Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Uten å bli "hengt ut" så har jeg ett barn med en jeg ikke vet hvem er. Vi er vel fler som har vært ute en tur på by'n og våknet opp steder man overhodet ikke skulle ønske man var, og rømt så fort at man knapt har fått med seg og på seg alt av klær og sko!! Og en test som er positiv etter en god stund og med ett valg som er vanskelig å ta alene. Mitt barn spør noen ganger etter pappa.enn så lenge så holder det å si at pappa ikke er her. Men hvordan skal man fortelle ved en seinere anledning til barnet at mamma ikke vet hvem pappa er, og at hun ikke kan gi råd,tips eller hjelp til å finne ut hvem denne mannen er? Noen kaller meg vel for en egoist f... Og det ene med det andre,og det er greit..vi lever i en verden hvor vi er super flinke til å dømme uten å vite hva som ligger bak en hendelse.. Det jeg da er "ute" etter..er om det finnes noen her inne i samme situasjon med erfaringer som de kanskje vil dele litt med meg? Så jeg kan forberede meg på både godt og vondt det som kommer til å skje i fremtiden ved spørsmål etter pappa.. Anonymous poster hash: b56ff...36d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Ikke i helt samme situasjon, for jeg vet veldig godt hvem pappaen er (vi var sammen), men han takket for seg og stakk når jeg ble gravid. Han bor i england, så det er ikke slik at vi plutselig møter på ham. Jeg ble rådet til å være 100% ærlig, og det er jo også det jeg har lyst til. Men man kan jo ikke fortelle hele historien til en 4 åring.... Så en jeg snakket med på amathea rådet meg til å svare på det barnet spør om og KUN det. Om hun spør meg hvor pappaen er så vil jeg i første omgang svare at han bor i et annet land. Om hun fortsetter å spørre om hva han heter, hvordan han ser ut osv så vil jeg svare på det. Og etterhvert som hun blir eldre skal jeg forklare henne hele historien, og legge vekt på at pappaen hennes ikke ville ha MEG og det er ingenting personlig mot henne. Jeg dømmer deg IKKE jeg synes også valget var vanskelig å ta alene, jeg visste jo at pappaen hennes (mest sannsynlig) aldri vil være i bildet. Men i ditt tilfelle: det er jo en mann et sted der ute som ikke vet at han har et barn, og det er litt trist. Det kan jo være at han ville stilt opp og blitt veldig glad i jenta si. Jeg vet ikke om det nytter å begynne å lete nå, eller hvor mye du allerede har gjort, kanskje er det beste alternativet og bare la være, og heller la jenta di prøve å finne ham dersom det er noe hun vil når hun blir eldre. Men spill med åpne kort, det er mitt råd, og det kommer jeg til å gjøre selv Anonymous poster hash: 6fbfe...d9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå