Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 Holder dere barna våkne lengre i julen for at dere skal få sove lenge dagen etterpå? Hørte om noen som holdt barnet(4-5 år eller noe slikt) våken til midnatt + i julen kun for å få sove lenge selv om morgenen.... Synes det blir helt feil jeg... Dessuten er det jo sååå godt med voksentid om kveldene. Anonymous poster hash: 283ac...43d
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 Hmm? Nei...har aldri holdt ungene våkne noensinne, uansett årsak. Mine sover lenger av mer søvn.. så det hadde uansett ikke fungert.
Vinterlilje Skrevet 27. desember 2013 #3 Skrevet 27. desember 2013 Får være lengre våken fordi det er ferie og fri. Ikke for å sove lengre, men når det skjer er det også deilig og en del av det å ha ferie
Kanutten83 Skrevet 27. desember 2013 #4 Skrevet 27. desember 2013 Nei, så absolutt ikke. 1 åringen legger seg 19, men 3 og 6 åringen har fått være litt ekstra oppe fordi de vil, men de har vært i seng senest kl 21. Her deler vi på å stå opp, men med alt som har vært så langt i jula så har de likevel sovet til rundt 8-830 så vi har vært heldige Men å holde barna oppe til midnatt bare for å få lov til å sove lenger på morgenen synes jeg ikke er spesielt bra for barna.
Steget Skrevet 27. desember 2013 #5 Skrevet 27. desember 2013 Ungen min våkner tidlig uansett hvor seint ho blir lagt. så vi legger til normal tid, for da unngår vi at ho blir sur og trøtt dagen etterpå. julaften og nyttårsaften blir det litt sent.
★julestjerne★ Skrevet 27. desember 2013 #6 Skrevet 27. desember 2013 Nei, det skjer automatisk. Vi legg eldste kl 19 som alltid, men ho drøyer morgonane av seg sjølv etter nokre dagar utan barnehage. Yngste får vi ikkje lagt før 22-23, håpar på bedring etterkvart som ho veks til.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #7 Skrevet 27. desember 2013 Min sovner klokken 22 for tiden og står opp klokken 8. Sovner ikke før Anonymous poster hash: c5234...354
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #8 Skrevet 27. desember 2013 Holder de ikke våken for å få sove lenger, men vi rangler litt mer alle sammen Anonymous poster hash: 9be9a...4f0
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #9 Skrevet 27. desember 2013 Barna legges når de blir trette. Hos oss betød det at julaften var over kl. 18 da babyen ble lagt. 4-åringen sovnet kl. 19. Hvis de hadde vist tegn på å ville/orke være våkne lenger, så skulle de ha fått lov. Babyen bestemmer når vi står opp, som regel rundt 8.30. Anonymous poster hash: 7251d...f79
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #10 Skrevet 27. desember 2013 Ingen holder noen våken her i huset, men ungene er våken lenger nå i ferien. Det skjer mye og vi er på besøk lenger enn vanlig. Yngste på 2 er som regel i seng til 21. De sover lenger, og det er jo selvfølgelig deilig. Vi har ikke vært oppe før 9.30 noen dager i jula. Klart det er deilig. Så lenge ungene får like mye søvn som ellers, og er blide og fornøyde, så ser jeg ikke problemet med at ungene skyver litt på leggetiden. Trasig å måtte være hjemme halv sju, og følge alle rutiner slavisk i ferie og juletider.. Anonymous poster hash: 6dc3c...630
❤lille stjerne❤ Skrevet 27. desember 2013 #11 Skrevet 27. desember 2013 Nei, vi har aldri holdt henne våken lengre i julen, men hun er lengre oppe fordi vi har bedre tid, mindre rutiner, besøk og spiser senere. Hun er lengre oppe og sover lengre om morgenen, men holdes ikke oppe, hun får legge seg når hun er trøtt.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #12 Skrevet 27. desember 2013 Mannen er a-menneske og synes det er greit å stå opp med ungene hver dag, så vi holder også kvelden av til voksentid. Men naboen vår har en toåring som de gjerne holder våken ganske sent for å få henne til å sove lenger om morgenen. Anonymous poster hash: 0f44b...e51
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #13 Skrevet 27. desember 2013 Nei, for det funker ikke. Han står opp 06.30-07.00 uansett. Men han får legge seg noe senere enn vanlig bare fordi det er ferie, mot at alle tar en hvil midt på dagen. Vi er A-mennesker alle sammen, så alle er rimelig synkrone. Sjeldent jeg og mannen orker å være oppe til midnatt, Nyttårsaften inkludert. Anonymous poster hash: f55c2...d48
me_87 Skrevet 27. desember 2013 #14 Skrevet 27. desember 2013 Nei sønnen min sover minst til klokken 8 om morgenen uansett. I går la jeg han 19.30 en halvtime senare enn vanlig legging pga vi hadde vært på julebesøk,å da sov han til 10.30 Men har merket at han sover ikke lengre selv om jeg legger han senare enn vanlig. Flere ganger når han har vært sent i seng pga besøk så har han likevel våknet klokken 8.
Mandala Skrevet 27. desember 2013 #15 Skrevet 27. desember 2013 Tja. Nå som begge barna er i skolealder og det ikke er slitsomt å ha dem oppe utover kvelden, så holder jeg de gjerne våkne utover kvelden for at vi alle skal sove lenger dagen etter.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #16 Skrevet 27. desember 2013 Her er ungen oppe til midnatt hver dag. Fordi det passer seg sånn. Vi er mye på farten om dagen. Anonymous poster hash: d834c...eab
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #17 Skrevet 27. desember 2013 Holder dere barna våkne lengre i julen for at dere skal få sove lenge dagen etterpå? Hørte om noen som holdt barnet(4-5 år eller noe slikt) våken til midnatt + i julen kun for å få sove lenge selv om morgenen.... Synes det blir helt feil jeg... Dessuten er det jo sååå godt med voksentid om kveldene. Anonymous poster hash: 283ac...43d Så alle som har barna våken lenger gjør det fordi de ønsker at barna sover lengre? Vi farter mye og 7 åringen er ofte i seng ganske sent. Ikke fordi jeg vil sove lenger om morgenen, men fordi jeg nyter å kunne gjøre ting vi ellers ikke kan. Voksentid på kveldene har vi ellers ganske mye av. Som barn fikk vi bestandig være lenger oppe i helger og høytider/ ferier. Til tross for at vi ungene "plaget" foreldrene mine om kvelden slik at de ikke fikk voksentid er de jammen enda gift- og det enda jeg er 39 og de fikk meg når de var 18 og 24. Og tenk- de var aldri på ferie alene heller. Idag handler alt om struktur og rutiner. Barna kan nesten ikke få fri fra bhg for da kjeder de seg og ingen barn kan se foreldrene vaske- nei da må det settes av en hel dag hvor barnet er i bhg. Og stakkars det barnet som får være lenger oppe i ferien- da har de foreldre med egoistiske baktanker. Anonymous poster hash: 62176...c58
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #18 Skrevet 27. desember 2013 Her er ungen oppe til midnatt hver dag. Fordi det passer seg sånn. Vi er mye på farten om dagen. Anonymous poster hash: d834c...eab Stakkars unger! Det der er jo en sak for barnevernet! Anonymous poster hash: cae3c...dcc
Gjest Hercule Poirot Skrevet 27. desember 2013 #19 Skrevet 27. desember 2013 Jeg holder ingen våken, det klarer de veldig greit selv.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #20 Skrevet 27. desember 2013 Her er ungen oppe til midnatt hver dag. Fordi det passer seg sånn. Vi er mye på farten om dagen.Anonymous poster hash: d834c...eab Stakkars unger!Det der er jo en sak for barnevernet! Anonymous poster hash: cae3c...dcc Kjære du, det der er ingen sak for barnevernet. Tror du har en litt feil forestilling om hva jobben til barnevernet består i... At barna får rangle i jula, er på ingen måte omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 0a5da...4bb
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #21 Skrevet 27. desember 2013 Her er ungen oppe til midnatt hver dag. Fordi det passer seg sånn. Vi er mye på farten om dagen. Anonymous poster hash: d834c...eab Stakkars unger! Det der er jo en sak for barnevernet! Anonymous poster hash: cae3c...dcc Hehe, ja, kjempesak. Finnes ikke synd i min sønn, han storkoser seg Anonymous poster hash: d834c...eab
I scream for icecream! Skrevet 27. desember 2013 #22 Skrevet 27. desember 2013 Om mine barn legger seg senere, står de opp tidligere, så det funker ikke. Når det er sagt, var de våkne lengre på lille julaften og julaften. Det var fordi de skulle få se noe som begynte senere på TV, og fordi gaveåpning osv. tok ganske lang tid.
Tante Gustava Skrevet 27. desember 2013 #23 Skrevet 27. desember 2013 Voksentid på kvelden har vi nok av ellers i året. For meg er jula en tid for å være sammen med familien, og vi storkoser oss alle mann. Barna er våken lengre, ikke for at vi ønsker de skal sove lengre, men fordi vi har fri og koser oss Husker selv den pirrende gleden når jeg var barn og vi i ferier og høytider fikk være oppe lenge og for en gangs skyld blåse i rutinene! Generelt tror jeg de fleste kjenner sine barn best og gjør det som passer de best. Noen barn takler dårlig å være oppe lenge, mens andre tåler det bedre. Tviler på at noen holder sine barn oppe lenge hvis de ikke takler det, da de fleste foreldre nok setter mer pris på blide og fornøyde barn enn å få sove litt lengre om morgenen.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #24 Skrevet 27. desember 2013 Her ble det litt tull med legging de første dagene og vi hadde mye styr med fireåringen som var trøtt og pga det kranglete. Siden vi har hatt lite planer denne jula får vi nå lagt ungene i riktig tid og de er blide og fornøyde om dagen de våkner rundt samme tid om de legges tidlig eller sent. Anonymous poster hash: 76bca...0ad
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #25 Skrevet 27. desember 2013 Her er ungen oppe til midnatt hver dag. Fordi det passer seg sånn. Vi er mye på farten om dagen.Anonymous poster hash: d834c...eab Stakkars unger!Det der er jo en sak for barnevernet! Anonymous poster hash: cae3c...dcc Hehe, jeg ovenfor her jobber i bv og her er også barna våken lenge. Ingen sak for bv dette nei;-) Anonymous poster hash: 62176...c58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå