Gå til innhold

Noen som syntes det ble for mye alkohol foran barna i julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei. Akevitt og hjemmebrygga øl til maten, Baileys til kaffen. Svigers er ikke norsk og bor heller ikke her, de drikker litt vin nesten daglig og øl kan godt gå som tørstedrikk. Aldri sett dem full. Nå gjør ikke vi som dem da, men ser ikke noe stort problem om ungene ser besteforeldrene drikker vin til maten.

Anonymous poster hash: 77e16...d00
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hysteriske kvinnfolk..finnes det mange av. Alle må følge normen for sømmelig oppførsel eller blir det pisk på pung. Hvis noen bare lufter nesa utenfor A4 boksen er sladrekjærringene igang. Føringene er lagt, det er bare å følge dem om man vil beholde barnet sitt. Å nei, jeg er ikke for fyll med barn tilstede, men dem som reiser hjem fra fest fordi noen lukter på akevitten kan bare dra for min del iallfall.

Å gi bort alkoholfri vin er en fornærmelse rett og slett, med mindre denne personen har ønsket seg det. Da hadde det vært bedre å gi bort noe som skal være alkoholfritt...

Skrevet

Jeg drakk to glass rødvin til maten, resten av kvelden ingenting før ungene var i seng, da ble det en baylies (?). Mannen drakk farris hele kvelden. Min svigerfar drakk alt for mye, han har nok et alkoholproblem. Drakk vanlig til maten, to øl og en akevitt, men etter at ungene var i seng... Totalt 6 akevitt og flere øl, samt mengder av rødvin. Var ordentlig full når han la seg kl 12, og oppe igjen kl7 og og tok en øl til brunchen. Trist, men ungene ble skjermet.

Anonymous poster hash: 65b46...676

Skrevet

Men de fleste som drikker klager på at andre velger å ikke drikke. Hva er greia med det? Kan man ikke være avholds uten å være teit? Virker ikke sånn. Føler det er myyyye drikkepress ute og går.

Skrevet

Men de fleste som drikker klager på at andre velger å ikke drikke. Hva er greia med det? Kan man ikke være avholds uten å være teit? Virker ikke sånn. Føler det er myyyye drikkepress ute og går.

Er det noen som sier at det er "teit"å være avholds? 

Jeg synes bare det er litt "teit" om man skal reise hjem/evnt "nekte" vanlig voksne folk å drikke litt ved mat osv, fordi det er unger til stede. 

Men, om man er avholds så er det vel ingen som sier at det er teit(?) :) 

Skrevet

Å kalle foreldre som skåner sine barn for berusede mennesker for hysteriske er liksom gjennomgangstonen her. Det skal mindre alkohol til enn dere tror før (spesielt) barn og andre merker at man endrer seg.

Anonymous poster hash: d0aec...37e

Skrevet

Langt i fra, jeg har ikke drukket noe. Mannen to glass vin på juleaften, mamma det samme. Ellers selskaper hvor familie har tatt et glass eller to til mat, og heller kost seg med mer etter at vi med små barn har dratt.

Anonymous poster hash: 641d4...d9d

Skrevet

Jeg drikker aldri ilag med barn, fordi jeg liker hverken øl eller vin.. jeg liker kunn baylies og mijito :D hehe.. men jeg legger meg ikke opp i hva andre drikker eller hvor mye de drikker, så lenge de oppfører seg. Jeg kan selv huske på nyttårs aften feks når jeg var liten at folk ble drita fulle, vi barna syntes det var hysterisk morsomt og har mange "gode minner" fra fulle onkler og besteforeldre.. hehe... kan ikke huske å ha sett noe traumatiserende med fulle folk som liten hvertfall=)

Anonymous poster hash: 32882...e00
Skrevet

Å kalle foreldre som skåner sine barn for berusede mennesker for hysteriske er liksom gjennomgangstonen her. Det skal mindre alkohol til enn dere tror før (spesielt) barn og andre merker at man endrer seg. Anonymous poster hash: d0aec...37e

Nå kan jeg selv drikke hvertfall 4 glass vin før jeg endrer oppførsel da jeg tåler ganske mye. Men dersom man blir litt lystigere av to glass vin, hvorfor gjør det noe ovenfor barna? Ingen er nøyaktig lik hele tiden. Jeg forandrer meg ihvertfall dersom jeg har en dårig dag, eller dersom jeg er trist og lei meg for noe. Jeg oppfører meg litt annerledes hjemme hos min egen familie enn hos svigermor for eksempel. Må jeg skåne barnet for å se meg sammen med svigermor da?

Anonymous poster hash: 4a092...83a

Skrevet

Juleselskapene da jeg var liten inneholdt alltid bar utpå kvelden, vi fikk lage barnedrink mens de voksne drakk alkohol. Kan bare huske at det ble god stemning, ene onkelen min ble alltid hysterisk morsom men kan ikke huske at foreldrene mine ble påvirket. Det har gått bra med alle oss barna, og vi er mange. Skulle tro det var ren flaks at vi satt her i dag og ikke lå i rennesteinene et sted..

Skrevet

Juleselskapene da jeg var liten inneholdt alltid bar utpå kvelden, vi fikk lage barnedrink mens de voksne drakk alkohol. Kan bare huske at det ble god stemning, ene onkelen min ble alltid hysterisk morsom men kan ikke huske at foreldrene mine ble påvirket. Det har gått bra med alle oss barna, og vi er mange. Skulle tro det var ren flaks at vi satt her i dag og ikke lå i rennesteinene et sted.. Anonymous poster hash: 77e16...d00

Enig. Både jeg og de fleste jeg kjenner har bare gode minner fra når vi var små og ølen sto på bordet. Ølen på bordet var lik feststemning og alle koste seg, både voksne og barn! Vi lagde også barnedrinker, og det var stor stas :D

Skrevet

Nei. Jeg drakk 2 glass rødvin til ribba, og det samme gjorde de andre. 1 flaske rødvin på 4 personer. Det kaller jeg normalt og akseptabelt. Barna lærer at det går ann å drikke litt voksendrikke uten å bli beruset og rare. Og med det håper vi at de får et normalt forhold til alkohol.

Anonymous poster hash: d99bb...ba1

Skrevet

Å kalle foreldre som skåner sine barn for berusede mennesker for hysteriske er liksom gjennomgangstonen her. Det skal mindre alkohol til enn dere tror før (spesielt) barn og andre merker at man endrer seg. Anonymous poster hash: d0aec...37e

Nå kan jeg selv drikke hvertfall 4 glass vin før jeg endrer oppførsel da jeg tåler ganske mye. Men dersom man blir litt lystigere av to glass vin, hvorfor gjør det noe ovenfor barna? Ingen er nøyaktig lik hele tiden. Jeg forandrer meg ihvertfall dersom jeg har en dårig dag, eller dersom jeg er trist og lei meg for noe. Jeg oppfører meg litt annerledes hjemme hos min egen familie enn hos svigermor for eksempel. Må jeg skåne barnet for å se meg sammen med svigermor da?

Skal jeg hente frem litt forskning til deg? Eller du klarer det selv via google, for der er det myyye om barn og alkohol, hvordan det påvirker dem å se omsorgspersonene beruset og hvor lite alkohol som skal til før de reagerer. 

Skrevet

Og en annen ting, jeg liker ikke å bli kalt hysterisk fordi jeg har mitt syn på barn og alkohol! For de to tingene hører ikke sammen og det er fryktelig mange barn som _gruer_ seg til julen. Tenk på det, barn skal ikke grue seg til julen! Den skal være magisk og spennende og god! Jeg blir så trist på deres vegne...

Det er nok ingen krise at man tar seg et glass, men for veldig mange er det mer enn et glass og da er man egoistiske og uopplyst.

Skrevet

Og en annen ting, jeg liker ikke å bli kalt hysterisk fordi jeg har mitt syn på barn og alkohol! For de to tingene hører ikke sammen og det er fryktelig mange barn som _gruer_ seg til julen. Tenk på det, barn skal ikke grue seg til julen! Den skal være magisk og spennende og god! Jeg blir så trist på deres vegne...

Det er nok ingen krise at man tar seg et glass, men for veldig mange er det mer enn et glass og da er man egoistiske og uopplyst.

Enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...