Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Er det noen av dere som bor der? Eller har kjennskap til plassen? Anonymous poster hash: e25b0...baf
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Fine leiligheter og område, men veldig mye utlendinger. Norske barn er minoritet. Anonymous poster hash: f8600...0bd
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Hm. Er det langt fra sentrum? Vi vil ha rekkehus med 3 soverom + kjellerstue.... Vestli har fine rekkehus mrd greie priser. Anonymous poster hash: e25b0...baf
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Mange fine steder der. Skolen er vel en av de i Oslo med flest nasjonaliteter. Marka er ikke langt unna og det er buss og bane til Oslo. Like ved er Stovner senter. Der går jeg aldri. Overbevist om at jeg vil få innbrudd i bilen der. Er litt av et klientell der. Personlig ville jeg ikke bodd der. Et par km lengre nord og du er i Nittedal. Synes det er triveligere der. Hagan, Skytta eller Slattum. Anonymous poster hash: e885d...d55
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #5 Skrevet 28. desember 2013 Fine rekkehus og området rundt men har du små barn som skal starte på skolen ville jeg ikke flyttet dit... Anonymous poster hash: 93b85...9c2
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #6 Skrevet 28. desember 2013 Mange fine steder der. Skolen er vel en av de i Oslo med flest nasjonaliteter. Marka er ikke langt unna og det er buss og bane til Oslo. Like ved er Stovner senter. Der går jeg aldri. Overbevist om at jeg vil få innbrudd i bilen der. Er litt av et klientell der. Personlig ville jeg ikke bodd der. Et par km lengre nord og du er i Nittedal. Synes det er triveligere der. Hagan, Skytta eller Slattum. Anonymous poster hash: e885d...d55 Vil bare si at SÅ ille er ikke Stovner Senter. Har handlet der i mange år og aldri hatt innbrudd i bilen. Skal ikke si at det aldri har skjedd innbrudd der, men jeg har aldri hatt det og heller ingen andre jeg kjenner. Er nok ikke noe verre enn andre sentrer på det området. Når det gjelder Vestli så er det fint der. Ikke mer utlendinger enn andre steder i Groruddalen. Anonymous poster hash: 576fd...210
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #7 Skrevet 28. desember 2013 Det er langt fra sentrum ja, det er endestasjonen på linje fem, en ekkel strekning, vet aldri hva som kan skje på den T-banen.. Anonymous poster hash: f3746...5af
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #8 Skrevet 28. desember 2013 Mange fine steder der. Skolen er vel en av de i Oslo med flest nasjonaliteter. Marka er ikke langt unna og det er buss og bane til Oslo. Like ved er Stovner senter. Der går jeg aldri. Overbevist om at jeg vil få innbrudd i bilen der. Er litt av et klientell der. Personlig ville jeg ikke bodd der. Et par km lengre nord og du er i Nittedal. Synes det er triveligere der. Hagan, Skytta eller Slattum. Anonymous poster hash: e885d...d55 Vil bare si at SÅ ille er ikke Stovner Senter. Har handlet der i mange år og aldri hatt innbrudd i bilen. Skal ikke si at det aldri har skjedd innbrudd der, men jeg har aldri hatt det og heller ingen andre jeg kjenner. Er nok ikke noe verre enn andre sentrer på det området. Når det gjelder Vestli så er det fint der. Ikke mer utlendinger enn andre steder i Groruddalen. Anonymous poster hash: 576fd...210 Nei nei. Sa ikke at DU syntes det. JEG som er redd for innbrudd der. Les innlegget mitt en gang så ser du hva jeg skriver. ;-) Anonymous poster hash: e885d...d55
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #9 Skrevet 28. desember 2013 Kanskje derfor prisene er greie der da :-/ Hi Anonymous poster hash: e25b0...baf
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #10 Skrevet 28. desember 2013 Det er koselig der for all del. Ikke noe særlig mer kriminalitet heller. Men jeg synes personlig hele Groruddalen er dyster. Jeg anbefaler virkelig å titte på Nittedal. De har den type leilighet du snakker om på Slattum. Ekspressbuss går til Oslo på morgenen. Den bruker ca 25 minutter. Anonymous poster hash: e885d...d55
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #11 Skrevet 28. desember 2013 Vestli er langt fra sentrum. Fint område, men med mye utlendinger. Har selv jobbet på skolen, det er noen år siden nå. Men i enkelte klasser, spesielt i storskolen var det en del problemer med ro og oppførsel. I de fleste klassene var det få norske elever, vanligvis mellom 1-5 norske. Det var mange svake elever grunnet tospråklighet og dårlig oppfølging hjemme, som gjorde det vanskelig å undervise etter pensum. Hadde ofte dårlig samvittighet for at jeg ikke greide å møte alle elevene. Ville aldri flyttet dit selv, i hvert fall ikke med barn. Anonymous poster hash: b82d2...3cd
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #12 Skrevet 28. desember 2013 Er det andre plasser i Oslo med Vestli-priser? Må være Oslo, ikke Nittedal, Lørenskog etc. Anonymous poster hash: e25b0...baf
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 28. desember 2013 #13 Skrevet 28. desember 2013 Kom til Holmlia 12 min til sentrum, 10 min til stranda, fine uteområder, svømmehall, mange idrettsmuligheter, nærsenter, mange bhger og skoler og samme priser som vestli
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #14 Skrevet 28. desember 2013 Holmlia er vel ikke bedre enn Vestli? Anonymous poster hash: e25b0...baf
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #15 Skrevet 28. desember 2013 Nei, det er en grunn til at prisene er lave. Holmlia, mortensrud, prinsdal, grorudalen og slikt ville jeg aldri flyttet til med mindre du ønsker å værr minoritet og at barna ikke lærer noe på skolen fordi haøvdelen av klassen ikke kan norsk. Hvorfor ikke nittedal, lørenskog, Lillestrøm, langhus eller ski? går fortere å komme til byen med tog derfra enn med t-bane fra endestasjonene for t -banen... Anonymous poster hash: 46429...7d6
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #16 Skrevet 28. desember 2013 Vet du at det finnes en side som heter finn.no. Jeg ville ikke flyttet til Groruddalen. Har bodd i nærheten hele livet og synes det er nitrist der. Sikkert masse fine plasser der selvom jeg ikke liker det. Hvis du SKAL bo i Oslo må du nesten bare bruke finn og håpe det du leter etter dukker opp. Anonymous poster hash: e885d...d55
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #17 Skrevet 28. desember 2013 Er det andre plasser i Oslo med Vestli-priser? Må være Oslo, ikke Nittedal, Lørenskog etc. Anonymous poster hash: e25b0...baf Hvorfor må det være oslo? Vi bor rett utenfor og bruker 10 min til sentrum med bil. 20 min med lokaltog. Nesten ingen utlendinger på skolen heller. Bodde 6 år i oslo men hadde ikke råd til å kjøpe noe. Da måtte det blitt en liten leilighet. Rekkehus hadde vi kun fått på de stedene vi aldri hadde villet la barnet vokse opp. Anonymous poster hash: bcfdf...d2c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #18 Skrevet 28. desember 2013 Det er langt fra sentrum ja, det er endestasjonen på linje fem, en ekkel strekning, vet aldri hva som kan skje på den T-banen.. Anonymous poster hash: f3746...5af Hahahahahahaaa, bønder i byen-kommentar! Anonymous poster hash: b3cb9...c25
Bustetroll Skrevet 28. desember 2013 #19 Skrevet 28. desember 2013 Det er langt fra sentrum ja, det er endestasjonen på linje fem, en ekkel strekning, vet aldri hva som kan skje på den T-banen.. Anonymous poster hash: f3746...5af Hahahahahahaaa, bønder i byen-kommentar! Anonymous poster hash: b3cb9...c25 Eller ikke.. Jeg har bodd i Oslo i 25 år. Og den t-baneturen der, og ikke minst vestli t-banestasjon, er et av de skumleste stedene jeg noen gang har vært. Jeg ville personlig aldri aldri flyttet dit.
Bustetroll Skrevet 28. desember 2013 #20 Skrevet 28. desember 2013 Du sier det må være Oslo, er det fordi det MÅ være Oslo kommune? Fordi, det er mange steder utenfor oslo, der reisetiden inn til oslo sentrum er kortere enn fra et sted i oslo
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #21 Skrevet 28. desember 2013 Det må være Oslo ja. Vi får være aktive på finn framover :-) Anonymous poster hash: e25b0...baf
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #22 Skrevet 28. desember 2013 Jeg bor på Årvoll. Det hører til groruddalen. Her har vi marka med flotte lysløyper, slalombakke, fine akebakker, mange skøytebaner i nærheten, det er kunstgressbane, og grus og gressbanen til fotball. Badedam om sommeren. Vi har isdammen hvor det er mange flotte arrangementer, vi har en gård hvor det også er flotte arrangementer. Fungerende idrettslag, godt korpsmiljø osv osv. Virkelig ikke noe trist ved dette stedet altså. Et utrolig flott sted. 20 minutter til sentrum med buss. Heldigvis bor det folk med ulike nasjonaliteter her også. Anonymous poster hash: 8812f...833
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #23 Skrevet 28. desember 2013 Prisene er nok dyrere på Årvoll da, og det var jo ikke her hi spurte etter. Ble likevel så overrasket over hvor trist groruddalen visstnok skulle være.... Anonymous poster hash: 8812f...833
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #24 Skrevet 28. desember 2013 Nei, det er en grunn til at prisene er lave. Holmlia, mortensrud, prinsdal, grorudalen og slikt ville jeg aldri flyttet til med mindre du ønsker å værr minoritet og at barna ikke lærer noe på skolen fordi haøvdelen av klassen ikke kan norsk. Hvorfor ikke nittedal, lørenskog, Lillestrøm, langhus eller ski? går fortere å komme til byen med tog derfra enn med t-bane fra endestasjonene for t -banen... Anonymous poster hash: 46429...7d6 Dette er jo en sannhet med store nyanser. Jeg bor på Mortensrud. Kjempefint selvbygger område med flott barnehage og flott skole! På vår lokalskole (stenbråten) så er det ca 150 elever som har behov for særskilt norsk undervisning (av ca 550) man må se på statistikkene litt nøyere for å virkelig vite. Innvandrer andelen er ca 55%, noe som betyr at i alt så er de fleste ungene gode nok i norsk. Vi har masse gode venner i området, virkelig ett supert området Anonymous poster hash: 87e6e...e26
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #25 Skrevet 28. desember 2013 Ville ikke flyttet dit. Har bodd der i et år og dit flytter jeg aldri tilbake. Det skjedde så mye rart på t-banen og på stasjonene der så torde til slutt ikke å ta t-banen alene. Det er veldig mye utlendinger så hvis du har et barn og er norsk risikerer de å bli de eneste/det eneste barnet i bhg eller på skolen. Han jeg var sammen med og bodde med da jeg bodde der har opplevd veldig mye rart og har hatt mye problemer med gjenger, stoff osv på skolen. Det er et sted jeg styrer laaangt unna. Bare for å nevne noen episoder fra jeg bodde der: kjæresten min ble banket på t-banen av 5 tilfeldige gutter, to skyteepisoder på Romsås fant sted og t-banen kunne ikke stoppe der pga det, ble flere ganger oppsøkt på t-banen av folk som var meget spesielle. En på t-banen fant det for godt å sparke meg mens jeg satt ovenfor han. Ble flere ganger fulgt etter og fikk slibrige kommentarer og spørsmål. 4-5 ganger har det oppstått episoder på og ved t-banen som endte med at politiet kom. Og det skjedde mer for å si det sånn, men det er de ekleste episodene. Anonymous poster hash: d1f3f...664
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå