Mamma&skatt Skrevet 27. desember 2013 #1 Del Skrevet 27. desember 2013 Blir nyfødt og en på 2.5 år, noen erfaringer ange. Vogn? Vurderer for øyeblikket mountain buggy duet vs phil and teds navigator. Må ta liten plass, og ha hjul som egner seg for tur i diverse terreng. Justerbart håndtak er et must. Tar i mot tips og erfaringer om alle vogner og om det er nødvendig/unødvendig med søskenvogn i det hele.. blir til høsten. Takker for svar :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144107186-s%C3%B8skenvogner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vogndilla Skrevet 1. januar 2014 #2 Del Skrevet 1. januar 2014 (endret) Om du trenger søskenvogn kommer jo ann på hvor mye den kommer til å bli brukt. Triller man daglig til og fra bhg, er avhengig av kollektiv transport eller går mye tur mens begge barna er hjemme så vil man trenge en søskenvogn, synes jeg ihvertfall. Men hadde tenkt godt igjennom om den trengs, uansett hvor smal og liten den er så tar den jo en del plass og koster en del penger. Triller du lite med begge to kan det jo hende det holder med et søskensete eller søskenbrett? Har du en annen vogn i tillegg? Ellers kan det jo kanskje være en ide å kjøpe en vogn som kan både kan være søskenvogn og singelvogn ved å bare klikke av og på det ene setet? Jeg synes phil&teds vognene og andre lignende tandemvogner får et litt rart tyngdepunkt, de er vanskelig å vippe opp på fortauskanter for eksempel eller å få inn på buss og tog. Er heller ikke særlig fan av at det ene barnet må sitte omtrent på bakken i det ene setet, samt at man mister omtrent hele handlekurven. Men mange er jo fornøyde med denne type vogn, googler du det vil det nok komme opp veldig mange erfaringer. Om jeg skulle hatt en vogn hvor man kan gjøre om til singelvogn så hadde jeg valgt bugaboo donkey, av den enkle grunn at den kan være vendt mot den som triller både i bag og sittedel, den kan lett kan gjøres om til singelvogn, den har god str. på bagen, den er god å trille på alle underlag, den er grei str. sammenlagt og veier ikke så altfor mye. Men den er jo veldig dyr da... Skulle jeg hatt en vanlig tvillingvogn hadde jeg nok gått for bumblerige indie twin, fordi den er nett og liten sammenlagt, veier lite, god å trille på alle underlag, har hevbare fotbrett (noe de fleste lignende vogner mangler), er romslig i setene og har grei str. på bagen. Er 75cm bred så kommer inn de fleste dører. MB duett er en god vogn det å, men den er ganske smal i setene, har knøtt liten bag og har ikke hevbare fotbrett. For meg trekker disse tingene veldig ned og jeg hadde heller valgt en funksjonellvogn fremfor en som er veldig smal slik som duet, men det kommer jo ann på hva som er viktigst for deg. Endret 1. januar 2014 av Vogndilla Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144107186-s%C3%B8skenvogner/#findComment-145983446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå