Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Jeg pynter meg innimellom med clip-on extensions i håret, men er dette noe som piper når man skal gjennom flykontrollen? Det piper jo i alt mulig rart, og klipsene er av metall. Vil nødig måtte pille av meg halve håret mens halve Oslo og omegn står og ser på. Anonymous poster hash: ca754...ec6
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Sikker? Helt sikker? Dere må være HELT sikre altså, og ikke svare uten at dere har prøvd det selv. Anonymous poster hash: ca754...ec6
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Jeg tror jeg hadde droppet det for sikkerhets skyld. Selv om andre har opplevd at det ikke piper, så er ikke det noen garanti. Det er f.eks. ca 50/50 om det piper på skoene mine eller ikke. Anonymous poster hash: 27dd8...9a4
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #5 Skrevet 28. desember 2013 Det er det ingen som kan svare deg på annet enn de som faktisk jobber i sikkerhetskontrollen. Maskinene gir ikke utslag på det samme, og noen ganger blir de stilt inn for å pipe på alt og alle. Jeg vil derimot tørre påstå at de ikke slår ut på den håndholdte som de går over med etterpå, til det er det nok ikke nok metall. Anonymous poster hash: 177e6...cf9
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #6 Skrevet 28. desember 2013 Mine piper ikke, bruker de ofte og reiser veldig mye. Anonymous poster hash: d0630...01e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #7 Skrevet 28. desember 2013 Noen ganger piper det på hårspennene mine andre ganger ikke. Jeg hadde droppa det. Anonymous poster hash: 9952b...c9a
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #8 Skrevet 28. desember 2013 Piper det så tar de en "manuell sjekk", slik som stikkprøvene de tar når de står og blir skannet med håndskanner Har ikke brukt slike clip on, men 80% av turene gjennom sikkerhetskontrollen har jeg endt opp i en slik sjekk, så tror ikke du må pukke ut av håret. Har aldri fjernet noe fra håret i alle fall Anonymous poster hash: 81e1b...a38
Mia_73 Skrevet 28. desember 2013 #9 Skrevet 28. desember 2013 Det trenger ikke pipe pga metall. Et viss antall "pip" kommer uten grunn, helt tilfeldig for at folk blir sjekket til tross for at de ikke har noe mistenkelig hos seg.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #10 Skrevet 28. desember 2013 Jeg tok en operasjon og legene sa at det IKKE IKKE kom til å pipe i kontrollen. Men etter det så har det alltid pepe på meg Ikke ta sjangsen Anonymous poster hash: 87bdd...2b9
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #11 Skrevet 28. desember 2013 Jobber i sikkerhetskontrollen og har ikke opplevd hittil at slike clip-extension har gitt utslag. Om du har svært mye metall i håret og de skulle gi utslag ved passering i portalen, og dette ikke skyldes beltespenne, sko, armringer etc, blir du tatt til side for sjekk med hånddetektor og hånd. I tillegg kan alle bli tatt ut for tilfeldig sjekk. Portalen plukker ujevnt ut et visst antall. Dette skyldes ikke metallutslag. Anonymous poster hash: 3d5a4...85b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #12 Skrevet 28. desember 2013 Ps! Ingen må pelle av seg hår, parykk etc foran alt og alle. Vi i sikkerhetskontrollen skal skjerme og ivareta folks følelse av å bli behandlet med verdighet. Anonymous poster hash: 3d5a4...85b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå