Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 I et vanlig temperert rom. Anonymous poster hash: 8354c...fec
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Hva er dette for et spørsmål?? Men ok, ganske raskt faktisk. Ettersom jeg har erfart er de gjerne kalde etter 1 time eller så. Men jeg har faktisk opplevd en som hadde høy feber før han døde, og han var varm i flere timer etterpå! Ekkelt. Anonymous poster hash: 18997...8cc
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Hvorfor er dette et spørsmål du reagerer på? Spør fordi jeg fant min bestefar død og er usikker på hvor lenge han kan ha ligget siden han ikke var helt kald. HLR hjalp ikke. Anonymous poster hash: 8354c...fec
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Jeg må spørre. Har du drept noen? Anonymous poster hash: 1d2f7...532
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 28. desember 2013 #6 Skrevet 28. desember 2013 Kondolerer hi, så trist Eneste jeg vet er at om man ligger for døden så blr man kald på føttene før man dør.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #7 Skrevet 28. desember 2013 Hvorfor er dette et spørsmål du reagerer på? Spør fordi jeg fant min bestefar død og er usikker på hvor lenge han kan ha ligget siden han ikke var helt kald. HLR hjalp ikke. Anonymous poster hash: 8354c...fec Vet ikke, men det var et rart spørsmål å stille. Jeg forstår det derimot bedre når du forteller om bestefaren din. Det er ikke sikkert han har ligget så lenge. Om han ikke hadde teppe eller noe over seg kan det være snakk om kort tid. Var han stiv i kroppen feks? Anonymous poster hash: 18997...8cc
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #8 Skrevet 28. desember 2013 De blir kalde veldig fort. Kondolerer ❤ Anonymous poster hash: 368ff...abc
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #9 Skrevet 28. desember 2013 Hvorfor er dette et spørsmål du reagerer på? Spør fordi jeg fant min bestefar død og er usikker på hvor lenge han kan ha ligget siden han ikke var helt kald. HLR hjalp ikke. Anonymous poster hash: 8354c...fec Vet ikke, men det var et rart spørsmål å stille. Jeg forstår det derimot bedre når du forteller om bestefaren din. Det er ikke sikkert han har ligget så lenge. Om han ikke hadde teppe eller noe over seg kan det være snakk om kort tid. Var han stiv i kroppen feks? Anonymous poster hash: 18997...8cc Kondolerer. Huden blir ganske raskt kald. Når de sjekker vil de sjekke kjernetemperatur. Huden vil raskt føles litt voksaktig og kjølig. Rigor mortis (dødsstivhet) inntreffer etter 2-5 timer og avtar igjen etter 1-3 dager. Har han ligget så lenge at stivheten har sluppet vil det være en veldig spesiell søtlig rar lukt i rommet. Håper jeg kunne hjelpe. Anonymous poster hash: 1d2f7...532
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #10 Skrevet 28. desember 2013 Han var ikke stiv i kroppen, men lå uten teppe og begynte som sagt å bli kald. Tvilen kommer jo i ettertid om han kunne vært reddet. Det ble IKKE utført hlr skulle det stå lengre oppe. Takk for kondolanser. Han var en gammel mann så det var ikke uventet, men et sjokk likevel. Anonymous poster hash: 8354c...fec
Gjest suzette Skrevet 28. desember 2013 #11 Skrevet 28. desember 2013 Trur hu har d. Usmakelig kommentar!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #12 Skrevet 28. desember 2013 Han var ikke stiv i kroppen, men lå uten teppe og begynte som sagt å bli kald. Tvilen kommer jo i ettertid om han kunne vært reddet. Det ble IKKE utført hlr skulle det stå lengre oppe. Takk for kondolanser. Han var en gammel mann så det var ikke uventet, men et sjokk likevel. Anonymous poster hash: 8354c...fec Huff. Skjønner hvordan du har det. En fryktelig opplevelse. Det høres ut som din kjære bestefar fikk forlate verden under en hvil. Vær glad for at han fikk gå på denne måten. Ingen trøst, men etter å ha jobbet med mennesker på dødsleiet hvor de kjemper i dagevis mot døden så må det være fint å hvile middag og aldri våkne mer. Anonymous poster hash: 1d2f7...532
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #13 Skrevet 28. desember 2013 Han var ikke stiv i kroppen, men lå uten teppe og begynte som sagt å bli kald. Tvilen kommer jo i ettertid om han kunne vært reddet. Det ble IKKE utført hlr skulle det stå lengre oppe. Takk for kondolanser. Han var en gammel mann så det var ikke uventet, men et sjokk likevel. Anonymous poster hash: 8354c...fec Huff. Skjønner hvordan du har det. En fryktelig opplevelse. Det høres ut som din kjære bestefar fikk forlate verden under en hvil. Vær glad for at han fikk gå på denne måten. Ingen trøst, men etter å ha jobbet med mennesker på dødsleiet hvor de kjemper i dagevis mot døden så må det være fint å hvile middag og aldri våkne mer. Anonymous poster hash: 1d2f7...532 Signerer! Anonymous poster hash: 18997...8cc
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #14 Skrevet 28. desember 2013 Jeg steller mange døde i jobben min og vi steller sjelden før det har gått 2 timer etter døden inntraff og da er de fortsatt varme på den siden som har ligget ned mot sengen (som oftest ryggen). Ikke plag deg selv med slike tanker, husk at om en skal ha en fair mulighet til å redde noen bør god HLR utføres innen minutter etter hjertet stoppet (kilde www.nrr.org). Ofte (ikke alltid) er det liten sjanse for vellykket HLR om det har gått mer enn ti minutter fra døden inntraff til god HLR ble startet (unntak finnes). Kondolerer! Anonymous poster hash: a9944...aa8
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #15 Skrevet 28. desember 2013 Takker for kondolanser. Skjønner at spørsmålet virker morbid. Han døde mens han sov. Det er godt å høre at dere med erfaring mener at det er den beste måten. Men tankene og tvilen kommer snikende likevel. Enn hvis? Har jo lært på skolen at man skal begynne HLR uansett når man finner noen bevisstløs, men det virket så fånyttes siden han begynte å bli kald. Vil anta at han hadde ligget lengre enn ti minutter da? Anonymous poster hash: 8354c...fec
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #16 Skrevet 28. desember 2013 Jeg holdt pappa i hånden da han døde på sykehuset. Etter en kort stund ble han kald, varmeste plassen var hjertet. Helt grusomt. Anonymous poster hash: 63006...fce
Hjertefru Skrevet 28. desember 2013 #17 Skrevet 28. desember 2013 Er sykepleier. Jobber med eldre , og har lært at his denne gruppa må en nesten være der og se at vedkommende faller om og så begynne med førstehjelp. Selv da er det liten sjans for vellykket gjenoppliving. Den sjansen vi har blir enda mindre når personen bikker 80 og er nesten ikkeeksisterende v 90. Ikke plag deg selv med dette. Høres ut som din bestefar fikk en fin død. Håper jeg også får vandre som han når min tid kommer . En annen sak er at enkelte blir gjenopplivet kun til en kort, men smertefull dødskamp. Men det er en annen diskusjon. Klem til deg.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #18 Skrevet 28. desember 2013 Kondolerer❤️ Alle skal dø en gang, og din bestefar har vært heldig spør du meg. Han har et langt liv bak seg, og døde sannsynligvis mens han sov, uten smerter. Synes du skal forsøke å tenke på det istedenfor. Min onkel på 50 døde av hjerteinfarkt. "Alle" sa at om han mot alle odds hadde overlevd, hadde han mest sannsynlig blitt hjernedød. Ikke det man ønsker for sine kjære når alternativet ikke er å bli frisk igjen. Anonymous poster hash: 53423...94f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå