Gå til innhold

Kvinner må jobbe mer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hva syns dere om synspunktene som kommer frem i denne artikkelen?

http://m.db.no/2013/12/28/nyheter/innenriks/samfunn/maktpanelet/makt2013/30931353/

Jeg er jo 100 % enig med hva hun sier her, men det virker også som mange her inne mener at det er en menneskerett å få jobbe deltid fordi man har lyst.

Syns også det er kjempebra hvis arbeidsgivere er mer selektive med å tillate ansatte å ha deltidsstillinger hvis det ikke er noen spesiell årsak til det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg er litt delt. Jeg er enig i det hun sier, og enig i at man bør jobbe mer. Men, i dagens samfunn med alle krav som stilles er det vanskelig å skule klare en jobb på 200%. Jobber fullt selv, og det kjøret som er er virkelig ikke til å holde ut. Økonomi spiller en stor rolle for mange, men for de som ikke trenger å bekymre seg for det er det enkelt å la være.

Å skulle ha styringsrett på hvorvidt kvinner skal jobbe fullt eller ikke tror jeg ikke er gjennomførbart, men de kan jo prøve.

Hverdagen er hektisk, menn tjener mest, kvinnene må ta støyten. Sånn har det blitt, desverre.

Skrevet

Kanskje vi må jobbe mer, men hvordan i alle dager kan jeg gjøre det når jeg ikke får meg noe fast stilling? Bor på en liten plass hvor det nesten er umulig å få seg full jobb. Skulle så inderlig ønske jeg kunne jobbe mer- men det er umulig hvis jeg vil bli boende her.

Så før dem åpner skravla, burde dem sjekke hvor mange som faktisk ønsker mer jobb enn dem allerede har!

Anonymous poster hash: 189e3...f55

Skrevet

Før vi fikk barn, jobbet jeg ca 14 timer hver dag, men sier seg selv at det ikke er mulig med barn. Jeg savner den jobben jeg hadde, men livet er mye bedre med våres god jente :) jeg kommer jo aldri til og kunne jobbe sånn igjen.

Anonymous poster hash: b24ec...f43

Skrevet

Jeg mener det er en menneskerett å få bestemme selv hvor mye man vil jobbe.

Anonymous poster hash: 77f61...68f

Skrevet

Jeg skulle gjerne jobbet 100% jeg, men når jeg ikke får større stilling og er avhengig av ekstravakter osv er det ikke så enkelt. De vil vi skal jobbe, gi oss jobb da! Det er helt tragisk at man må flytte til storbyer for å få seg skikkelig jobb.

Anonymous poster hash: 5ebb9...99f
Skrevet

Jeg jobber skift og det er jammen ikke lett å kombinere med det å ha barn, nesten alt de er med på krever at foreldre stiller opp. Det er dugnader, det er foreldredrevede cup'er og andre arrangementer, det er foreldre som skal trene barna (gratis), det er foreldre som skal være assistenter på alt fra turntrening til speideren, det skal møtes opp på kveldsskole, arrangementer i skole og barnehage for å samle inn penger til fattige og liste fortsetter og fortsetter og fortsetter. Nei, det er ikke mulig å kjøpe seg fri, har du barn på turningen må du stille opp og kan du ikke stille opp må du finne noen som kan stille for deg!

Sånn som ting er lagt opp her i landet må man jo nesten slutte jobbe for å følge opp ungene, for ikke nok med at det forventes at vi stiller på alt barna er med på, det skal også dannes foreldrenttverk, holdet mamma, pappa og foreldrekvelder med sosialt samvær uten barn osv osv. Vi som har 4 barn har jo knapt tid til å jobbe ;)

Jeg er for dyrere fritidsaktiviteter med skolerte trenere som får lønn for å trene dem, mindre dugnad og mindre "mas", da kunne vi foreldre i større grad samkjørt barna våre til trening og stått på sidelinjen og heiet de frem når det var konkurranser isteden for å svettende arrangere hele greia.

Anonymous poster hash: 3ca08...c33
Skrevet

Bullshit.

Anonymous poster hash: cee4c...fcc
Skrevet

Bullshit.

Anonymous poster hash: cee4c...fcc

Det var jo et konstruktivt innspill.... :)

Skrevet

Enig med deg i det, hvis man får til det uten å motta en eneste krone i støtte fra staten.... (Eller er avhengig av mannen sin)

Skrevet

Enig med deg i det, hvis man får til det uten å motta en eneste krone i støtte fra staten.... (Eller er avhengig av mannen sin)

hihi, skulle akkurat til å svare det samme!

Anonymous poster hash: f3f36...20f

Skrevet

Synes dette må være opp til hver enkelt å avgjøre selv. Noen setter karrieren høyt, mens andre velger å prioritere familie og tid med barna. Synes begge deler er helt greit, Liker ikke dette med at alle må gjøre det samme eller være like, familier er forskjellige. Jeg er hjemmeværende husmor selv. Noen mener nk jeg burde vruke min utdannelse og komme meg ut i arbeid da helse og omsorgsektoren skriker etter flere hender, men innil videre så blir jeg hjemme med barna.

Etterhvert kommer jeg til å jobbe litt deltid og når barna blir store trolig fulltid. Jeg har ingen ambisjoner om ledelse eller stor karriere, ser de som sitter i de stillingene blir tynet, så har ingen hast. Høy lønning trenger jeg ikke, har hus, lute gjeld og et meget sterkt ekteskap jeg vet varer fordi vi aldri har noen konflikter, samlivet er gidt og vi har tid til hverandre.

Jeg vil i hvertfall ikke la meg diktere til hva som er riktig for meg og min familie i hvertfall, det vet vi best selv.

Anonymous poster hash: d3a77...280

Skrevet

Synes dette må være opp til hver enkelt å avgjøre selv. Noen setter karrieren høyt, mens andre velger å prioritere familie og tid med barna. Synes begge deler er helt greit, Liker ikke dette med at alle må gjøre det samme eller være like, familier er forskjellige. Jeg er hjemmeværende husmor selv. Noen mener nk jeg burde vruke min utdannelse og komme meg ut i arbeid da helse og omsorgsektoren skriker etter flere hender, men innil videre så blir jeg hjemme med barna.

Etterhvert kommer jeg til å jobbe litt deltid og når barna blir store trolig fulltid. Jeg har ingen ambisjoner om ledelse eller stor karriere, ser de som sitter i de stillingene blir tynet, så har ingen hast. Høy lønning trenger jeg ikke, har hus, lute gjeld og et meget sterkt ekteskap jeg vet varer fordi vi aldri har noen konflikter, samlivet er gidt og vi har tid til hverandre.

Jeg vil i hvertfall ikke la meg diktere til hva som er riktig for meg og min familie i hvertfall, det vet vi best selv.

Anonymous poster hash: d3a77...280

Husk bare på at det ikke er lett å få fulltidsstilling i helsevesenet og du som har vært hjemme i mange år kommer nok bakerst i køen.

Anonymous poster hash: df68c...ab8

Skrevet

Folk som har barn og jobber fullt og vel så det, kan ikke bry seg mye om barna sine. Lurer på hvorfor sånne folk får barn i utgangspunktet......

Anonymous poster hash: 15336...e09

Skrevet

Forutsatt at man kan forsørge seg selv.

I området jeg vokste opp er det mange (mine barndomsvenninner bl a) som ikke gidder å jobbe fullt men som like fullt gidder å ta imot trygd, jobbe som dagmamma (svart) osv. Jeg mener ikke det er en menneskerettighet når det er på den måten.

Men om man

Anonymous poster hash: 7dc9a...4d4

Skrevet

Sorry, litt rask der, men så lenge man kan klare seg selv så er det opp til den enkelte:)

Anonymous poster hash: 7dc9a...4d4

Skrevet

Jeg er enig med henne, men det er ikke bare kvinnenes arbeidsinnsats som bør endres. Men bør presses til å ta sin del av ansvaret på hjemmebane og de over 60 må presses til å stå i jobb mye lengre. Det er ingen grunn til å gi friske mennesker på 65 penger fra staten for å gå hjemme eller farte rundt i verden halve året når de kunne gjort en god jobb for samfunnet.

Anonymous poster hash: ec6b7...ea0

Skrevet

Hvilken rolle spiller det om man er avhengig av mannens inntekt da?

Skrevet

Hvilken rolle spiller det om man er avhengig av mannens inntekt da?

Fordi da er man ikke i stand til å forsørge seg selv 100%

Skrevet

Hvilken rolle spiller det om man er avhengig av mannens inntekt da?Anonymous poster hash: 77f61...68f

Fordi da er man ikke i stand til å forsørge seg selv 100% Anonymous poster hash: df68c...ab8
Gjør det noe da? Det går da ikke ut over noen det?

Skrevet

Ein må sjå vidare enn si eiga stue. Kven skal yte tenestene vi tek for gitt om friske mennesker utan særlig omsorgsbyrde synes dei fortjenar ekstra mykje fritid?

Det bør absolutt bli vanskeligare å få deltidsstilling utan god grunn.

Skrevet

Hvilken rolle spiller det om man er avhengig av mannens inntekt da?Anonymous poster hash: 77f61...68f

Fordi da er man ikke i stand til å forsørge seg selv 100% Anonymous poster hash: df68c...ab8
Gjør det noe da? Det går da ikke ut over noen det?

Ikke der og da. Men hva om mannen plutselig drar sin kos? Hvordan skal et menneske med tre barn og 15 000 i inntekt få alt til å gå rundt uten å involvere NAV?

Skrevet

Folk som har barn og jobber fullt og vel så det, kan ikke bry seg mye om barna sine. Lurer på hvorfor sånne folk får barn i utgangspunktet......

Anonymous poster hash: 15336...e09

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge.

Så det å bidra til samfunnet, og sørge for en stabil økonomi for familien sin gjør at man ikke bryr seg om barna sine?

Så det å lære barna at man ikke trenger å jobbe for å oppnå noe er unødvendig da eller?

Skrevet

Enig. Mener vi alle har plikt til å bidra til velferdssamfunnet som vi alle nyter godt av! Og mener den plikten er større enn retten til å velge å bidra mindre. Alle må jo dra lasset, og være gode rollemodeller for barna. Har snart fire barn, vi jobber begge fulltid.

Skrevet

Gjør det noe da? Det går da ikke ut over noen det?Anonymous poster hash: 77f61...68f

Ikke der og da. Men hva om mannen plutselig drar sin kos? Hvordan skal et menneske med tre barn og 15 000 i inntekt få alt til å gå rundt uten å involvere NAV? Anonymous poster hash: df68c...ab8
Da må man jo selvfølgelig jobbe mer, om det skulle skje. Men, om man har en mann som tjener godt og kan jobbe redusert, så ser jeg virkelig ikke problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...