikke det er noe bedre.

Jeg møter MASSE kjentfolk, både gifte og single i alle aldre når vi er ute, så det er like vanlig som uvanlig å være full på byen etter fylte 30....

Anonymous poster hash: 26381...233
Skrevet

Jeg er 35 år, har tre små barn, har ingen utdannelse, hadde en god jobb i staten, blitt syk. Heller aldriute å drikker, men mange mener jo vi med sykdom bare er en kvise på andres ræv og ikke bør uttale seg om hva som er normalt ;)

Anonymous poster hash: 3638b...8db

Skrevet

Folk er forskjellig. Jeg er typen som kan kose meg på byen en gang i mnd om jeg har mulighet. Jeg liker det! Jeg tar ikke helt av, men sitte i en bar å prate rør med venner og drikke meg full, og gå hjem og legge meg, jeg nyter det!

Skrevet

Og ja, toppen av galskap, jeg sier itillegg at jeg skal ut å drekke:)

Skrevet

Å drikke seg dritings er vel ikke vanlig men å dra ut på byen og ta noen øl er vel ganske vanlig. Hvorfor ikke liksom? Barna har det sikkert morro på overnatting hos besteforeldrene en gang i mnd. Skjønner godt at alene mødre/fedre tar seg en bytur innimellom.

Skrevet

Vil gjerne ut en tur, har ikke vært på en skikkelig fest på to år. Har vært på festligheter to ganger i år (bursdag og middag)og hjemme klokka 24, men ikke blitt full. Skulle egentlig i kveld men det skar seg og nå er jeg sur.

To ganger i mnd hadde jeg ikke greid men hadde jeg bare fått en fin og morsom fest i året hadde jeg vært fornøyd.

Anonymous poster hash: 3807f...ee4

Skrevet

Det er lenge siden jeg har vært ut på byen for å si det sånn, men jeg er gift og vi har det fint sammen her hjemme.

Hadde jeg vært singel så skal du ikke se bort i fra at jeg hadde tatt meg en tur ut i måneden får å drikke med venner. Hvorfor? For å ha det gøy rett og slett. Nå tenker jeg ikke på å bli dritings da, og ikke skjønne noen ting men å bli litt sjanglete er nå lov mener jeg.

Det må være utrolig tøft å være aleneforeldre så litt avkobling med alkohol og venner er helt legitimt.. så lenge barna har det bra med andre omsorgspersoner selvsagt!

Jeg har vært aleneforelder selv, uten noe særlig avlastning, barna hadde ikke noe samvær med sin far. Likevel har jeg aldri hatt trangen til å drikke.

Skrevet

Jeg har vært aleneforelder selv, uten noe særlig avlastning, barna hadde ikke noe samvær med sin far. Likevel har jeg aldri hatt trangen til å drikke.

Neivel, og med det mener du? At ingen andre heller ikke skal føle trangen til det? At du er bedre enn de som har  det? Folk er forskjellige

Skrevet

Neivel, og med det mener du? At ingen andre heller ikke skal føle trangen til det? At du er bedre enn de som har  det? Folk er forskjellige

Nei, jeg bare skjønner ikke sammenheng mellom det at man drikker og at man har det tøft. De som drikker fordi de har hatt det tøft, for å glemme det tøffe livet, har alkoholproblem. Noe disse damene i omgangskretsen min ikke har. Selvfølgelig mener jeg ikke at jeg er bedre enn dem, bare synes argumentet var dumt. Mange har det tøft uten at de bruker alkoholen for å døyve smerten.

Skrevet

Nei, jeg bare skjønner ikke sammenheng mellom det at man drikker og at man har det tøft. De som drikker fordi de har hatt det tøft, for å glemme det tøffe livet, har alkoholproblem. Noe disse damene i omgangskretsen min ikke har. Selvfølgelig mener jeg ikke at jeg er bedre enn dem, bare synes argumentet var dumt. Mange har det tøft uten at de bruker alkoholen for å døyve smerten.

Jeg skrev "avkobling" og "å ha det gøy med venner". Ikke ut å drikke for å glemme at man har det tøft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...