Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Anonymous poster hash: e877e...ca8
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Jeg er ikke avholds, kan godt drikke, men jeg velger ofte å kjøre likevel. Mange mener at jeg er teit som ikke vil drikke, siden jeg ikke er avholds, men det er ofte medår praktisk å kjøre, og så syntes jeg ikke alkohol smaker så veldig godt. Det er jo et valg jeg tar. Jeg liker ikke smaken av alkohol. Anonymous poster hash: 4811b...1e6
Fertila Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Jeg kaller meg selv ikke avholds, men jeg drikker aldri/sjelden. Jeg liker rett og slett ikke alkohol, synes både vin, øl og sprit smaker dritt. Jeg kan smake på feks likør og lignende, noen små sipper. Ikke liker jeg å være brisen og miste kontrollen heller.
Gjest Kira Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Jeg har ikke drukket alkohol siden jeg var ca 20 år. Vi startet tidlig da vi var omkring 14 år, og det ble for mye og for ofte i noen år. Tålte det ikke, og ble skikkelig dårlig. Siden den gang har jeg holdt meg unna. Mannen synes det er supert, fordi da har han alltid sjåfør
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #5 Skrevet 28. desember 2013 Jeg er gravid for andre gang da, og har virkelig fått en wake-up call hvor idiotisk mange ser ut når de er fulle! Jeg ser sikkert ikke noe bedre ut etter fire glass vin jeg heller da, hehe. Så lurer på om jeg bare skal slutte å drikke, helt.. Men jeg liker smaken av alkohol da, er bare oppførselen til mange som er direkte pinlig å bevitne. Vil gå så langt som å si at jeg føler meg ukomfortabel rundt fulle mennesker. HI Anonymous poster hash: e877e...ca8
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #6 Skrevet 28. desember 2013 Jeg er ikke 100% avholds. Jeg kan ta et glass vin til middag et par ganger i året. Jeg ha aldri vært full og jeg har aldri vært brisen... Det bare ble sånn her.. Vet ikke hvorfor, men det er ikke er problem og har aldri opplevd at noen rundt meg synes det er dumt eller merkelig.. Jeg er med på det jeg får til av festligheter og er langt i fra en festbrems:) Anonymous poster hash: 53e78...c6f
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #7 Skrevet 28. desember 2013 Jeg er gravid for andre gang da, og har virkelig fått en wake-up call hvor idiotisk mange ser ut når de er fulle! Jeg ser sikkert ikke noe bedre ut etter fire glass vin jeg heller da, hehe. Så lurer på om jeg bare skal slutte å drikke, helt.. Men jeg liker smaken av alkohol da, er bare oppførselen til mange som er direkte pinlig å bevitne. Vil gå så langt som å si at jeg føler meg ukomfortabel rundt fulle mennesker. HI Anonymous poster hash: e877e...ca8 Enig. Jeg festet fra meg mellom 15/16-18årsalderen. Fra jeg var et par og tjue drakk jeg sjelden. Ble mor når jeg var 29 og har siden det vært avholdsmenneske fordi det er viktig for meg å alltid være der for mine barn i min beste tilstand. Liker vin, men klarer meg fint uten. Anonymous poster hash: 80cef...f0e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #8 Skrevet 28. desember 2013 Jeg er nesten avholds. Kan ta et glass vin til mat i selskap innimellom men drikker meg aldri full. Som regel velger jeg å kjøre så kan mannen kose seg med øl. Han koser seg virkelig med det. Jeg har det like fint med brus som vin egentlig. Anonymous poster hash: 03c97...877
Musemorbr / Skrevet 28. desember 2013 #9 Skrevet 28. desember 2013 Jeg er så nært avholds som man kan komme uten å faktisk være det. Festet fra meg tidlig, og var aldri noe utestedmenneske. På hjemmefester dro jeg hjem først fordi jeg var trøtt og lei, og sånn var jeg allerede i starten av tyveårene. Hadde en alkoholtoleranse som var enorm, og kunne fint festet døgnet igjennom, men valgte å ikke gjøre det. Samtidig elsker jeg smaken av øl og vin. Virkelig elsker det, som jeg elsker smaken av sjokolade. Min biologiske far er alkoholiker. Hans foreldre også. Hans bror er, eller er veldig nært å bli det. Det samme med min kusine. Jeg er nok også genetisk disponert for det. Dermed har jeg de siste tre årene før jeg ble gravid, drukket kanskje seks ganger. Og da kun et glass. Så ble jeg avholds da jeg ble prøver i 2009, og drakk først et halvt glass vin nå i sommer. Så ble vi prøvere igjen og gravid på første forsøk. Antar jeg kommer til å ta et lite glass vin igjen en dag, for smakens skyld og til noe godt å spise, men neppe før 2016-17 en gang.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #10 Skrevet 28. desember 2013 Jeg er avholds, og har alltid vært det. Det har egentlig bare blitt slik. Ingen spesiell grunn, bortsett fra kanskje at jeg har brukt en del medisiner som mister en del av effekten sin hvis de blandes med alkohol.... Utgangspunktet var vel heller at jeg så hvor idiotisk enkelte oppførte seg i fylla på de første festene jeg var på, og dessuten smaker ikke alkohol akkurat godt. Anonymous poster hash: ee966...d31 Anonymous poster hash: ee966...d31
Rivjernet Skrevet 28. desember 2013 #11 Skrevet 28. desember 2013 Jeg drikker aldri alkohol, men jeg har ikke definert meg som avholds før. Grunnen til at jeg ikke drikker er at jeg har kjent alkoholisme nært i livet og har fått regelrett avsmak for alkohol! Jeg drikker gjerne alkoholfritt øl osv i sosiale sammenhenger.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #12 Skrevet 28. desember 2013 Jeg festet og drakk mye da jeg var mellom 16 og 20 år gammel, siste gangen jeg var full var jeg vel 24 år. Fikk mitt første barn da jeg var 27 år og fikk mitt fjerde barn da jeg var 35 år, det gikk liksom litt i ett med svangerskap og ammeperioder og jeg hadde ikke noe stort behov for alkohol. Nå er jeg 39 år og drikker aldri, har ingen behov for hverken smaken eller rusen. Anonymous poster hash: b5685...f46
Nettie+jentungen Skrevet 28. desember 2013 #13 Skrevet 28. desember 2013 Jeg drikker ikke, liker ikke smaken. Liker heller ikke hvordan enkelte de blir når de drikker..
Optatium Skrevet 28. desember 2013 #14 Skrevet 28. desember 2013 Til hi: det går fint an å drikke litt uten å bli full slik som du beskriver ;-) jeg er veldig glad i vin, men drikker meg svært sjelden full. Drikker rødvin for nytelse hver fredag til maten, men fester maks fire ganger i året og blir ikke alltid full da heller. En gyllen middelvei er vel ikke å forakte?
Kanutten83 Skrevet 28. desember 2013 #15 Skrevet 28. desember 2013 Jeg drikker ekstremt sjeldent, vi snakker år, og da er det ikke slik at jeg blir full Når jeg en gang drikker noe med alkohol i så er det fordi jeg har funnet noe jeg liker, jeg liker ikke alkoholsmaken og jeg merker selv om det skulle være veldig lite. Men en sjelden gang så finner jeg noe hvor jeg ikke kjenner alkoholsmaken, og da drikker jeg litt, men aldri så mye at jeg blir full da jeg ikke føler meg komfortabel med det. At andre synes jeg kan være litt kjip og prippen driter jeg i
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #16 Skrevet 28. desember 2013 Drakk litt tideligere, kunne ta en øl 3-4 ganger i året. Jeg syntes det var var veldig slitsomt med drikkepresset fra andre, og ikke følte jeg noe behov for alkoholen så jeg ble avholds. Mye enklere å være avholds enn å måtte forsvare hvorfor man velger å ikke drikke når man er ute, ikke savner jeg alkohol heller Anonymous poster hash: 317bc...08e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #17 Skrevet 28. desember 2013 Mannen min er avholds. Han prøvde i sin ungdomstid, men aldri følelsen av alkoholen i kroppen. Derimot brukte han kokain på fest når kompiser drakk. Han har ikke rørt noe på 20 år. Jeg drikker, men har aldri rørt stoff... Anonymous poster hash: 334e0...53b
soleia Skrevet 28. desember 2013 #18 Skrevet 28. desember 2013 Eg er vaksen opp med foreldre som er avholds, og smakte ikkje alkohol før eg var over 20. Er ikkje prinsippiellt avholds, men i praksis drikk eg omtrent ikkje alkohol, kun ein liten smak vin og evt litt likørar i sjeldne høve. Har ikkje funne alkoholhaldig drikke eg eigentleg likar (har ikkje lagt meg så voldsomt i selen heller..) og synes det er mykje styr når ein ikkje kan køyre heim.
Skylander Skrevet 28. desember 2013 #19 Skrevet 28. desember 2013 Jeg drikker ikke i jula, men tar meg et par cider eller et par glass sprudlevin på nyttårsaften som regel. Ikke sikker på om jeg gidder det i år, har ikke lyst på alkohol.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #20 Skrevet 28. desember 2013 Jeg er ikke avholds, men jeg har drukket 2 glass vin siden jeg ble gravid med første. Hun er 3 år. Jeg har aldri vært full, men god brisen. Jeg liker ikke miste kontrollen. Men samtidig så er det mye mer praktisk for meg å kunne kjøre. Før så kjørte eller hentet samboeren meg, eller så ble vi hentet av noen andre. Ikke så lett lenger, så da velger jeg heller og komme meg trygt hjem med egen bil. Anonymous poster hash: a0eac...be5
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #21 Skrevet 28. desember 2013 Horfor er det nesten bare folk som ikke er avholds som svarer her? Anonymous poster hash: 26ece...946
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #22 Skrevet 28. desember 2013 Ser ikke på meg selv som avholds,men drikker meeget sjeldent. Dette fordi jeg finner ingenting jeg synes er godt å drikke for kosens skyld, pepsi max er tusen ganger bedre! Om jeg drikker spnn at jeg blir småfull,er det stor sjanse for at jeg får migrene dagen etter eller ligger og er fryktelig bakfull neste dag,uten å ha drukket så veldig mye.Kroppen min ser visst på all alkohol som gift... Og jeg plages nok med migrene som det er ,om jeg ikke skal påføre meg dette med vilje i tillegg! Alle rundt meg aksepterer dette og synes ikke det er rart i det hele tatt,og jeg har det gøy de sjeldne gangene jeg er på fest jeg! Anonymous poster hash: e8dd2...161
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #23 Skrevet 28. desember 2013 Jeg er avholds nå etter jeg fikk barn, det er flere grunner til det, vokste opp med en alkoholiker som far så jeg har hele livet sverget på at aldri mine barn skal måtte gjennomgå det samme. Er dessuten for slitsomt å jobbe 100% og drive for seg selv samtidig som man kombinerer småbarnsperioden med dårlig nattesøvn så orker ikke tanken på alkohol engang, da tror jeg rett og slett ikke jeg hadde hatt overskudd nok til alt jeg driver med for tiden. Om jeg vil være avholds resten av livet? Vet ikke, trives veldig godt med det så langt Har festet hardt fra meg i tenårene, så føler meg ferdig med det livet. Anonymous poster hash: f938e...fb6
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #24 Skrevet 28. desember 2013 Jeg fikk epilepsi som ung voksen og har etter det ikke drukket alkohol, grunnet medisiner jeg må ta og at alkohol kan utløse anfall. Så i grunn var det mer tvang enn valg men jeg er blitt helt komfortabel med det. Det beste er at jeg ikke er utsatt for drikkepress heller, alle skjønner jo at jeg har en medisinisk grunn på lik linje med f.eks. gravide. Anonymous poster hash: 3ea3b...d79
Odine! Skrevet 28. desember 2013 #25 Skrevet 28. desember 2013 Jeg er avholds og det er et bevisst valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå