Gå til innhold

Tannregulering hos barn - og egenandel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 9 skal begynne med tannregulering og alle de forberedelser som hører med. Må også trekke noen tenner osv. Egenandelen vår er på 20000,- med regninger på 3000,- hver andre mnd. Noen som vet om dette er noe vi får trekt av på skatt? Behandlingen skal gå over 3 år.

Anonymous poster hash: 5fc29...7a9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en 12 åring som er i gang med forberedelser. Hun har tatt nye rønken og trukket noen tenner. Enda ikke kostet noenting.

Anonymous poster hash: 20419...b7a

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er jeg usikker på.. men man får det jo dersom man trenger det selv, så ville kanskje tro det? Driver på her og, så det kunne jo vært greit :P

Skrevet

Eldste vår har regulering. Ut fra hva som skal rettes på får man igjen en viss andel.

Dette blir trukket fra før vi får regningen. Vi betaler litt over 2000 på hver regning. Får refundert 75% som er høyeste sats.

Tanntrekking gjøres hos den offentlige tannlegen og koster ingenting.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Eldste vår har regulering. Ut fra hva som skal rettes på får man igjen en viss andel.

Dette blir trukket fra før vi får regningen. Vi betaler litt over 2000 på hver regning. Får refundert 75% som er høyeste sats.

Tror HI har tatt dette i betraktning, spørsmålet er vel om man får trekt fra noe på skatten av det man betaler i egenandel, hvis jeg forsto det riktig.

Skrevet

Nei, en får ikke trekt egenandelen av på skatten.

Anonymous poster hash: b4935...b70

Skrevet

Tror HI har tatt dette i betraktning, spørsmålet er vel om man får trekt fra noe på skatten av det man betaler i egenandel, hvis jeg forsto det riktig.

Ja, jeg har tatt det med i betraktning. Hos oss står det i brevet at vi får refundert 90%. Kjeveortopeden må trekke de nødvendige tennene, evt. operere de bort som han sa.

Spørsmålet var om det gikk an å trekke ifra på skatten ja, men ser at noen andre har svart nei her. Dyrt er det i alle fall!

HI

Anonymous poster hash: 5fc29...7a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...