Gå til innhold

Sykdom under samvær (forelder)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg bare lurer på hva gjør dere hvis far/mor blir syk før samvær?
Er man virkelig syk, så er det jo ikke noe bra for hverken barn eller syk forelder det sier seg selv, men..

Her sier far at han er for syk til å ha samvær, men på samme tid er han "frisk" nok til å gå på jobb og i besøk......

Hva gjør man da? 

Anonymous poster hash: ae950...92e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig er det den foreldren som har samvær med barnet som skal skaffe barnevakt om det er sykdom. Men det er klart, om bf ringer å sier at han er skikkelig dårlig, så sender jeg ikke barnet..

Men om han er på jobb/besøk er han frisk nok til å ha barnet. Jeg hadde sendt barnet. På den måten lærer jo bf at den unnskyldningen er noe man bruker om det er skikkelig krise, ikke når man er litt syk. Så får han heller spørre foreldrene sine om litt avlastning om han skulle trenge det..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er nå sånn at man må være forelder selvom man er syk, så han får bare ha barnet, synes nå jeg.

Skrevet

Takker for svar!

Jeg også mener egentlig at man skal ha samvær selv om man er syk,selvfølgelig ikke hvis man er sengeliggende med feber i mente ;-)

Når jeg er syk må jeg likevel ta meg av barna.....de forsvinner ikke på magisk måte liksom... ;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Takker for svar!

Jeg også mener egentlig at man skal ha samvær selv om man er syk,selvfølgelig ikke hvis man er sengeliggende med feber i mente ;-)

Når jeg er syk må jeg likevel ta meg av barna.....de forsvinner ikke på magisk måte liksom... ;-)

Nettopp ;-)

Skrevet

Takker for svar!

Nettopp ;-)

Jeg er i utgangspunktet enig. Samtidig mener jeg det er en avveining i forhold til at han faktisk ikke ønsker barnet nå. Hva er viktigst? Prinsippet, eller at barnet da må dit i julen? Det blir jo muligens ikke noe særlig til samvær for barnet dersom det egentlig er uønsket. Jeg tror nok at jeg hadde holdt barnet hjemme akkurat denne gang, og latt far være umoden og ansvarsløs, kun fordi det er jul...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Takker for svar!

Nettopp ;-)
Jeg er i utgangspunktet enig. Samtidig mener jeg det er en avveining i forhold til at han faktisk ikke ønsker barnet nå. Hva er viktigst? Prinsippet, eller at barnet da må dit i julen? Det blir jo muligens ikke noe særlig til samvær for barnet dersom det egentlig er uønsket. Jeg tror nok at jeg hadde holdt barnet hjemme akkurat denne gang, og latt far være umoden og ansvarsløs, kun fordi det er jul...

Jo, men ønsket/ ikke ønsket. Ønsker far å slippe pga ungen, eller seg selv? Vil han skåne barnet for sykdom, eller vil han skåne seg selv?

Skrevet

Takker for svar!

Nettopp ;-)
Jo, men ønsket/ ikke ønsket. Ønsker far å slippe pga ungen, eller seg selv? Vil han skåne barnet for sykdom, eller vil han skåne seg selv?

Det er det jeg tenker er uvesentlig akkurat i julen... I julen bør barnet være der de blir tatt i mot med åpne armer. Ved et vanlig samvær hadde ikke barnet lidd noen nød av å bli sendt i en slik situasjon, men i julen ville jeg ikke gjort det. Det avhenger selvsagt av at det passer for deg å ha barnet ekstra disse dagene.

Sier ingenting om at han er en dårlig far, eller at barnet generelt er uønsket. Men nå vil han ikke ha barnet der, egoisme eller ei, og da ville jeg holdt barnet hjemme pga at det er jul :)

Skrevet

Synes ikke det er en gyldig grunn så lenge han kan jobbe nei. Men jeg hadde nok ikke sendt barnet likevel, fordi faren til mitt barn blir veeldig irritabel og vanskelig å være i hus med når han er syk, selv om han bare er litt småforkjøla. Hadde ikke ønsket det for barnet mitt, spesielt ikke i jula. Men nå vet jeg jo ikke hvordan far til ditt barn er.

Anonymous poster hash: 54508...dd8
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Takker for svar!

Nettopp ;-)
Det er det jeg tenker er uvesentlig akkurat i julen... I julen bør barnet være der de blir tatt i mot med åpne armer. Ved et vanlig samvær hadde ikke barnet lidd noen nød av å bli sendt i en slik situasjon, men i julen ville jeg ikke gjort det. Det avhenger selvsagt av at det passer for deg å ha barnet ekstra disse dagene.

Sier ingenting om at han er en dårlig far, eller at barnet generelt er uønsket. Men nå vil han ikke ha barnet der, egoisme eller ei, og da ville jeg holdt barnet hjemme pga at det er jul :)

Ja, da er jeg med. Og enig, forsåvidt ;-)

Skrevet

Her ble barna sendt hjem to dager før fordi far var "syk".. Så dro han på fest. Gjør ikke meg noe. Jeg elsker tiden med barna og om han velger fest før barn er det hans tap. Jeg har aldri bedt far hente barna når jeg er syk. 40 i feber, lungebetennelse og sykehusinnleggelse.. Har heldigvis en søster og en mor som stiller opp om jeg er heeeelt ute av kurs, og har en tenåring som hjelper til så godt hun kan.

Barna må gjerne komme hit om far er syk. Jeg har lært meg at jeg aldri kan planlegge noe når det er samvær. De kommer ofte hjem før søndag. Skulle tro en far som har barna hver 6 helg med tilsyn ville ønsket å ha de og bevise at han kan, men det vil ikke denne. Men, som sagt; barna er alltid velkommen hos meg og vi elsker tiden vår sammen:)

Anonymous poster hash: 429ca...4cd

Skrevet

Det er tredje jul/nyttår etter bruddet, men far har ikke hatt samvær foregående jul eller nyttår.

I år var det avtalt at vi skulle dele opp "helligdagene" etter standard samværsavtale, jeg skulle ha barna i julen :-) og far skulle ha dem fra 3.juledag til 1. nyttårsdag...
Igår fikk jeg melding om at han var syk, så da sa jeg at jeg selvfølgelig kunne ha barna - stor koser meg med barna så det er ikke noe problem for meg. (viste seg at han hadde vært på jobb og i selskap, så han var ikke så syk..)

Men det blir litt prinsipp i det hele også.....
Skal det være så enkelt å bare si "jeg er syk" og så slipper man å ta sin del av ansvaret det er med å ha barn?
Han er glad i barne det vet jeg, men det virker som om han hele tiden setter seg selv først og alle andre må bare innfinne seg med at slik er det...

Må barna bli hos meg er det ikke noe "krise", vi koser oss alltid :-)
Blir bare litt oppgitt!
Det blir som nevnt i en kommentar over...man kan ikke legge noen planer for man er i standby modus hele tiden.

Hi

Skrevet

Det er tredje jul/nyttår etter bruddet, men far har ikke hatt samvær foregående jul eller nyttår.

I år var det avtalt at vi skulle dele opp "helligdagene" etter standard samværsavtale, jeg skulle ha barna i julen :-) og far skulle ha dem fra 3.juledag til 1. nyttårsdag...

Igår fikk jeg melding om at han var syk, så da sa jeg at jeg selvfølgelig kunne ha barna - stor koser meg med barna så det er ikke noe problem for meg. (viste seg at han hadde vært på jobb og i selskap, så han var ikke så syk..)

Men det blir litt prinsipp i det hele også.....

Skal det være så enkelt å bare si "jeg er syk" og så slipper man å ta sin del av ansvaret det er med å ha barn?

Han er glad i barne det vet jeg, men det virker som om han hele tiden setter seg selv først og alle andre må bare innfinne seg med at slik er det...

Må barna bli hos meg er det ikke noe "krise", vi koser oss alltid :-)

Blir bare litt oppgitt!

Det blir som nevnt i en kommentar over...man kan ikke legge noen planer for man er i standby modus hele tiden.

Hi

Å være glad i er ikke alltid nok..

Har vurdert om jeg bare skal droppe samværet med far og lage avtale med min mor om at hun har de en helg i mnd i stedet.. Barna mine er veldig glad i pappaen sin og vil gjerne dit.. Men de er veldig glad i sjokolade og vil gjerne ha det også.. Det er ikke dermed sagt at det et bra for dem.. Vi skal på fvk i begynnelsen av januar og da vil han få en siste sjanse til å vise at han virkelig vil ha samvær..

Anonymous poster hash: 429ca...4cd

Skrevet

Far har nok blitt invitert på fest nyttår? Si at du kan ha ungene, men kommer innom nyttårsaften slik at de kan være hos far da!

Synes det er rart å gi beskjed om sykdom lang tid i forveien. Bor dere langt fra hverandre?

At han er syk 1 dagen i samvær er ok, men hvordan vet han at han er syk nyttår?

Anonymous poster hash: 137a0...df9

Skrevet

Hi, skriv opp alle slike ting. Dersom dette skjer ofte er det lurt å dokumentere det. Da kan du senere bevise at far har hatt langt mindre samvær i virkeligheten enn det som står på papiret.

Det kan komme godt med dersom far plutselig finner ut at han skal straffed eg og truer med rettssak for å få omsorgen alene. Eller dersom du vil søkee om endring av bidraget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...