Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #26 Skrevet 2. januar 2014 Er i uke 39 og har gått opp 10kg Anonymous poster hash: bc08a...9ae
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #27 Skrevet 2. januar 2014 Synes denne ikke er så dum i forhold til å følge med vektoppgang (selvfølgelig er det store individuelle forskjeller av mange grunner, så bruk med omhu!) http://www.kidspot.com.au/weightgain/pregnancyweightgain.asp Anonymous poster hash: 6d227...750
Ennai Skrevet 2. januar 2014 #28 Skrevet 2. januar 2014 14 uker i morgen og ligger fremdeles på -1 kg. Hadde 3 uker med en del kvalme uten oppkast tidligere, så er ikke pga kvalmen. Er nok mer pga enormt dårlig matlyst. Ikke engang pinnekjøtt fristet i jula, noe som er livretten:p
hr88 Skrevet 2. januar 2014 #29 Skrevet 2. januar 2014 22 uker først ned 3 kg og gått opp 2 kg så stadig minus 1 kg:P Vekta mi døde, så må ut å kjøpe nye batterier etterpå, ikke veid meg på snart 2 uker nå, så bli spennende
DaenerysStorm Skrevet 2. januar 2014 #30 Skrevet 2. januar 2014 Veide med en annen vekt istad, og ifølge den har jeg gått ned i jula... Men tenker jeg ligger på ca samme som for 3 uker siden: Opp 7 kilo og 22+2
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #31 Skrevet 2. januar 2014 Er 17+1 og har gått opp ca 3 kilo. Er 174 cm og normalvektig. Anonymous poster hash: 411fe...43f Ojsann, må rette denne. Veiet meg i dag og har kun gått opp en kilo. De 2 ekstra kiloene ekstra var midt i julen. Litt sjokkert her, trodde ikke vekten gikk den veien når jeg er så langt på vei. Anonymous poster hash: 411fe...43f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #33 Skrevet 4. januar 2014 Er 12 uker +1 og første dag her inne, har gått ned 4 kg. Vært småkvalm men ikke noe mer. Anonymous poster hash: 056d9...203
Solskinnsbarn:) Skrevet 4. januar 2014 #35 Skrevet 4. januar 2014 17+5 og opp ca 2kg. 168 cm høy og startvekt på 61kg. Spennende å se hvordan det blir etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #36 Skrevet 5. januar 2014 Hmm.. Skulle man sett på gjennomsnittet her så er man nærmest unormal om vekta har gått opp..!! Noe den altså helst skal.. Anonymous poster hash: 6d227...750
A_K Skrevet 5. januar 2014 #37 Skrevet 5. januar 2014 Jeg føler meg i hvert fall veldig unormal i denne gjengen......
♥Nemi♥ Skrevet 5. januar 2014 #38 Skrevet 5. januar 2014 Hmm.. Skulle man sett på gjennomsnittet her så er man nærmest unormal om vekta har gått opp..!! Noe den altså helst skal.. Anonymous poster hash: 6d227...750 Ja, du skal være glad for at du går opp da... Visste ikke man måtte opp i vekt :-o
BabyBoom-84 Skrevet 5. januar 2014 #39 Skrevet 5. januar 2014 Hehe;) her har vekten gått opp til tross for ekstrem kvalme og oppkast, hurra;) eneste som hjalp litt var å spise så da spiser man:) Vektoppgang må jo også sees i sammenheng med hva mor veier før graviditeten.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #41 Skrevet 6. januar 2014 Hmm.. Skulle man sett på gjennomsnittet her så er man nærmest unormal om vekta har gått opp..!! Noe den altså helst skal.. Anonymous poster hash: 6d227...750 Ja, du skal være glad for at du går opp da... Visste ikke man måtte opp i vekt :-o Er man undervektig/normalvektig bør man gå jevnt opp i vekt. Er man som meg,overvektig, er det ikke gunstig å gå opp 12+ kg i løpet av graviditeten. Selv er jeg (og legen min) veldig fornøyde med at jeg ikke har gått opp i vekt enda:) Anonymous poster hash: af93c...c8c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #42 Skrevet 6. januar 2014 Hmm.. Skulle man sett på gjennomsnittet her så er man nærmest unormal om vekta har gått opp..!! Noe den altså helst skal.. Anonymous poster hash: 6d227...750 Ja, du skal være glad for at du går opp da... Visste ikke man måtte opp i vekt :-o Er man undervektig/normalvektig bør man gå jevnt opp i vekt. Er man som meg,overvektig, er det ikke gunstig å gå opp 12+ kg i løpet av graviditeten. Selv er jeg (og legen min) veldig fornøyde med at jeg ikke har gått opp i vekt enda:) Anonymous poster hash: af93c...c8c
♥Nemi♥ Skrevet 6. januar 2014 #43 Skrevet 6. januar 2014 Hmm.. Skulle man sett på gjennomsnittet her så er man nærmest unormal om vekta har gått opp..!! Noe den altså helst skal.. Anonymous poster hash: 6d227...750 Ja, du skal være glad for at du går opp da... Visste ikke man måtte opp i vekt :-o Er man undervektig/normalvektig bør man gå jevnt opp i vekt. Er man som meg,overvektig, er det ikke gunstig å gå opp 12+ kg i løpet av graviditeten. Selv er jeg (og legen min) veldig fornøyde med at jeg ikke har gått opp i vekt enda:) Anonymous poster hash: af93c...c8c Jo det er jeg enig i, men synes det har vært så mye negativ prat om de som går ned i vekt. Og jeg så hormonell som jeg er for tiden, greier ikke helt å la det fare. :-) Jeg har aldri bedt om å bli så syk under mine svangerskap-
all i want is u Skrevet 6. januar 2014 #44 Skrevet 6. januar 2014 etter jula har jeg gått opp ytterligere 2 kg.. så har nå gått opp 3 kg. er 21+5 i dag...
helixxx Skrevet 7. januar 2014 #46 Skrevet 7. januar 2014 Besøk frå 3dje trimester. Gravid 34 vk med,tvillingar og opp 19 kg. Gjekk opp 16-17 fram til vk 23 og deretter ar eg kun gått opp 2 kg. 19 kg er kanskje mykje men for meg er det visst normalt å bli gigantisk i svak 1 gjekk eg opp 17 og var under min trivselsvekt 3 mnd etter fødsel. I svak 2 gjekk eg opp 23 kg og var i normalen 6 mnd etter fødsel (men der måtte eg kjempe litt for dei 5 siste kiloa). Det er klart at eg ikkje synst det er kjekt å bli stor, men eg bekymrar meg faktisk meir for at det no er vanvittig tungt å bære på og om eg blir tyngre så kjem eg ikkje til å klare å gå ein gang enn vekta etterpå. DET får eg ta etter fødselen. Men må jo innrømme at eg tenker med misunnelse på dei som ikkje blir så svære....det å trene for eksempel er heilt ute.keleg for meg....eg har utfordringar med å sette meg i bilen og gå ei handlerunde... Ps- har bmi på 22.5 "til vanleg" og er alltså heilt normalvektig (1.67 m)..... Dette vart litt mykje skravling...
minimii Skrevet 7. januar 2014 #47 Skrevet 7. januar 2014 Ja, jeg er litt redd for å bli gigantisk til slutt, men forstår ikke helt hvorfor.. Magen blir så stor som den blir og det er det jo lite jeg kan gjøre med.. Kunne vel kanskje trent mer, men med bekkenløsning er det også vanskelig. Husker at det tok litt tid før jeg kom tilbake til normalen etter sv.skap 1, men hadde jeg vært flinkere med å ikke spise sjokolade hadde det sikkert gått fortere. Men jeg merker at magen er større nå enn sist. Var på kontroll for litt siden og da sa legen; her var det god plass! Så med andre ord ikke baby som er stor..
Nettisen:) Skrevet 7. januar 2014 #48 Skrevet 7. januar 2014 Noen av oss bare er sånn tror jeg... jeg har spist sunt og trent hele tiden med unntak av noen glass cola i begynnelsen pga kvalmen og har likevel passert 12 kg opp i uke 22. Forrige svangerskap var jeg mye mindre flink med kosten og la på meg ca 25 kg totalt og lå ca likt som nå. Er slank til vanlig med bmi på under 20, men i svangerskapene virker det som om jeg bare suger til meg kg.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #49 Skrevet 7. januar 2014 Hmm.. Skulle man sett på gjennomsnittet her så er man nærmest unormal om vekta har gått opp..!! Noe den altså helst skal.. Anonymous poster hash: 6d227...750 Har enda ikke sett noen som har nevnt sin høyde og start vekt. Er man litt.. Rund i formene, så er det vel ikke så rart de heller går ned i vekt med svangerskapskvalme osv osv.. Jeg har ihvertfall gått opp i vekt. Er 23 uker, og 53 kg nå. Som betyr jeg nå har gått opp 5 kg.. Anonymous poster hash: f13c0...c27
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #50 Skrevet 7. januar 2014 [ Hmmm....mange som har nevnt bmi el om dei er over/normal/undervektige.... quote name=Anonym bruker" post="146003432" timestamp="1389084463] Hmm.. Skulle man sett på gjennomsnittet her så er man nærmest unormal om vekta har gått opp..!! Noe den altså helst skal.. Anonymous poster hash: 6d227...750 Har enda ikke sett noen som har nevnt sin høyde og start vekt. Er man litt.. Rund i formene, så er det vel ikke så rart de heller går ned i vekt med svangerskapskvalme osv osv.. Jeg har ihvertfall gått opp i vekt. Er 23 uker, og 53 kg nå. Som betyr jeg nå har gått opp 5 kg.. Anonymous poster hash: f13c0...c27 Anonymous poster hash: ed6b0...1c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå