Gå til innhold

4-åring med plutselig matnekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han virker ikke syk, klager ikke over vondt i magen el.l. og sier han er sulten. Uansett hva jeg tilbyr ham (til og med det han ber om), bare prikker han i det og sier det smaker "sterkt". Jeg tror det er psykisk, og det har vært gradvis verre og verre utover jukeferien (vi er på besøk hos mine foreldre).

Noen som har erfaringer? Kan det være på grunn av kjedsomhet/uvanlige omgivelser (og et forsøk på å få oppmerksomhet fra oss? Han har en lillebror på 17 måneder).

Anonymous poster hash: 125cb...4b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan også ha vondt i halsen uten å klare og forklare det. Vi har opplevd det med vår sønn, han fikk skarlagensfeber og hadde kjempevondt i halsen, men klarte liksom ikke å sette ord på det siden det var første gang. Når han brygger på noe slutter han mer eller mindre å spise, matlysten kommer tilbake for fullt npr han er på bedringens vei. Har sluttet å stresse med at han går ned 1 kg når hane r syk, kommer fort opp igjen etterpå.

Eller han gjør det for å få oppmerksomhet, som du sier.

Begge veier, ville jeg bare latt han være. Er han syk har han trolig ikke matlyst uansett, er han ikke syk vil han fort bli lei av å gå sulten. Men det ville vært fint om noen voksne kunne gitt han litt oppmerksomhet, kanskje kan pappaen eller en annen ta en tur ut bare med han?

Anonymous poster hash: c1606...b7b

Skrevet

Drikker han vann? Kan du få i han smoothie og lure oppi  ting han liker for å få i han noe næring? 

Er alt av mat litt ulik det dere har hjemme (annen type pålegg, brød)? Og at han derfor synes det er rart. 

Håper det går fort over.

Anonymous poster hash: 00068...80c
Skrevet

Han har tilgang til mat som er helt lik. Tror det bare har blitt en "greie". Slitsomt er det, for i natt stod han opp klokka tre og vekket oss alle fordi han var så sulten (sa han), men han bare pirket i det jeg ga ham. Tror han savner hjemme og sine vante rutiner, men vi skal jo være her en liten uke til, så jeg håper vi finner ut av det...

Skrevet

Kanskje det kan være gøy å spise ute? altså ute i skogen e.l. grille pølser eller lage ostesmørbrød. ha med drikke på termos odv.

Anonymous poster hash: eb797...d7a

Skrevet

Vel, her var nok sykdom grunnen likevel... Feber dagen etterpå. Litt letta, faktisk! Det er en grunn jeg forstår, ihvertfall ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...