Gå til innhold

Dikemark i Asker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det er fint område? Greit for barn å vokse opp? Mye grøntareale?

Anonymous poster hash: 77aee...e22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor selv i Asker, og synes Dikemark er veldig fint. Mye grønt ja, og veldig barnevennlig. Men sinnsykehusene der er skumle :(

Anonymous poster hash: 85ec4...16f

Skrevet

Jeg trodde det var sinnsykehuset som het dikemark jeg, ikke at det var et sted :P 

Skrevet

Det er et sted i Asker, hvor sykehusene ligger :) Bor ikke du i Oslo da, Bustetroll??

Skrevet

Det er et sted i Asker, hvor sykehusene ligger :) Bor ikke du i Oslo da, Bustetroll??

Trenger ikke vite det selv om man bor i Oslo. :-) Jeg visste ikke det...

Skrevet

Jo, eller, rett utenfor nå, men født og oppvokst på Røa.

Hadde et familiemedlem som bodde "På dikemark", så jeg har alltid bare forbundet Dikemark, med den bygningen hun, og resten av de "gale" bodde i.. Aldri visst at selve stedet heter dikemark

Skrevet

Er oppvokst og bor i Asker. Dikemark har kommet seg de siste årene, men har i mange år vært et belastet område i kommunen. Personlig kunne jeg ikke tenkt å bo der da det ligger for langt ut, for langt fra sjøen og nærheten til sinnsykehuset.

Anonymous poster hash: b77e9...929

Skrevet

Og dessuten, så er jo ikke Asker Oslo! :P

Skrevet

Nei, men jeg trodde man hadde litt kunnskap om stedene rett i nærheten av der man bor, i det minste..

Skrevet

Fint på Dikemark. Flott ridesenter har de også. 

Anonymous poster hash: 72a26...292
Skrevet

Nei, men jeg trodde man hadde litt kunnskap om stedene rett i nærheten av der man bor, i det minste..

Joda, jeg har kunnskap om stedene i nærheten der jeg bor. Dvs Oslo, og Bærum. Ikke langt uti et lite sted i asker. 

Skrevet

Asker er ikke akkurat langt unna Oslo. 20min kjøring er rett i nærheten. Greit med litt geografi-kunnskap..!

Skrevet

Asker er ikke akkurat langt unna Oslo. 20min kjøring er rett i nærheten. Greit med litt geografi-kunnskap..!

Hva er det med deg da? Er det virkelig så provoserende for deg at en fremmed ikke har stålkontroll på alle småstedene i 30 minutters omkrets rundt seg?!

Hi: slenger meg på de andre, blitt bedre med årene, men fremdeles belastet.

Skrevet

Jada, jeg vet godt hvor det er, jeg var der hver Søndag som barn for å besøke hun som bodde der. Men selve mentalsykehuset hun bodde på, het jo dikemark. Så derfor trodde jeg det bare var bygget, som het dikemark, ikke at selve stedet het det. Skjønner? 

Skrevet

Og dessuten, så er jo ikke Asker Oslo! :P

Nei, ikke sant??? Er jo ikke det. ;-)

Skrevet

Uæææ nå husker jeg bare tilbake på tiden da vi var en gjeng ungdommer der en natt og brøt oss inn på det nedlagte mentalsykehuset og så oss rundt. Husker det med skrekk! Masse konfidensielle papirer fløt rundt, lobotomeringsutstyr og tvangsbadekar i flere av rommene... Og en av de vi var med gikk helt i transe og ropte på en jente som visstnok hadde bodd der for over 60 år siden :/ ekkelt.

Oi sorry avsporing! Husker det var pent rundt der da :) så tommel opp for det! :)

Skrevet

Uæææ nå husker jeg bare tilbake på tiden da vi var en gjeng ungdommer der en natt og brøt oss inn på det nedlagte mentalsykehuset og så oss rundt. Husker det med skrekk! Masse konfidensielle papirer fløt rundt, lobotomeringsutstyr og tvangsbadekar i flere av rommene... Og en av de vi var med gikk helt i transe og ropte på en jente som visstnok hadde bodd der for over 60 år siden :/ ekkelt.

Oi sorry avsporing! Husker det var pent rundt der da :) så tommel opp for det! :)

Du tenker nok på Lier :P Dikemark består fortsatt :)

Anonymous poster hash: 77aee...e22

Skrevet

Uæææ nå husker jeg bare tilbake på tiden da vi var en gjeng ungdommer der en natt og brøt oss inn på det nedlagte mentalsykehuset og så oss rundt. Husker det med skrekk! Masse konfidensielle papirer fløt rundt, lobotomeringsutstyr og tvangsbadekar i flere av rommene... Og en av de vi var med gikk helt i transe og ropte på en jente som visstnok hadde bodd der for over 60 år siden :/ ekkelt.Oi sorry avsporing! Husker det var pent rundt der da :) så tommel opp for det! :)

Du tenker nok på Lier :P Dikemark består fortsatt :)Anonymous poster hash: 77aee...e22

Ja det gjør jeg nok :) der var det iallfall scary! Anbefales ikke! Masse energier jeg brukte lang tid på å få ut av systemet :)

Men da fikk jeg oppklart det :) takk!

Skrevet

Lier sinnsykehus er vakkert da. Veldig fin arkitektur.

Før i tiden utførte de diverse eksperimenter på gale mennesker der. Helt frem til 80-tallet, da det ble reagert på det og det ble stengt. Men man gjorde ting som å gi gale mennesker insulinsjokk så de fikk spasmer og havnet i koma. Så ga man dem en sukkerløsning. Etter det var den gale så rolig så. Lurer på hvorfor man sluttet med det? Det må jo være mulig å gjøre i dag på en sikker måte så pasienten ikke dør. Akkurat som med elektrosjokk. Det er også en god hjelp for folk som har en alvorlig psykisk lidelse.

Anonymous poster hash: 10a5c...1ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...