Gå til innhold

Alkoholfri rødvin?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om en alkoholfri rødvin som er såpass ok på smak at den faktisk kan drikkes? ;)

Er 6 uker på vei i dag, og synes det er for tidlig å si noe til vennegjengen. Tenkte derfor å helle alkoholfri vin over på en vanlig vinflaske så er det ingen som merker at jeg ikke drikker, og slipper de spørsmålene iallefall... *Rødme*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144107078-alkoholfri-r%C3%B8dvin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men blir ikke det veldig utvannet og gjennomsiktig?

Jeg sliter mest med selve middagen, hvor vi får servert en 5-retters middag med passende vin. Og ikke får jeg sitte sammen med min kjære heller da vi skal mixes kjente og ukjente... Så han kan heller ikke drikke opp vinen min. :P

Ja, det er "sit-down-middag", men har fått beskjed om å ta med oss egne drikkevarer til å ha utover kvelden.

Lurer veldig på hvordan jeg skal løse det med middagen... Ta med en flaske Pepsi Max å si at jeg helst drikker brus til mat? Usj, funker ikke det heller....

Annonse

Du kan jo bare "drikke lite" under middagen, hvis noen serverer så stopp dem vel halvfullt glass, lat som om du drikker og hopp over vinen til noen av rettene? Etterpå drikker du deg "full" på et par boksøl som du heller ut når du er på do:). Men mitt råd er bare å si det som det er...:)

Tusen takk for mange gode råd! :)

Vi har ikke noe lyst til å si det til vennegjengen ennå siden jeg bare er i 6. uke. Det holder at nærmeste familie vet det nå. :)

Får lett migrene, så det er jo kanskje ikke så merkelig om jeg velger å drikke mest vann til maten... Får se hvordan jeg løser det.

Anbefaler blåbærsaft!! Fås kjøpt på polet. Ser helt likt ut!! Litt bunnfall bare.. Ingen i juleselskapene merket noen ting ;) Ellers skal visst alkoholfri hvitvin være bedre. Eller vann i ølbokser. Lykke til ;)

Anonymous poster hash: e59ce...286

Anbefaler blåbærsaft!! Fås kjøpt på polet. Ser helt likt ut!! Litt bunnfall bare.. Ingen i juleselskapene merket noen ting ;) Ellers skal visst alkoholfri hvitvin være bedre. Eller vann i ølbokser. Lykke til ;)Anonymous poster hash: e59ce...286

Tuuuusen takk for svar! Blåbærsaft høres godt ut, og i illegg er jo blåbær sunt! ;)

Jeg får veldig lett migrene selv, og da kan jeg verken røyke eller drikke noe. Så har gått greit å skylde på det for mangelen på røyking i sosialt samvær hittil. Har sagt i flere år at jeg skal slutte å røyke når jeg blir gravid, så hadde nok blitt veldig lett busted om jeg plutselig sier at jeg har sluttet helt ut av det blå. :P 

Blåbersaft er forøvrig kjempegodt! Så det kan også funke. :D 

Annonse

Jeg vil anbefale deg en alkoholfri cider som du kan kjøpe på polet. Den er i en blank flaske (ser ut som hvitvin) og det står veldig diskret nederst at den er alkoholfri. Det er mulig å fjerne denne lille delen av etiketten hvis du vil. Jeg hadde den med på julebord og julaften og det var ingen som la merke til det selv om vi satt ved bordet hele tiden. Dessuten er den sprudlene og det passer vel godt siden det er nyttår? Veldig god er den også... :)

Alkoholfri hvitvin er faktisk ganske god! Rød har jeg aldri funnet en god en av. Hva med å dele nyheten med ei venninne bare, som kan hjelpe deg litt under middagen? Evt den som sjenker?

Vi har snakket litt om det, men det er så mange ukjente i den middagen så tror vi skal klare å unngå å si noe. :)

Men, jeg handla fra alkohofri hylla på Vinmonopolet i dag og når jeg kommer hjem står det 0,5 % ? Kan jeg drikke det da?

Jøss, ikke godt å si... Gjør sikkert ikke kjempestor skade, men jeg tror ikke jeg har turt å drikke det. :-/

Det er alltid 0,5% i det som et alkofritt. Dette gjelder også feks surmelk :) Denne alkoholen forsvinner i fordøyelsessystemet før det når blodet. Dog vet jeg ikke hvordan det er å styrte 3 flasker på rappen ;)

Anonymous poster hash: e59ce...286

http://m.klikk.no/helse/dinkost/tester/article813362.ece

Der er en test av alkoholfrie viner. Jeg vurderer å kjøpe den rødvinen som vant der og ta den over i en annen flaske på nyttårsaften. Men det spørs om jeg klarer å slippe unna med det. Folk spør sikkert om å få et glass... Så kommer jo sikkert champagnen frem.. Huff får bare prøve. Det er kjipt at det er så utrolig avslørende dette med alkohol..

Lykke til i kveld med vindrikkingen:) det blir nok bra uansett! Jeg er 15 uker, og trenger heldigvis ikke å skjule at jeg er gravid ( ikke så lett å skjule magen heller;)). Jeg har kjøpt en god eplemost som jeg skal kose meg med til maten, og en alkoholfri eplecider for å ha litt bobler utover kvelden :)

Godt nyttår! Vi har mye å glede oss til i det nye året :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...