Gå til innhold

Ville dere vekket babyen på dagtid?? 5 uker gammel og tror han holder på å snu døgnet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har tidligere pleid å sovne rundt midnatt etter skriking hele kvelden og deretter sovet til nattmat og så sovet videre til frokost. Men i går kveld var han urolig hele kvelden og helt frem til nattmat rundt 2. Da sov han sånn passe greit frem til 7.30, spiste kl.8 og sov fra kl.9 og sover fortsatt kl.12.40 nå :o

Han får bare flaske, så jeg vet han får spist seg mett hver gang... Aner ikke hva jeg skal gjøre for at han skal sovne på kvelden og sove helt til nattmat :/ Nå har han sovet fra nattmaten og egentlig frme til nå slik som han helst skulle gjort på natta. Burde jeg vekke han for at han skal spise oftere på dagen? Han spiser 5 ganger på dagen (160 ml mme) og 130 ml på natta. Sukkervann hjelper heller ikke.

Anonymous poster hash: e2554...1d1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri vekt min på 6mnd hvis det ikke er noe vi skal. Babyer sover mye og noen sover lenge.

Anonymous poster hash: 73065...a5a

Skrevet

Har aldri vekt min på 6mnd hvis det ikke er noe vi skal. Babyer sover mye og noen sover lenge.

Anonymous poster hash: 73065...a5a

Ja, jeg vet det. Greit at han sover masse på dagtid, men når han stadig sover mindre på natta og mer på dagen er det vel noe som skurrer???

Skrevet

En 5 uker gammel baby har vel strengt tatt ingen følelse enda. Mine var iallefall sånn at jo mer de sov på dagen, jo mer sov de på natta og.

Ville ikke vekt en baby på 5 uker :)

Anonymous poster hash: 1dfff...7e4

Skrevet

Jeg har vekket mine for å gi de riktig døgnrytme. Har funket kjempebra for oss.

Anonymous poster hash: cc00f...915

Skrevet (endret)

Han har tidligere pleid å sovne rundt midnatt etter skriking hele kvelden og deretter sovet til nattmat og så sovet videre til frokost. Men i går kveld var han urolig hele kvelden og helt frem til nattmat rundt 2. Da sov han sånn passe greit frem til 7.30, spiste kl.8 og sov fra kl.9 og sover fortsatt kl.12.40 nå :o

Han får bare flaske, så jeg vet han får spist seg mett hver gang... Aner ikke hva jeg skal gjøre for at han skal sovne på kvelden og sove helt til nattmat :/ Nå har han sovet fra nattmaten og egentlig frme til nå slik som han helst skulle gjort på natta. Burde jeg vekke han for at han skal spise oftere på dagen? Han spiser 5 ganger på dagen (160 ml mme) og 130 ml på natta. Sukkervann hjelper heller ikke.

Det er helt normalt at en 5-ukers baby  tuller mye på natta. Jeg ville ikke gitt sukkervann med mindre det virker som om han har smerter.

Endret av Stinkerbelle
Skrevet

En 5 uker gammel baby har vel strengt tatt ingen følelse enda. Mine var iallefall sånn at jo mer de sov på dagen, jo mer sov de på natta og.

Ville ikke vekt en baby på 5 uker :)

Anonymous poster hash: 1dfff...7e4

Ingen følelser?

Skrevet

Min baby styrte døgnet helt selv. De første ukene er jo unntakstilstand. Ordner seg som regel til slutt uansett :) Tror ikke det er så lurt å vekke en sovende baby, min blir IKKE blid da ihvertfall.

Anonymous poster hash: d6b5c...905
Skrevet (endret)

Mine har blitt "hjulpet" inn i riktig døgnrytme. Funket kjempefint på begge og begge sov rundt hele natten veldig tidlig uten mat.

"Hjelpen" har bestått i mat hver 3 time på dagen fra 07.00 til 22.00 og full selvregulering på natten.

Endret av Førstemann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...