Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 Jeg har en jobb der jeg må være 110% tilstede for brukere. Både psykisk og fysisk. Nå er jeg 10 uker på vei og har 2 barn i alderen 6 og 2. Å bli gravid er jo noe jeg har valgt selv, men nå allerede etter 10 uker så kjenner jeg at jeg er helt ferdig og klarer verken jobb eller hjemme. Med første jobbet jeg og gikk på høyskolen, aldri borte fra skole eller jobb med mindre jeg skulle til ultralyd. Med andre ble jeg sykmeldt i uke 20 pga massiv bekkenløsning og svangerskapsdeprasjon. Situasjonen på jobb gjorde at jeg sleit meg ut og itillegg holdt svangerskapet skjult for å ikke bli diskriminert. Min jobb er det flest damer og gjett om det ble sladder og dårlig stemning da jeg som tredje person sa jeg var gravid. Da ble jeg faktisk så syk at jeg ikke kunne ut huset. Bekken ble aldri bedre, jeg fødte et barn sleit meg gjennom bekkenløsning et år etter fødsel, og igjen er jeg gravid og denne gangen startet plagene i uke 6. Legen min mener at jeg skal sykmeldes resten av svangerskapet. Jeg vil prøve mer, rett å slett for å overbevise sjefen .Men jeg fikk jo ikke engang en telefon eller noe ros for at jeg sleit meg syk sist. Hvorfor skulle jeg igjen gjøre det. ? Jeg trenger sårt råd. Arbeidsmoralen min er sterk, og jeg elsker mine kollegaer og brukere. Men jeg klarer rett å slett ikke å jobbe lenger. Anonymous poster hash: 2a5a6...83c Anonymous poster hash: 2a5a6...83c
TanteTroll Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 Hvorfor i all verden skal du overbevise sjefen? Og hva skal du overbevise sjefen din om. Hør på legen din. Det er du som har ansvar for din helse! Jeg er arbeidsgiver, og jeg hadde virkelig ikke satt pris på om ansatte motsatte seg legenes anbefaling, og jobbet seg syke for å overbevise MEG om noe. Så lenge sykemeldingen er reell, er da egen helse mange ganger viktigere enn jobb!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Du skal ikke ofre jobben noen ting. Hva får du igjen for og stå på 110 % for jobben? Man får ikke så mye som ett takk som regel, så følg legens anbefaling og sykemeld deg. Ta vare på de barna du har fra før, jobben forsvinner ikke, den er dær da du er ferdig sykemeldt og ferdig med permisjon, men ikke verdifull tid med barna du har på 6 og 2 år, som trenger mamman sin. Har selv nå godt sykemeldt siden uke 5, for sliter med kvalme og oppkast. Har ikke dårlig samvittighet for jobben, den er der da jeg er klar for og begynne på jobb igjen. Litt eller fult, får tiden vise. Slik situasjonen er i dag blir jeg nok ikke og komme tilbake fult pga jeg har store smerter i ryggen og ene låret som er en skade jeg fikk under fødselen med mellomste. Lykke til med valget, men hør på legen er mitt råd Anonymous poster hash: 3aa69...f1b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Jeg er uenig med de andre som har svart. Jeg er gravid i uke 11 og fryktelig trøtt og uggen. Jeg går på jobb og sover hjemme. Dette er en kort periode, jeg har selv valgt å få barn og så lenge det ikke er helsefarlig for verken meg eller baby så velger jeg å jobbe. Mannen min tar av seg det hjemme. Noe annet er om en spyr dagen lang, har risikosvangerskap etc, da er en jo syk, klart en ikke skal være på jobb da. Nå snakker jeg om trøtte og ugne gravide som ikke er syke men som ikke orker samme tempo hjemme som de hadde før graviditeten, vel det er ikke jobben sitt problem. Anonymous poster hash: fca41...207
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Selvsagt også noe annet om en blir mobbet på jobben, utestengt etc pga graviditet, da kan en også sykemeldes. Jeg bare synes det er så mange som sykemelder seg fordi de er slitne og ikke greier å følge opp både jobb og hjemme. Vel, da må en sette ned tempo hjemme. Anonymous poster hash: fca41...207
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Jeg er uenig med de andre som har svart. Jeg er gravid i uke 11 og fryktelig trøtt og uggen. Jeg går på jobb og sover hjemme. Dette er en kort periode, jeg har selv valgt å få barn og så lenge det ikke er helsefarlig for verken meg eller baby så velger jeg å jobbe. Mannen min tar av seg det hjemme. Noe annet er om en spyr dagen lang, har risikosvangerskap etc, da er en jo syk, klart en ikke skal være på jobb da. Nå snakker jeg om trøtte og ugne gravide som ikke er syke men som ikke orker samme tempo hjemme som de hadde før graviditeten, vel det er ikke jobben sitt problem. Anonymous poster hash: fca41...207 Antar at du er førstegangs.. Stor forskjell på å gå gravid første gangen, og å gå gravid når man har barn fra før Da kan man ikke sove resten av dagen, og la mannen ta alt hjemme. Kanskje man har syke barn, våkenetter osv, og får ikke hentet seg inn.. Da fungerer man ikke mye på jobb skal jeg si deg Til hi: Syns du skal sykmelde deg med god samvittighet, det er jo legens anbefaling. Bekkenløsning er ikke noe å tulle med! Lykke til med graviditeten! Anonymous poster hash: 38f66...fde
KarLuc +1? Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 hmmm, vet man tenker forskjellig,,,, Men JEG vet at jeg kommer til å bli sykemeldt ganske tidlig. HÅper bare delvis, men blir nok 100% før sommeren. Og d er pga bekkenløsning, som jeg har hatt ganske kraftig begge de andre gangene. Denne gangen er d allerede startet og er bare 5 uker på vei! Man har maaaaange år igjen der man skal på jobb hver dag. Men om ikke jeg forebgygger med å være i ro når d blir gale, så blir d fort at man kanskje ikke kommer seg 100% ut i jobb igjen. For det er ting som kan vare lenge etter fødselen. Flere år...... Og med 2 barn fra før som skal følges opp, så velger eg nok heller å kutte ned på jobb, enn å sette barna til sides.... MEN håper å holde ut så lenge som mulig
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Jeg er uenig med de andre som har svart. Jeg er gravid i uke 11 og fryktelig trøtt og uggen. Jeg går på jobb og sover hjemme. Dette er en kort periode, jeg har selv valgt å få barn og så lenge det ikke er helsefarlig for verken meg eller baby så velger jeg å jobbe. Mannen min tar av seg det hjemme. Noe annet er om en spyr dagen lang, har risikosvangerskap etc, da er en jo syk, klart en ikke skal være på jobb da. Nå snakker jeg om trøtte og ugne gravide som ikke er syke men som ikke orker samme tempo hjemme som de hadde før graviditeten, vel det er ikke jobben sitt problem. Anonymous poster hash: fca41...207 Antar at du er førstegangs.. Stor forskjell på å gå gravid første gangen, og å gå gravid når man har barn fra før Da kan man ikke sove resten av dagen, og la mannen ta alt hjemme. Kanskje man har syke barn, våkenetter osv, og får ikke hentet seg inn.. Da fungerer man ikke mye på jobb skal jeg si deg Til hi: Syns du skal sykmelde deg med god samvittighet, det er jo legens anbefaling. Bekkenløsning er ikke noe å tulle med! Lykke til med graviditeten! Anonymous poster hash: 38f66...fde Jeg er tredjegangs! Så har absolutt nok å holde fingrene i hjemme. Anonymous poster hash: fca41...207
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå