Gå til innhold

Hvorfor drikker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nuh er jeg gravid og har ingen lyst på alkohol i det hele tatt. Til vanlig, derimot, er jeg skikkelig "ølhund" og kan ta meg en halvliter til nesten enhver anledning, akkurat når det måtte passe på døgnet. Helgevasken gjøres også fortere med et stort glass kald hvitvin 😄 Mmmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er så heldige som kan ta dere litt. Jeg kan ta en øl, men ikke noe mer. Blir så syk og får panikkanfall gange 1000.

Kjenner jeg er så misunnelig på de som kan ta en fest.

Anonymous poster hash: 74a7e...4d3

Skrevet

Hver sin lyst :-)

Vi er mat- og vin-nerder, og jeg elsker gode hvitviner. Klarer overhodet ikke å drikke for kun rusens skyld, da hadde jeg blitt sjukt kvalm, er veldig spesifik på hva jeg drikker. Må matche maten. Typisk til helgen og artige anledninger, i uka blir det vanskelig siden jeg gjerne normalt trener tidlig. Ellers kunne jeg sikkert tatt en øl eller to da og. Nei, forresten, blir liksom litt oppblåst av alkohol flere dager på rad, så det funker ikke.

Skrevet

Jeg drikker fordi jeg liker smaken, jeg samler på vin og har lenge vurdert å bli vinkelner. Kunne godt drukket alkoholfri vin om det fantes noe som smakte like godt som de vinene jeg liker, men det som finnes på markedet smaker ikke i nærheten av skikkelige saker.

Drikker ellers fryktelig lite øl, stort sett kun med pizza go indisk mat, og liker hverken drinker eller sterke alkoholer. Klarer ikke å svelge det engang dersom det er sterkere enn portvin. Jeg drikker så å si kun til mat. Liker ikke brus, og drikker ikke jus med mat. Det blir enten vann eller vin.

Kultur spiller nok en rolle der, jeg opprinnelig er fra et fransktalende land og har vokst opp med at vin er noen man drikker med maten og at det er skikkelig flaut på bli full. Blir veldig utilpass med fulle folk, jeg kjenner ikke kodene som gjelder i det hele tatt.

Anonymous poster hash: bb4e8...10d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...