Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Hva jobber du som, hvor gammel var du når du fikk det og hvor ille plaget er du? Anonymous poster hash: 48f99...7ca
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Min eks svigermor har det, hun fikk diagnosen da hun var 17, og har vært veldig plaget, hun har en liten bijobb for et firma som selger gardiner osv, syr litt og tjener det hun kan, men hun er ufør. Det går opp og ned, nå er hun snart 50, og passer gjerne barnebarna minst en dag i uka. Det hun er mest plaget med er tillegsproblemene som har kommet, hun har synki ti cm i ryggen, og fått dårlig plass i magen som følge av det. Hun står på og gjør det hun kan, men noen dager er hun så sliten og har så vondt at hun må ligge rett ut. Det er de siste 13 årene som har vært verst..
Cat.68 Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Jeg har. Har vel hatt det siden jeg var en 18-19 år men fikk diagnosen 2009. Hovedproblemet mitt er korsryggen og skuldrene, samt at jeg ofte får senebetennelser. Det går veldig i perioder hvordan jeg har det og reagerer veldig på værskifte og ustabilt vær. Jeg er hjelpepleier og arbeider som nattvakt på en boenhet for funksjonshemmede.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Jeg har hatt diagnosen siden 2007, men vært syk siden jeg var ca 11-12 år. Ikke mye plaget av selve bechterewen, men har leddgiktsdiagnose i tillegg - og den fører til en del plager. Den diagnosen har jeg hatt siden jeg var 13 år. Har sammenvokste bekkenbein og noen ryggvirvler, så er stiv i korsryggen. Har litt plager derfra i perioder. Jobber som konsulent i 100%. Sykdommen går i bølger, så det varierer veldig hvordan formen er, og hvor mye betennelser som herjer i kroppen. Har hatt en del operasjoner opp gjennom årene. Anonymous poster hash: b1d07...996 Anonymous poster hash: b1d07...996
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #5 Skrevet 28. desember 2013 Hvilke medisiner bruker dere? Jeg reagerer veldig når det er kaldt og mye vind. HI Anonymous poster hash: 48f99...7ca
oppilia Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Ja, har det :-) Begynte i 18-års alderen, fikk diagnosen da jeg var 28. Har ingenting å klage over av plager nå og krysser fingre for at det holder seg sånn. Verst i korsrygg, skulderpartiet og nakken. En del problemer med føtter og hender :-) Har en del følgesykdommer som er mer irriterende hehe.. Har gått på Humira og Remicade uten effekt. På vei tilbake i jobb nå etter lengre tids sykemelding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå